[MK4] Swap z 1.4 na ... ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK4] Swap z 1.4 na ... ?
Witam wszystkich!
Chodzi mi ostatnio po głowie pomysł wymiany silnika w mojej "rakiecie" na coś sensowniejszego.
Zależy mi na w miarę bezstresowej przekładce więc nastawiam sie na 1.8T też z MK4(cena koło 4tyś). Czy to ma sens i ile taka przyjemność może kosztować? Ktoś już z Was coś podobnego robił w czwórce ?
No i pytanie zasadnicze - potrzebuje namiar na sprawdzony warsztat (dolnyśląsk,Wrocław), który mi to zrobi, doradzi itp.
Chodzi mi ostatnio po głowie pomysł wymiany silnika w mojej "rakiecie" na coś sensowniejszego.
Zależy mi na w miarę bezstresowej przekładce więc nastawiam sie na 1.8T też z MK4(cena koło 4tyś). Czy to ma sens i ile taka przyjemność może kosztować? Ktoś już z Was coś podobnego robił w czwórce ?
No i pytanie zasadnicze - potrzebuje namiar na sprawdzony warsztat (dolnyśląsk,Wrocław), który mi to zrobi, doradzi itp.
-------------------------
Pozdrawiam!
Jaro
Pozdrawiam!
Jaro
...o gustach podobno się nie dyskutuje, ale dlaczego 2,3 V5?Thug77 pisze:dokładnie,pozatym 1.8T czy (jak ja bym miał wybrac wołabym V5 2,3)
1. Po pierwsze 1.8T objedzie każdego 2.3 V5 ( i jestem w stanie to udowodnić we Wrocławiu i okolicach ).
2. Po drugie 1.8T pali 2 litry mniej.
3. Po trzecie jest niższe OC
4. Po czwarte i chyba najważniejsze - małym nakładem finansowym można zrobić program i podskoczyć na około 180KM i 270Nm (bezpiecznie, bez najmniejszej szkody dla silnika). Wtedy 2.3 od razu spada do niższej klasy... Jeśli chodzi o większe mody to chyba więcej przetaertych ścieżek jest przy 1.8T.
Jestem prze-zadowolony z tego silnika. Trzeba tylko wiedzieć jak się obchodzić z turbinką, by jeździła długo i szczęśliwie
Podsumowując: jak mocna benzyna to tylko 1.8T... ale oczywiście to tylko moje prywatne zdanie
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=20825
jarode, ponieważ ja też się zastanawiałem nad swapem tylko na TDI 130 lub 150KM - to powiem tak - najsensowaniej i najrozsądniej jest znaleźć auto z kompletnie zgniecioną karoseria np po solidnym dachu lub w uderzeniu bocznym - oczywiście za rozsądne pieniadze - a dlaczego. Dlatego ze poza silnikiem potrzebujemy innej skrzyni biegów, wiązki , kompa, licznika, sprężyn, hamulców (większe tarcze to i inne zaciski)
[ Dodano: Czw Lis 16, 2006 8:03 am ]
a przy tdi dodatkowo innaczej rozwiazany jest np pływak
[ Dodano: Czw Lis 16, 2006 8:03 am ]
a przy tdi dodatkowo innaczej rozwiazany jest np pływak
Dzięki wszystkim za info
Macie racje, koszt tego będzie całkiem spory - za dużo do wymiany. No i perspektywa lepiej wyposażonego auta jest też kusząca
Przeglądałem autogiełdę, ale niestety modelu 1.8T praktyczne nie ma
Jest na motoallegro ale ceny nie są rewelacyjne więc zastanawiam się nad ściągnięciem z Niemiec.
Pozdrawiam
Jaro
Macie racje, koszt tego będzie całkiem spory - za dużo do wymiany. No i perspektywa lepiej wyposażonego auta jest też kusząca
Przeglądałem autogiełdę, ale niestety modelu 1.8T praktyczne nie ma
Jest na motoallegro ale ceny nie są rewelacyjne więc zastanawiam się nad ściągnięciem z Niemiec.
Pozdrawiam
Jaro
-------------------------
Pozdrawiam!
Jaro
Pozdrawiam!
Jaro
miałem okazję jezdić i 1.8T GTI i 2.3 V5,nie twierdze że 1.8T jest gorsze czy coś takiego,poprostu wydaje mi sie że w 2.3 jezdzi się bardziej komfortowo(sam dzwięk silnika w 2,3 poprostu bardziej mi sie podoba no i nie trzeba go tak cisnąć:)co do modyfikacji w 1.8T wiadomo ze o nie prościej ale ja jestem zwolennikiem aut w oryginale bez jakichkolwiek modyfikacji(wystarczy ze w aucie ktos pomalował coś w tapicerce bądz pozakładał jakies ringi w zegarach lampy itp.. juz takie auto u mnie odpada na dzień dobry nie mówię juz o modach silnika czy wydechu )ale jak ktos już wczesniej napisał to kwestia gustu, co do spalania czy opłat OC nie ma znowu aż tak znaczącej róznicy,a jak wiadomo jak ktoś lubi pocisnąc 1.8T to też potrafi wchłonąc kosmiczna dawkę paliwa:)rzędu parunastu litrów nawet
- martines
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
miałem przez króki okres swojej kadencji mk4 2.3 V5. Kultura tego silnika pozostawia wiele do życzenia! Miałem również Passata B5 1.8T i tez wniosek - dobre do póki Turbina sie kreci. Jak to przepada zaczynaja się kłopoty. A 1.4 16V mam tak do jazdy sobie po miescie bo oczywiscie nie w trase to sie nie nadaje.
To co chciałeś zrobic z przekładka to bez urazu - ale głupota. Greg poradził rozsadnie co zrobic
To co chciałeś zrobic z przekładka to bez urazu - ale głupota. Greg poradził rozsadnie co zrobic
...muszę trochę uspokoić. Wystarczy dbać o turbinkę i naprawdę długo pochodzi. Zresztą jeśli już mówimy o problemie to dotyczy on tak samo każdego Turbo Diesla. Być może ta do 1.8T jest troszkę droższa, ale jazda GTI musi trochę kosztowaćmartines pisze:1.8T i tez wniosek - dobre do póki Turbina sie kreci. Jak to przepada zaczynaja się kłopoty
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=20825
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości