[MK3 1.6] Za dużo pali

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Farek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 26, 2005 20:21
Lokalizacja: K-K

[MK3 1.6] Za dużo pali

Post autor: Farek » czw lis 16, 2006 01:02

Mk3 1.6 benzyna (1598) Avenue, 55kW, rocznik 1995 (pierwsza rejestracja luty 1995), 194 000.

Przywiozłem go z Niemiec w lipcu i do tej pory palił mi w granicach 6.3-6.6l/100 (jeżdżę bardzo spokojnie). Po przedostatnim tankowaniu (a tankuję cały czas na tej samej stacji) wyszło mi ponad 7.5, a na ostatnim 7.8. Silnik pracuje moim zdaniem normalnie, nie zauważyłem żadnych anomalii, benzyną również nie śmierdzi, wycieku raczej nie ma. I nic sie nie zmieniło, jeżdzę cały czas tak samo i na tych samych trasach. Co to może być?
Ostatnio zmieniony czw lis 16, 2006 19:27 przez Farek, łącznie zmieniany 1 raz.



RUMUN29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz sty 01, 2006 21:10
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Post autor: RUMUN29 » czw lis 16, 2006 01:05

co to zasmieszne spalanie i ty sie przejmujesz chłodno sie zrobiło mnie pali 13-14l gazu na miscie to jest smik



Farek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 26, 2005 20:21
Lokalizacja: K-K

Post autor: Farek » czw lis 16, 2006 01:17

Ostatnio wcale nie jest tak chłodno, a były juz przymrozki i wtedy wcale nie palił więcej. A dla mnie ten litr więcej ma duże znaczenie. Coś musi być nie tak.



vpil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: Golf 7
Silnik: Czca

Post autor: vpil » czw lis 16, 2006 09:28

Wiesz co mam ten sam silnik co ty i takie spalanie to norma.
Tak że nie masz się czym przejmować.
Jak będą większe mrozy to jeszcze możę wzrosnąć.
Pozdrawiam.



Farek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 26, 2005 20:21
Lokalizacja: K-K

Post autor: Farek » czw lis 16, 2006 09:39

To nie jest norma w tym przypadku. Palił mi cały czas tak samo, a tu nagle skok o ten jeden litr z hakiem. Przy ostatnim tankowaniu przed tą zmianą (jakieś 2 tygodnie temu) wyszło 6.3. To musi być czymś spowodowane. I na pewno nie pogodą.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw lis 16, 2006 10:45

Farek pisze:To musi być czymś spowodowane. I na pewno nie pogodą.
nie możesz się przejmowac 1litrem nie szukaj dziury w całym :bigok:



Farek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 26, 2005 20:21
Lokalizacja: K-K

Post autor: Farek » czw lis 16, 2006 11:52

20000 km/rok : 100 --> 200 * 1litr * 4zł = 800 zł
Mało? Starczy np. na komplet zimówek.
Jak możecie w ogóle twierdzić, że nie ma się czym przejmować, skoro ewidentnie widać, że coś jest nie tak. Czy nie ma nikogo, kto podejdzie do tego poważnie?
Ostatnio zmieniony czw lis 16, 2006 12:06 przez Farek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
trebniz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn mar 20, 2006 18:35
Lokalizacja: Opole

Post autor: trebniz » czw lis 16, 2006 11:59

mi w miom mkII spalanie skoczyło z 7,5 - 8 do ponad 10 i tez tłumacze to awarią jakąś ale jak naprawde cie to tak boli to jedz do mechanika i niech ci sprawdzi co to moze byc a nie oburzasz sie na forum :pub:


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/wizard.asp][img]http://r1.fodey.com/12a1b1f32af1f41f09ab53f7745a3b6d8.1.gif[/img][/url]

Farek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 26, 2005 20:21
Lokalizacja: K-K

Post autor: Farek » czw lis 16, 2006 12:06

No właśnie miałem nadzieję, że ktoś tutaj mi powie, co może być tego przyczyną. Jak ktoś nie ma pojęcia, to niech nie mówi, żebym się nie przejmował, bo nie chodzi mi o poprawę samopoczucia, ale o rzeczywiste rozwiązanie problemu.
Ostatnio zmieniony czw lis 16, 2006 12:07 przez Farek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw lis 16, 2006 12:06

Silnik pracuje moim zdaniem normalnie, nie zauważyłem żadnych anomalii, benzyną również nie śmierdzi, wycieku raczej nie ma. I nic sie nie zmieniło, jeżdzę cały czas tak samo i na tych samych trasach. Co to może być?
skoro praca silnika się nie zmieniła nie zaobserwowałes innych nie pokojacych zjawisk to???? benzyna niższej jakości raz 100 tankowań moze się coś zmienic - nawet nieznaczne obnizenie temperatury powietrza może spowodować nieco dłuzsze nagrzewanie sie silnika - filtr powietrza - filtr paliwa - pzrezczyscić styki na aparacie poprostu ogólny przeglad ukłądu zapłonowego TO MU NIE ZASZKODZI !może być równiez katalizator przypchany masę zeczy załozysz zimówki tez inaczej będzie spalał takie tylko przykłądy ale bardzo istotne czujnik temperatury ma równiez duzy wpływ na spalanie bynajmniej w pierswzej fazie rozruchu. zobaczysz jak dalej bedzie



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw lis 16, 2006 16:10

Farek, czy Tobie to wyszło po jednym tankowaniu??? Pominąwszy że spalanie masz jeszcze w granicach przyzwoitości to zrób ze trzy baki i jak będzie tak samo cały czas to możnaby szukać przyczyny. A może dystrybutor na stacji oszukiwał i przekłamywał??


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » czw lis 16, 2006 16:30

Adamtd pisze:Farek, czy Tobie to wyszło po jednym tankowaniu??? Pominąwszy że spalanie masz jeszcze w granicach przyzwoitości to zrób ze trzy baki i jak będzie tak samo cały czas to możnaby szukać przyczyny. A może dystrybutor na stacji oszukiwał i przekłamywał??
Dobrze zauważyłe kolega. Nie napisałeś na jakim dystansie wyszły takie obliczenia. Niektórzy zatankują za 20 zł (ok 5.5l benzyny) i po przejechaniu niewielkiego dystansu obliczają i się dziwią czemu za dużo jak np kilka razy stali w korku.

Jeśli silnikowo jest wszystko po staremu to można się przyglądnąć zawieszeniu, ono równierz ma duży wpływ na spalanie. Kąty kół, zbieżność...


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » czw lis 16, 2006 17:30

Farek pisze:do tej pory palił mi w granicach 6.3-6.6l/100 (jeżdżę bardzo spokojnie). Po przedostatnim tankowaniu (a tankuję cały czas na tej samej stacji) wyszło mi ponad 7.5, a na ostatnim 7.8.
a moze sie kopnales w obliczeniach?

albo

moze masz za bogata mieszanke? i wcale nie jest to jednoznaczne z inna praca silnka, ze niby od razu slychac ze inaczej pracuje.

powodow moze byc tyle ile VW wyprodukowal golfow 3 :)



Elwis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: czw sie 24, 2006 10:45
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Kontakt:

Post autor: Elwis » czw lis 16, 2006 19:11

troche przesada, jak by kazdy tak liczył i płakał że mu litr wiecej spalił to by posprzedawał samochód i chodził pieszo. Przyczyn co do jednego litra mogą być różne. tak jak koledzy piszą nie można na jednym przypadku odrazu twierdzić że coś się skopało. Mi na 38l itrach gazu robi 380,350, 340, 330. i czego to wina???
Poprsotu od kąd zrobiło się chłodniej zaczoł róznej palić, czasem jest inny gaz nawet na tej samej stacji, czasem dostaje po róże że aż kapcie smarzy a czasem wieje silny wiatr :hmm: .
Pojeździj troche, a na razie się nie stresuj tą różnica.
Ciesz sie golferem


Mój GTI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=644984#644984



[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 347 gości