[MK3 1.6 AEE] Blad sondy lambda

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

syrius177
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw sie 03, 2006 19:24
Lokalizacja: ee tam :]
Kontakt:

[MK3 1.6 AEE] Blad sondy lambda

Post autor: syrius177 » pt lis 03, 2006 12:34

Mam pytanie, otóz kilka dni temu moje obroty na biegu jałowym zwariowały, podskczyły do 1000obr/min ( mam 1.6 AEE a te silniki maja 600 na jalowym i zawsze tak mam ) Byłem u mechanika i po podpieciu do kompa wykazało mi bład sondy lambda, skasował i bład i wszystko dziala dobrze tak jak przed awaria. Powiedzial mi na dodatek ze sonda jest sprawna. Wiec co moglo spowodowac ze wyskoczyl taki blad, bo juz sie boje ze znowu sie to powtorzy..
Ostatnio zmieniony pt lis 03, 2006 12:45 przez syrius177, łącznie zmieniany 1 raz.


Co mi zrobisz jak mnie złapiesz??
syrius177 :):)

Awatar użytkownika
grzechu2410nn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 506
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:41
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: grzechu2410nn » pt lis 03, 2006 13:19

moze jakies malutkie zwarcie na stykach , mogłes sie Go zapytać co było by przyczyna pewnie by wiedział


z kucharskimi pozdrowieniami Grzegorz Dziedzic

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lis 03, 2006 14:50

Przede wszystkim powinien sprawdzić sondę lambda a nie oświadczyć, że był błąd!

Wklejam tu wytyczne:

napięcie zasilania: 12V
opór, element grzejny: 3 - 15 omów (20°C)
kabel sygnału: czarny sygnał,
kabel uziemienia: szary
przewody elementu grzejnego: biały

Czujnik tlenu:
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą czarnemu kablowi a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.

Sprawdzić podłączenie uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie czujnika tlenu jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu przewodowi i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu przewodowi a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on wynosić < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić sygnał czujnika tlenu:
Podłączyć oscyloskop do odpowiedniego wtyku (czarny przewód) urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i poczekać aż się rozgrzeje. Sprawdzić zawartość spalin. Bogata mieszanka daje wysokie napięcie wyjściowe i mieszanka uboga powinna dawać małe napięcie wyjściowe. Porównać z pokazaną charakterystyką. W normalnym zamkniętym obwodzie sygnał powinien wyglądać tak jak pokazany obraz oscyloskopowy.


Skasowanie błędu usunie skutek a nie przyczynę. Jak mówi grzechu2410nn, może to być nawet jakieś zwarcie w przewodach sondy (jeśli raz miało miejsce, to czemu ma nie nastąpić ponownie?).
Sprawdź przewody, łączenia, przeczyść styki pilniczkiem.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » pt lis 03, 2006 15:06

Na początek proponuje sprawdzić stan styków sondy. Jedna z najczęstszych przyczyn błędnego sygnału to korozja złącza.



syrius177
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw sie 03, 2006 19:24
Lokalizacja: ee tam :]
Kontakt:

Post autor: syrius177 » pt lis 03, 2006 15:44

Nie znam sie za dobrze, gdzie znajdują się te styki z sondy ??


Co mi zrobisz jak mnie złapiesz??
syrius177 :):)

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lis 03, 2006 16:21

Sonda jest niby tutaj. Tak pokazuje mąrda książka http://images1.fotosik.pl/239/3c0ac86a2dd192fd.jpg
Sonda jest umieszczona w układzie wydechowym.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 277 gości