[mk2] wachacze przednie - elementy gumowe jak je zamontować?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[mk2] wachacze przednie - elementy gumowe jak je zamontować?

Post autor: Lipek81 » sob lis 04, 2006 01:02

Witam
Dziś wzięłem się za wymianę elementów gumowych przy wachaczach z porzodu (nie wiem, jak to się fachowo nazywa). W trakcie pracy pojawiły się dwa problemy:
1. Ta guma, którą wymontowałem z samochodu, ma kołnierz matalowy z jednej strony, te, które kupiłem nie mają - to ma jakieś znaczenie? Czy mogę zamontować te, które kupiłem? Wymiary się zgadzają - średnice te same, jeżeli chodzi o wysokość, te stare są wyższe właśnie o grubość tego metalowego kołnierza.
2. Jak to ma być zamontowane względem wachacza? Wiem, że tam są takie strzałki (na tych gumach), mają być one skieowane na wytłoczony punkt na wachaczu, ale problem jest taki, że na gumie są dwie strzałki, czyli teoretycznie są dwie możliwości. Czy ktoś wie, która pozycja jest prawidłowa? Moim zdaniem ma to znaczenie, jak się zamontuje tę gumę - gdyż jej wnętrze nie jest symetryczne (z jednej strony nadlane jest więcej gumy).

Oto link do zdjęć tych elementów, mam nadzieję, że fotografie wyjaśnią, o co mi chodzi:

http://photos.yahoo.com/lipek81koszalin



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob lis 04, 2006 01:21

Witam.
Sworznie wahaczy.
Tu jest piękna fotoporada, cód miód... i orzeszki :grin:
http://vwgolf.pl/index.php?id=wahacze
Tylko sie brać za robotę i gotowe :)
Pozdrawiam i powodzenia.

[ Dodano: 04 Lis 2006 00:26 ]
Aaaa, czekaj... Dopiero spojrzałem na te zdjęcia... To tuleja metalowo-gumowa :( Chuba nie pomogę :(
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lis 04, 2006 10:57

Ale dzięki za zainteresowanie. Ktoś jeszcze mże coś doradzić? Troche mi się śpieszy - samochod rozebrany i nie wiem, jak to poskładać.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob lis 04, 2006 13:16

pewno masz na myśli sinerbloki w waczaczach.
te elementy wyciąga i wkłada się na prasie, najlepiej to tak zrobisz bo ich nieuszkodzisz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lis 04, 2006 18:41

To wiem, jak się je zakłada, chodzi mi o pozycję, w jakiej się mają znajdować po włożeniu.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob lis 04, 2006 18:48

na tuleji jest strzalka a na wachaczu oczko skieruj je ku sobie



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lis 04, 2006 18:58

To też wiem, tylko problem jest taki, że na tulei są dwie strzałki, czyli można założyć ją na dwa sposoby. Sama tuleja nie jest symetryczna, patrząc na nią z góry - owszem, łącząc dwie strzałki linią prostą, linia ta przejdzie przez środek tulei, ale to co będzie z lewej strony tej linii będzie inne, niż to co z prawej. Stąd moje pytanie.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob lis 04, 2006 19:16

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... unek+tulei

[ Dodano: Sob Lis 04, 2006 18:16 ]
masz tam rysunek



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lis 04, 2006 19:56

Dzięki bardzo, o to mi chodziło.

[ Dodano: Sob Lis 04, 2006 18:58 ]
Jeszcze jedno pytanie - czy to jest jakaś różnica, jakie tuleje zamontuję (z kołnierzem, czy bez)?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob lis 04, 2006 20:10

z kolnierzem niby lepsze,wiekszosc takie montuje(ja tez)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lis 05, 2006 17:45

Ok, trochę popytałem na temat tych kołnierzy w tulejach i dowiedziałem się, że tuleje z kołnierzami montowane były w golfach do '87 roku, później wchodziły tuleje bez kołnierza. I tutaj nasuwa się następne pytanie - czy są jakieś różnice w budowie wachacza w golfach przed i po 87 roku? I czy ta informacja w ogóle jest prawidłowa?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lis 05, 2006 18:31

Lipek81 pisze:do '87
ja mam 88 i z kolnierzem,kolega ma 89 i zmienialem mu dajac z kolnierzem(poprzednio tez takie mial)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lis 05, 2006 18:38

A może już ktoś wcześniej zmieniał u Was te tuleje i zmienił na takie z kołnierzami?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » śr lis 08, 2006 10:41

Ja zmieniałem w poniedziałek i założyłem bez kołnierza. Wczesniej już na takich śmigałem, bez problemu. Są one wprasowywane, także napewno ci nie wyskoczą. Co do tulejek z kołnierzem to różnie były montowane. Ja mam z 91' i orginalnie siedziały z kołnierzem, ale włożyłem bez kołnierza.
Pzdr!!!
:rotfl: :rotfl: :rotfl:


VWpower Golf

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 360 gości