wskaznik paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mi5iek84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: sob sty 08, 2005 13:04
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

wskaznik paliwa

Post autor: mi5iek84 » wt mar 01, 2005 21:20

witam wszystkich. wsiadam sobie dzis do autka. odpalilem. i wyjezdzam sobie pomalutku z garazu. patrze na wskaznik od paliwa a tu co?? wskaznik sobie skacze raz na 1/4 baku raz w ogole na zero i tak przez jakis czas a z nie dojechalem do cpn-u i nie zalem. pozniej juz bylo ok. niby takie male cos ale chcialbym sie dowiedziec co moglo byc tego przyczyna. acha jak odpalalem to strzalka byla juz BARDZO BARDZO na rezerwie. dzieki za kazda odpowiedz. pozdrawiam:)



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt mar 01, 2005 22:09

VW nie maja dokładnych wskaźników. Do połowy np. leci wolniej a potem szybciej...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
mi5iek84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: sob sty 08, 2005 13:04
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: mi5iek84 » wt mar 01, 2005 22:32

tylko ze to sie dzialo w przeciagu kilku chwil. wskazowka sobie skakala raz tu raz tam. czasmi przez dluzsza chwilke zatrzymywala sie w jakiejs pozycji a potem znowu gora dol gora dol.



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » wt mar 01, 2005 22:38

Cześć, co prawda nie dłubałem przy MK III, ale to w końcu Golf...
1. Sprawdź stan połączeń przewodów od czujnika w baku (wtyczka czasem może się wysunąć)
2. Obejrzyj wiązkę kabli tył-przód (pewnie idzie z lewej strony kabiny pod wykładziną- może ktoś mnie poprawić?)
3. W ostateczności wyjmij zegary, zobacz czy wtyczki siedzą pewnie, obejrzyj stan połączeń wskaźnika paliwa.

To tyle...
V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
kaz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr paź 13, 2004 20:18
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: kaz » wt mar 01, 2005 23:28

Cze
a umnie wcale nie działa, zakładałem drugi licznik i też klapa, a u kolegi działa, podłaczałem przewody z wtyczki od wskaźnika przy zbiorniku przez kątrolkę do masy i też kicha :grrr: czy ktoś ma jakigoś mądrego pomysła :-k


Kazek

Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » wt mar 01, 2005 23:38

Pozostaje wobec tego wykręcić poziomowskaz z baku i dobrze się mu przyjrzeć, może ślizgacz opornicy nie kontaktuje- czasem wystarczy lekko dogiąć (o ile to wersja pozwalająca na taki manewr.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
kaz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr paź 13, 2004 20:18
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: kaz » wt mar 01, 2005 23:47

Cze
jeszcze raz - dałem masę przez kątrolkę na przewody od czujnika poziomu paliwa czyli powinna wskazówka iść na max


Kazek

Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » śr mar 02, 2005 00:17

kaz pisze:Cze
jeszcze raz - dałem masę przez kątrolkę na przewody od czujnika poziomu paliwa czyli powinna wskazówka iść na max
Spróbuj znaleźć przewód na złączu do zegarów, ma mieć takie oznaczenie kolorowe, jak ten we wtyczce na poziomowskazie, podaj tam masę przez żarówkę, poczekaj chwilę.
Ale, ale- zależy jaką żarówką sprawdzasz, poziomowskaz to normalny potencjometr drutowy, ma określoną (nie wiem w tej chwili jaką) oporność, jeżeli sprawdzasz żaróweczką o maleńkiej mocy to jej oporność jest większa niż poziomowskazu, więc nie pokaże Ci nic. Użyj żarówki min. 10 wat, w razie czego nie narobisz jaj w przypadku zwarcia.
Poziomowskaz możesz sprawdzić tą małą żaróweczką podając przez nią plus z aku na wtyczkę, dużą żarówką mógłbyś spalić opornicę, gdyby okazała się dobra.
Nie wiem jak w MK III, ale w MK II z tyłu na zegarach znajduje się taki trójnóżkowy element elektroniczny- stabilizator napięcia, zasilającego m. inn. wskaźnik paliwa, zegar, wskaźnik temp. silnika itp., powinien dawać na końcówce wyjściowej 10 wolt, nie wolno sprawdzać żadnymi żarówkami! Tylko miernik!
Ale gdyby on padł (rzadki przypadek), to by zgłupiały wspomniane przyrządy. Możesz, dysponując miernikiem, sprawdzić obecnoć napięcia 10 V na wejściach wskaźnika paliwa, oczywiście przy włączonym zapłonie, częste przypadki głupich wskazań przyrządów w Golfach i innych powodowane są pęknięciem ścieżki na folii kontaktowej zegarów, nie do wykrycia bez miernika.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
kaz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr paź 13, 2004 20:18
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: kaz » śr mar 02, 2005 00:40

Cze
jeszcze raz - podstawiłem drugi cały licznik od kolegi u którego jest wszycho ok a u mnie na tym liczniku nie działa :kac:


Kazek

Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » śr mar 02, 2005 01:07

kaz pisze:Cze
jeszcze raz - podstawiłem drugi cały licznik od kolegi u którego jest wszycho ok a u mnie na tym liczniku nie działa :kac:
No to ja też jeszcze raz :jezor: -
sprawdź poziomowskaz; najlepiej wykręć gada, pohuśtaj pływakiem, jak masz miernik to sprawdź oporność na stykach wyjściowych, nie masz- podaj plus przez kontrolkę na jeden z wtyków, drugi zewrzyj do masy, poruszaj ramieniem pływaka.
Jak wszystko OK, tzn. jest obwód, pozostaje Ci sprawdzić ciągłość kabla od wtyczki przy poziomowskazie do wtyczki zegarów, jak pisałem, powinien mieć na całej długości i pomimo ewentualnych łączeń na skrzynce przekaźnikowej takie same oznaczenie kolorowe. I dodatkowo, sprawdź wtyczkę we wspomnianej skrzynce przekaźników (z tyłu) , to będzie chyba wtyczka od całej wiązki tylnej, idącej do bagażnika.
Jutro z ciekawości zmierzę oporność poziomowskazu, mam gdzieś zdemontowany ze starego Golfa, powinien być podobny i podam Ci dla porównania


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
qra
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 518
Rejestracja: wt lut 01, 2005 17:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: qra » śr mar 02, 2005 01:10

kaz pisze:Cze
jeszcze raz - podstawiłem drugi cały licznik od kolegi u którego jest wszycho ok a u mnie na tym liczniku nie działa :kac:
otworz bagaznik i z lewej strony pod matą bedziesz mial pływaka wkreconego, wypinij dwa kable czarny(gruby) i drugi chudszy nie pamietam koloru. wykrec plywak wyjmij go ostroznie i zrob:
1. nalej wody do wiadra i zobacz czy plywak sie nie topi.
2. tak jak przedmowca dognij taka blaszke do slizgacza.
3. zalewalem za 10-30 zl to nie bylo nic widac w mk2 zalej za 50, to sie ruszy :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 236 gości