[MK3] Jak sprawdzić czy jest zamontowany fabryczny alarm

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

masbud
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 07:38
Lokalizacja: Olsztyn

[MK3] Jak sprawdzić czy jest zamontowany fabryczny alarm

Post autor: masbud » pt paź 21, 2005 09:14

Posiadam MK3 1.9 TDI GT i przy dzwigience od blokowania drzwi jest dioda, która zapala się po zamknięciu samochodu i moje pytanie brzmi czy jest to tylko bajer sygnalizujący zamknięcie centralnego zamka czy może informacja o uzbrojeniu sie fabrycznego alarmu, jak to sprawdzić? Drugie pytanie u kolegi w GTI po zamknięciu samych drzwi centralny sam sie zamyka po 30 sek, a u mnie tego nie ma dopóki sam go nie zamknę. Czy jest możliwość zaprogramowania centralnego aby sam sie zamykał?
Ostatnio zmieniony wt lis 14, 2006 15:44 przez masbud, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » pt paź 21, 2005 11:43

Jeśli masz fabryczny alarm to powinieneś mieć również w komorze silnika koło zbiorniczka płynu chłodzączego wciskany czujnik otwarcia maski. Być może po podlączeniu VAG-a można ustawić zamykanie.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Re: Jak sprawdzić czy jest zamontowany fabryczny alarm

Post autor: Gitner » pt paź 21, 2005 15:49

masbud pisze:Posiadam MK3 1.9 TDI GT i przy dzwigience od blokowania drzwi jest dioda, która zapala się po zamknięciu samochodu i moje pytanie brzmi czy jest to tylko bajer sygnalizujący zamknięcie centralnego zamka czy może informacja o uzbrojeniu sie fabrycznego alarmu, jak to sprawdzić? Drugie pytanie u kolegi w GTI po zamknięciu samych drzwi centralny sam sie zamyka po 30 sek, a u mnie tego nie ma dopóki sam go nie zamknę. Czy jest możliwość zaprogramowania centralnego aby sam sie zamykał?
ja sie przekonalem ze mam alarm dopiero jak mi sie wlamali. Zrob tak: zamknij klape tylnia ale tylko tak lekko. Zamknij auto kluczykiem tak aby mrygala lampka. Nastepnie zacznij szarpac klapa jakbys chcial ja otworzyc. Wowczas niby taka proba wlamania i powinna sie syrena zalaczyc.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: piotr1979 » pt paź 21, 2005 16:18

najlepiej jest sprawdzic tak:
-masz otwarte lewe drzwi
-zatrzaskujesz zamek na otwartych drzwiach np.srubokretem
-NASTEPNIE wciskasz ten dzyndzel od lampki w kabinie(i trzymasz go) zeby sie nie swiecila w srodku i na otwartych drzwiach i wcisnietym dzyndzlu zamykasz auto kluczykiem,zeby dioda migala
-po 30 sekudach zaczyna migac dioda troche szybciej i to oznacza ze masz zalaczony alarm
-puszczasz dzyndzel ten( od lampki kabinowej)i alarm robi TIDDDDD,TIDDDDD,TIDDDDDD
i to oznacza ze alarm jest sprawny.


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

masbud
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 07:38
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: masbud » pt paź 21, 2005 21:11

Sprawdziłem i okazuje sie, że alarm jest i działa. Czy ktoś wie czy ten fabryczny alarm odcina jakieś dodatkowe obwody czy tylko robi dużo hałasu oraz jak się ma do tego, że jeżeli jest uzbrajany poprzez przekręcenie kluczyka to wystarczy byle śrubokętem wyłamać zamek i po alarmie.



piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: piotr1979 » sob paź 22, 2005 11:27

masbud pisze:Sprawdziłem i okazuje sie, że alarm jest i działa. Czy ktoś wie czy ten fabryczny alarm odcina jakieś dodatkowe obwody czy tylko robi dużo hałasu oraz jak się ma do tego, że jeżeli jest uzbrajany poprzez przekręcenie kluczyka to wystarczy byle śrubokętem wyłamać zamek i po alarmie.
tez sie nad tym zastanawiam.jak sie dowiem na dnich dam znac.dobre pytania.


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob paź 22, 2005 14:48

masbud pisze: Czy ktoś wie czy ten fabryczny alarm odcina jakieś dodatkowe obwody czy tylko robi dużo hałasu oraz jak się ma do tego, że jeżeli jest uzbrajany poprzez przekręcenie kluczyka to wystarczy byle śrubokętem wyłamać zamek i po alarmie.
ja usiebie sprawdziłem to tak,wsiadłem do auta opuściłem szybę i zamknąłem się kluczukiem od zewnątrz(jak przy normalnym zamknięciu drzwi,alarm się zazbroił),póżniej włożyłem kluczyk do stacyjki i przekręciłem na zapłon,wskażniki na desce w ogóle się nie zapaliły i wtedy włączyła się syrena,auta nie można było odpalić



Pawer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 17:36
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pawer » pn paź 24, 2005 21:33

ja zrobiłem tak samo ta sama reakcja po przekreceniu kluczyka ?? Czy jest to wogóle jakies zabezpieczenie przed kradziezą czy po wyłamaniu zamka alarm sie wyłacza ??? Pozdrawiam



aron
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 22:48
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: aron » pn paź 24, 2005 23:09

Witam a ja mam pytanie czy do takiego alarmu był dodany jakis pilot do sterowania zamkiem . Poza tym dzieki za poruszenie tego tematu bo do tej pory nie wiedzialem ze mam alarm.



Awatar użytkownika
maniakmm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw sie 24, 2006 09:15
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: maniakmm » wt lis 14, 2006 14:38

Wczoraj odstawiłem auto do garażu, a po chwili włączyły się awaryjne i klakson.
I tak dowiedzaiłem się że mam alarm :) (po 3 miesiącach)
Po 10 minutach to samo (włącza sie na pół minuty), a przecież nikogo nie było nawet w garażu.

Przy okazji powiem że nie działa mi też oświetlenie gdy otwieram drzwi pasażera.

Czy te dwie awarie mają związek ze sobą ?
Jak to naprawić ??



Awatar użytkownika
DariusN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw paź 26, 2006 10:37
Lokalizacja: Golczewo

Post autor: DariusN » wt lis 14, 2006 16:30

masbud napisał/a:
Czy ktoś wie czy ten fabryczny alarm odcina jakieś dodatkowe obwody czy tylko robi dużo hałasu oraz jak się ma do tego, że jeżeli jest uzbrajany poprzez przekręcenie kluczyka to wystarczy byle śrubokętem wyłamać zamek i po alarmie.
ja usiebie sprawdziłem to tak,wsiadłem do auta opuściłem szybę i zamknąłem się kluczukiem od zewnątrz(jak przy normalnym zamknięciu drzwi,alarm się zazbroił),póżniej włożyłem kluczyk do stacyjki i przekręciłem na zapłon,wskażniki na desce w ogóle się nie zapaliły i wtedy włączyła się syrena,auta nie można było odpalić
więc jest tak że masz "immobiliser" w drzwiach przetestuj tak: opuść szybę zamknij kluczykiem żeby się zazbroił wtedy pociągnij za dzyndzel otwórz drzwi - nie zawsze wtedy włącza się alarm - i spróbój przekręcić kluczykami nie powinien zareagować bo kontrolki ci się nie zaświecąą i zacznie wyć



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lis 14, 2006 17:20

maniakmm pisze:Czy te dwie awarie mają związek ze sobą ?
mogą mieć. Zacznij od sprawdzenia włącznika w drzwiach. Wyciąg go, sprawdź czy przewodzi prąd miernikiem. Zwolniony ma przewodzić, naciśnięty nie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 382 gości