[mk2] NZ 1,3 90r czujnik oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2] NZ 1,3 90r czujnik oleju
Witam i jak w temacie mam problem jak jade to zapala i piszczy kontrolka oleju ale dzieje się to sporadycznie olej wymieniony dwa miesiące temu ciśnienie mierzone jest ok
czyżby czujnik był wanięty.
czyżby czujnik był wanięty.
Ostatnio zmieniony śr lis 08, 2006 00:04 przez slawek_w, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [mk2] 1,3 90r czujnik oleju
a stan oleju jest OK na miarce jest pomiedzy max a minslawek_w pisze:Witam i jak w temacie mam problem jak jade to zapala i piszczy kontrolka oleju ale dzieje się to sporadycznie olej wymieniony dwa miesiące temu ciśnienie mierzone jest ok
czyżby czujnik był wanięty.
moze podczas wymiany nie dokrecili korka spustowego ?
jesli jest OK ze stanem oleju i poza tym nie ma wycieków
to warto wymienić na dobrej jakości nowy filtr olejowy
czujnik to później jeśli ciśnienie jest dobre ( a jakie jesli pamiętasz ? ) ...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
miałem podobnie u siebie wymieniłem czujniki, cisnienie sprawdzałem, olej nowy zalałem filtr kentcha (tak sie jakos pisze:)) kupiłem, kable sprawdziłem czy zwardzia gdzies nie ma i nie pomogło dopiero jak kupiłem liczniki (z obrotkiem sie nie chwalac:)) ustało i jest normalnie przyczyna migana kontrolki u mnie byla zepsuta ta elektronika w predkosciomierzu! Dodam ze olej mam 10W40 i jak narazie od wymiany zegarow nic nie mruga podczas jazdy lub pracy silnika czyli jest OK! Ale warto sprawdzic cisnienie dla swietego spokoju a pozniej szukac innej przyczyny!
zmien filtr na drugi ale dobrej firmy nie pierwszy lepszy z półki ...slawek_w pisze:tak jest ok jadąc do pracy zapaliła mi się gdy dodawałem gazu jak zabrałem noge zgazu to przestało piszczeć i tak cztery razy a puźniej już normalnie bez problemów
[ Dodano: Wto Lis 07, 2006 22:39 ]
A działo to się gdy auto było zimne jeszcze
jak będziesz wkręcał drugi to przed samym skręceniem zalej olejem
takim samym jak był wlewany do silnika poźniej deczko pojeździj z kilka minutek,
ale bez wstawiania zatrzymaj sie na płaskim terenie odczekaj aż troszkę ostygnie
sprawdź stan i dolej ile trzeba, pojeździj i wtedy zaobserwuj może to jednak sam filtr
jest do kitu
Ale rok temu też miałem coś takiego i zdażyło mi się to wtedy może ogulnie trzy razy i potem było długu dobrze aż do dziś. A po drugie gdyby to był filtr to było by słabe ciśnienie i słychać stukot zsilnika a u mnie jest w granicach 5 na wolnych i rośnie na wyższych obrotach i gdy kontrolka się zaświeci to silnik pracuje bez zmian cicho
hmmm no to co pompa olejowa dostaje jakiegoś klucha z obieguslawek_w pisze:Ale rok temu też miałem coś takiego i zdażyło mi się to wtedy może ogulnie trzy razy i potem było długu dobrze aż do dziś. A po drugie gdyby to był filtr to było by słabe ciśnienie i słychać stukot zsilnika a u mnie jest w granicach 5 na wolnych i rośnie na wyższych obrotach i gdy kontrolka się zaświeci to silnik pracuje bez zmian cicho
albo jej żywot jakoś się konczy ... ???
z tym filtrem i cisnieniem co opisałeś nie jest to regułą a raczej przypadek
silnik cichutki jak się domyślam czy w trakcie mrugania słychać coś z silnika
albo może nie masz dobrego styku na kabelku do czujnika, podociskaj dobrze
szczypcami i dobrze go wsadź na czujnik, może po drodze gdzieś nie ma styku
i kabelki od czujników mają przebicie, sprawdź to także zaizoluj lub założ długie tulejki
aby nie dotykały do innych kabli a najbardziej w pobliżu kabli do świec czyli kabli WN
[ Dodano: Wto Lis 07, 2006 23:33 ]
slawek_w znalazlem dwa tematy akurat dla Ciebie i te same problemy co Tyslawek_w pisze:czyżby czujnik był wanięty.
PIERWSZY
i
DRUGI
zapoznaj się z obydwoma i pomogą Ci chyba wyjaśnić problem
oraz jak sprawdzić oba czujniki chociaż pod uwagę masz właściwie brac
później tylko jeden ale zobacz, poczytaj sam
jak nie to pytaj dalej
Sprawdz czujniki ciśnienia oleju, siędzą one nad kolektorem ssącym oddalone od siebie o jakieś 10 cm. Pierwszy od lewej (od strony paska rozrządu) jest na wysokie ciśnienie 1,4bar +-0,2. W trakcie pracy silnika zdejmij z niego przewód i sprawdz miernikiem na omomierzu lub ciągłości obwodu powinno być zwarcie do masy(w trakcie gdy silnik nie pracuje jest przerwa). Drugi czujnik jest na niskie ciśnienie 0,15 - 0,45bar. W trakcie pracy silnika zdejmij z niego przewód i sprawdz miernikiem w sposób jw, powinna być przerwa względem masy(w trakcie gdy silnik nie pracuje jest na nim zwarcie do masy). Jeżeli będzie wszystko tak jak opisałem wyżej, tzn czujniki masz oki.
Pózniej musisz sprawdzić przewody dochodzące do czujników. Bardzo często izolacja na tych przewodach robi się twarda i pęka najczęściej w okolicy 10 cm od wsuwek.
Ostatnim krokiem i przyczyną zaświecania się kontrolki oleju i piszczenia może być elektronika pod zegarem prędkościomierza(zczytuje ona sygnały z czujników, ma kształt odwróconej litery L → Γ i siedzi w lewym górnym rogu zegarów patrząc od przodu).
Ja miałem identyczne objawy jak u ciebie z migającą kontrolką przy dodawaniu gazu i przyczyną był moduł zczytujący sygnały z czujników. Wystarczyło go wyjąć spod prędkościomierza i poprawić luty na całej płytce. Po przelutowaniu płytki kontrolka od smarowania przestała samoistnie mrugać przy dodawaniu gazu.
Na koniec sprawdziłem czy układ (ten przelutowany) pracuje prawidłowo. Odpaliłem silnik i zdjąłem przewód z czyjnika wysokiego ciśnienia i ruszyłem. Przejechałem pare metrów i lampka zapaliła się i zacząło piszczeć. Założyłem przewód na czujnik spowrotem, lampka zgasła i przestało piszczeć. Tzn układ sprawny.
Pzdr.
Pózniej musisz sprawdzić przewody dochodzące do czujników. Bardzo często izolacja na tych przewodach robi się twarda i pęka najczęściej w okolicy 10 cm od wsuwek.
Ostatnim krokiem i przyczyną zaświecania się kontrolki oleju i piszczenia może być elektronika pod zegarem prędkościomierza(zczytuje ona sygnały z czujników, ma kształt odwróconej litery L → Γ i siedzi w lewym górnym rogu zegarów patrząc od przodu).
Ja miałem identyczne objawy jak u ciebie z migającą kontrolką przy dodawaniu gazu i przyczyną był moduł zczytujący sygnały z czujników. Wystarczyło go wyjąć spod prędkościomierza i poprawić luty na całej płytce. Po przelutowaniu płytki kontrolka od smarowania przestała samoistnie mrugać przy dodawaniu gazu.
Na koniec sprawdziłem czy układ (ten przelutowany) pracuje prawidłowo. Odpaliłem silnik i zdjąłem przewód z czyjnika wysokiego ciśnienia i ruszyłem. Przejechałem pare metrów i lampka zapaliła się i zacząło piszczeć. Założyłem przewód na czujnik spowrotem, lampka zgasła i przestało piszczeć. Tzn układ sprawny.
Pzdr.
VWpower Golf
Czujników narazie miernikiem nie srawdzałem ale wydaje mi się że jest gdzieś przetarty kabel bo dzieje się to zawsze po nocy gdy nie schowm auta do garażu a na dworze jest zimno i deszczowo.
A dziś mi się to znów zrobiło i zaczeło piszczeć więc się zatrzymałem i odłączyłem kabelki nz czujników a on nie przestawał dopiero jak zgasiłem i na nowo odpaliłem silnik to było już dobrze i mogłem jechać.
[ Dodano: Sro Lis 15, 2006 23:34 ]
Dziś sprawdziłem czujniki są ok kabel też najprawdopodobie będzie to licznik
A dziś mi się to znów zrobiło i zaczeło piszczeć więc się zatrzymałem i odłączyłem kabelki nz czujników a on nie przestawał dopiero jak zgasiłem i na nowo odpaliłem silnik to było już dobrze i mogłem jechać.
[ Dodano: Sro Lis 15, 2006 23:34 ]
Dziś sprawdziłem czujniki są ok kabel też najprawdopodobie będzie to licznik
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 339 gości