wskaznik paliwa
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- mi5iek84
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: sob sty 08, 2005 13:04
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontakt:
wskaznik paliwa
witam wszystkich. wsiadam sobie dzis do autka. odpalilem. i wyjezdzam sobie pomalutku z garazu. patrze na wskaznik od paliwa a tu co?? wskaznik sobie skacze raz na 1/4 baku raz w ogole na zero i tak przez jakis czas a z nie dojechalem do cpn-u i nie zalem. pozniej juz bylo ok. niby takie male cos ale chcialbym sie dowiedziec co moglo byc tego przyczyna. acha jak odpalalem to strzalka byla juz BARDZO BARDZO na rezerwie. dzieki za kazda odpowiedz. pozdrawiam:)
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Cześć, co prawda nie dłubałem przy MK III, ale to w końcu Golf...
1. Sprawdź stan połączeń przewodów od czujnika w baku (wtyczka czasem może się wysunąć)
2. Obejrzyj wiązkę kabli tył-przód (pewnie idzie z lewej strony kabiny pod wykładziną- może ktoś mnie poprawić?)
3. W ostateczności wyjmij zegary, zobacz czy wtyczki siedzą pewnie, obejrzyj stan połączeń wskaźnika paliwa.
To tyle...
V.
1. Sprawdź stan połączeń przewodów od czujnika w baku (wtyczka czasem może się wysunąć)
2. Obejrzyj wiązkę kabli tył-przód (pewnie idzie z lewej strony kabiny pod wykładziną- może ktoś mnie poprawić?)
3. W ostateczności wyjmij zegary, zobacz czy wtyczki siedzą pewnie, obejrzyj stan połączeń wskaźnika paliwa.
To tyle...
V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Spróbuj znaleźć przewód na złączu do zegarów, ma mieć takie oznaczenie kolorowe, jak ten we wtyczce na poziomowskazie, podaj tam masę przez żarówkę, poczekaj chwilę.kaz pisze:Cze
jeszcze raz - dałem masę przez kątrolkę na przewody od czujnika poziomu paliwa czyli powinna wskazówka iść na max
Ale, ale- zależy jaką żarówką sprawdzasz, poziomowskaz to normalny potencjometr drutowy, ma określoną (nie wiem w tej chwili jaką) oporność, jeżeli sprawdzasz żaróweczką o maleńkiej mocy to jej oporność jest większa niż poziomowskazu, więc nie pokaże Ci nic. Użyj żarówki min. 10 wat, w razie czego nie narobisz jaj w przypadku zwarcia.
Poziomowskaz możesz sprawdzić tą małą żaróweczką podając przez nią plus z aku na wtyczkę, dużą żarówką mógłbyś spalić opornicę, gdyby okazała się dobra.
Nie wiem jak w MK III, ale w MK II z tyłu na zegarach znajduje się taki trójnóżkowy element elektroniczny- stabilizator napięcia, zasilającego m. inn. wskaźnik paliwa, zegar, wskaźnik temp. silnika itp., powinien dawać na końcówce wyjściowej 10 wolt, nie wolno sprawdzać żadnymi żarówkami! Tylko miernik!
Ale gdyby on padł (rzadki przypadek), to by zgłupiały wspomniane przyrządy. Możesz, dysponując miernikiem, sprawdzić obecnoć napięcia 10 V na wejściach wskaźnika paliwa, oczywiście przy włączonym zapłonie, częste przypadki głupich wskazań przyrządów w Golfach i innych powodowane są pęknięciem ścieżki na folii kontaktowej zegarów, nie do wykrycia bez miernika.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
No to ja też jeszcze raz -kaz pisze:Cze
jeszcze raz - podstawiłem drugi cały licznik od kolegi u którego jest wszycho ok a u mnie na tym liczniku nie działa
sprawdź poziomowskaz; najlepiej wykręć gada, pohuśtaj pływakiem, jak masz miernik to sprawdź oporność na stykach wyjściowych, nie masz- podaj plus przez kontrolkę na jeden z wtyków, drugi zewrzyj do masy, poruszaj ramieniem pływaka.
Jak wszystko OK, tzn. jest obwód, pozostaje Ci sprawdzić ciągłość kabla od wtyczki przy poziomowskazie do wtyczki zegarów, jak pisałem, powinien mieć na całej długości i pomimo ewentualnych łączeń na skrzynce przekaźnikowej takie same oznaczenie kolorowe. I dodatkowo, sprawdź wtyczkę we wspomnianej skrzynce przekaźników (z tyłu) , to będzie chyba wtyczka od całej wiązki tylnej, idącej do bagażnika.
Jutro z ciekawości zmierzę oporność poziomowskazu, mam gdzieś zdemontowany ze starego Golfa, powinien być podobny i podam Ci dla porównania
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
otworz bagaznik i z lewej strony pod matą bedziesz mial pływaka wkreconego, wypinij dwa kable czarny(gruby) i drugi chudszy nie pamietam koloru. wykrec plywak wyjmij go ostroznie i zrob:kaz pisze:Cze
jeszcze raz - podstawiłem drugi cały licznik od kolegi u którego jest wszycho ok a u mnie na tym liczniku nie działa
1. nalej wody do wiadra i zobacz czy plywak sie nie topi.
2. tak jak przedmowca dognij taka blaszke do slizgacza.
3. zalewalem za 10-30 zl to nie bylo nic widac w mk2 zalej za 50, to sie ruszy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 175 gości