Post
autor: vorlog » czw mar 03, 2005 21:37
No dobra, wygląda to tak:
opisałem wcześniej zakres dolnych obrotów i jak zauważyliście zależne sa od rocznika. Otóż polega to na tym, że po VIII 85 zastosowano inną odmianę pompy wtryskowej.
W tej starszej ułatwianie rozruchu polegało na ustawianiu za pomocą cięgła zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku o (jak się nie mylę) 1,5 stopnia, ale było to niezbyt zdrowe dla zaworów, gdy kierowca zapomniał cofnąć cięgła i jechał tak dłuższy czas.
Regulacja obrotów biegu jałowego polegała na wkręcaniu/wykręcaniu śruby, o którą opiera się ogranicznik dźwigni "gazu", przy lince "gazu" na lekkim luzie.
W nowszej pompie ułatwienie rozruchu polega po prostu na podniesieniu (chwilowym) za pomocą takiego samego cięgła obrotów biegu jałowego do ok. 1000, regulacji zaś zakresu obrotów biegu jałowego dokonuje się taką długą śrubą, wystającą za pompą, od strony wtryskiwacza pierwszego cylindra (cylindry liczymy oczywiście od strony paska rozrządu).
NIE WOLNO PRZESTAWIAĆ ŚRUBY OGRANICZAJĄCEJ OBRÓT DŹWIGNI "GAZU", KTÓRA W STARSZEJ POMPIE SŁUŻYŁA DO TEJ REGULACJI !
Natomiast obroty max regulujemy śrubą służącą za ogranicznik obrotu dźwigni "gazu", przy wciśniętym do oporu pedale (tfu!) "gazu", jednakowo w obu pompach.
Od razu podaję zakres obrotów max:
- diesel normal---5350+/-50 obr/min
- turbodiesel------5100+/-50 obr/min
Pozdrawiam, V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...