Błąd diagnostyczny w module ABS? Co to jest? [MK3 1,9 TD]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Qwerty.tarnow

Post autor: Qwerty.tarnow » pn lut 28, 2005 19:58

Numer jaki znalazłem na tym urządzeniu spod siedzenia (zdjęcie 11) w miejscu wskazanym strzałką (na takiej czarnej wtyczce) to 1H0 971 279 G
Obok tego było napisane VW Elektro SV.

Zdjęcia słabej jakości, bo robione telefonem. Innej możliwości niestety nie mam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



fragy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob lut 19, 2005 23:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fragy » pn lut 28, 2005 23:05

Znalazłeś sterownik-fakt! Ale numer który mi podałes to numer wtyczki. Numer sterownika abs jest na jego drugie stronie. Muszisz go tylko wyjać i obrócic, tam jest naklejka i cyferki , producent(ate w vw zawsze) jak bog da to typ abs a wtedy wszystko wiemy.



Qwerty.tarnow

Post autor: Qwerty.tarnow » pn lut 28, 2005 23:29

Dzięki za kolejną informację. Że też masz cierpliwość do mnie. ;-)
Sprawdzę to już jutro, bo teraz nie chce mi się już o tej porze wychodzić do garażu i rozbierać tego (a jak się jeszcze okaże, że tego potem nie złożę? :-) ).



Qwerty.tarnow

Post autor: Qwerty.tarnow » wt mar 01, 2005 16:17

Już mam!
Miałeś rację, to jest pod EDS łącznie z ABS. Nawet jest taka informacja na naklejce na tym urządzeniu. Numer: 1H0 907 379 C i drugie oznaczenie 10.0941-0314.4
Czyli co teraz? Rozumiem, że błąd będzie wyświetlało z tej racji, iż sterownik nie pasuje do wersji ABS. Ale ABS jako taki nie działa. I w tym sęk :-(

Zaś co do wtyczki to - jak się okazało z naklejki - jest polskiej produkcji.



fragy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob lut 19, 2005 23:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fragy » wt mar 01, 2005 20:03

Tak myślałem. Hmmm możnaby spróbować to cholrestwo oszukać. Czyli moge sprawdzić jaką oporność mają zawory eds, na piny z komputera za nie odpowiedzialne założyć odpowiednie oporniki. Tylko to nie proste bedzie. Bo tak: pewnie tak jest ,że w wiazce brakuje przewodów do tych zaworów a są nam potrzebne aby zasymulować zawory eds. Może to się udać ale nie musi bo cieżko obliczyć reakcje serownika kiedy bedzie chciał zabkolować koła podczas uślizgu przy ruszaniu i wtedy okrze się ,że nie może. Mysle ,że warto spróbować. ps. abs zawsze nie działa kiedy świeci się kontrolka bez względu na błąd.



fragy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob lut 19, 2005 23:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fragy » wt mar 01, 2005 20:05

Tak myślałem. Hmmm możnaby spróbować to cholrestwo oszukać. Czyli moge sprawdzić jaką oporność mają zawory eds, na piny z komputera za nie odpowiedzialne założyć odpowiednie oporniki. Tylko to nie proste bedzie. Bo tak: pewnie tak jest ,że w wiazce brakuje przewodów do tych zaworów a są nam potrzebne aby zasymulować zawory eds. Może to się udać ale nie musi bo cieżko obliczyć reakcje serownika kiedy bedzie chciał zabkolować koła podczas uślizgu przy ruszaniu i wtedy okrze się ,że nie może. Mysle ,że warto spróbować. ps. abs zawsze nie działa kiedy świeci się kontrolka bez względu na błąd.



Qwerty.tarnow

Post autor: Qwerty.tarnow » wt mar 01, 2005 21:27

Rozumiem. Wyglada to wszystko dość skomplikowanie. Tym bardziej, że ja humanistą jestem i na mechanice i elektronice to zupełnie się nie orientuję (wprost czarna magia).
A jak myślisz? Czy w takiej sytuacji lepiej np. poszukać normalnego sterownika? A ten z EDS wyciągnąć? I wtedy byłoby po problemie?

Wspomnałeś coś o opornikach. Nie wiem czy to będzie miało jakieś znaczenie, ale jak kupiłem auto, to w nim nie świeciły w ogóle kontrolki ABS i poduszki. Teraz jak Golfik został podpięty pod ten komputer, to wyszły te błędy w ABS, a ponadto za niskie napięcie w poduszce. Dodatkowo w kostce, gdzie są te 2 w/w kontrolki nie było jednej żarówki. Ten mechanik dolutował tą żarówkę, coś tam jeszcze zmienił w układzie i zrobiło się prawidłowe napięcie w obwodach poduszki. Może to obniżenie miało na celu właśnie wymuszenie prawidłowego działania ABS-u? (Opisałem to jak najlepiej umiałem.)



fragy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob lut 19, 2005 23:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fragy » śr mar 02, 2005 19:27

Oj nie to nie mogła byc próba naprawy. mozesz odezwac sie do mnie na gg?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 105 gości