[MK3] Wymieniać jeden czy dwa amortyzatory?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MAW68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt lis 29, 2005 14:09
Lokalizacja: Lublin

[MK3] Wymieniać jeden czy dwa amortyzatory?

Post autor: MAW68 » pt lis 03, 2006 09:59

Ostatnio robiłem badanie techniczne. Okazało się, że trzy amortyzatory mają 72% sprawności, a jeden (lewy tylny) 64%. Diagnosta zaleca wymianę tego słabszego. I tu rodzi się pytanie: wymieniać tylko jeden amortyzator - czy też parę (tylną).

Czy amortyzatory gazowe wyglądają "na oko" inaczej niż olejowe? Nie chcę popełnić gafy przy zakupie, bo później mogę mieć problem ze zwrotem...
Ostatnio zmieniony pt lis 03, 2006 11:39 przez MAW68, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Marek W.

Elwis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: czw sie 24, 2006 10:45
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Kontakt:

Post autor: Elwis » pt lis 03, 2006 10:21

Jak już wymieniasz to dwa nie jeden, pozatym jeden to mozesz kupić uwywany. owy też ale żadko kto się bawi wtakie rozkompletowanie. A tak np bilsteiny http://moto.allegro.pl/item139112115_am ... eina_.html
Opłaca się moim zdaniem, ja kupiłem na przód tylko że do polo i sprawują się naprawde dobrze.


Mój GTI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=644984#644984



[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lis 03, 2006 10:45

MAW68 pisze:72% sprawności, a jeden (lewy tylny) 64%
To ładny wynik i nie wymagają wymiany :bigok:
Fabrycznie nowe amortyzatory nigdy nie mają 100% na szarpaku. Przeważnie jest to około 80%. Jeśli spada do kooło 30-40 to można wymieniać. Jest wszystko OK a różnica z zapasemmieści się w normie.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt lis 03, 2006 10:53

Moim zdaniem te wyniki są jak najbardziej akceptowalne.
Amortyzator 100% by nie amortyzował tylko to by był sztywny pręt.



Awatar użytkownika
jacumba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt maja 19, 2006 11:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jacumba » pt lis 03, 2006 11:05

daj sobie spokuj z wymianą...no chyba że masz za dużo pieniędzy...


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt lis 03, 2006 11:30

To od jlu trzeba wymieniać 50% ? , tak żeby uściślić. :wink:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt lis 03, 2006 11:40

Jeżeli diagnosta ci powiedział że potrzebna wymiana to chciał cię naciągnąć na robociznę , zawsze to dla nich pieniądz.
Daj sobie spokój z wymianą dobrych amorów.



Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » pt lis 03, 2006 11:41

mi diagnosta na przeglądzie powiedział że zaleca się wymianę amortyzatorów poniżej 60% a wymiana jest przymusowa poniżej 40%. W tym roku na przeglądzie jak byłem to roczne Delphi olejowe miały po 90% a tył miał po 57% 59% jeszcze oryginał. Tak jak koledzy piszą jeszcze można pojeździć.


[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt lis 03, 2006 11:43

wymieniamy gdy jego sprawność spada do 30 proc, lub dla jednej osi różnica skuteczności przekracza 15 proc.



Awatar użytkownika
grzechu2410nn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 506
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:41
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: grzechu2410nn » pt lis 03, 2006 12:15

wymienia sie zawsze parami przud , tył , robi sie to gdzy ich tlumienei wynosi cos koło 30% pozdrawiam


z kucharskimi pozdrowieniami Grzegorz Dziedzic

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » śr lis 08, 2006 17:37

mam pytanie mam problem z tym ze na dziurach...nierównej drodze drga mi kierownica tak czuc jakby jakies metalowe kulki podskakiwaly w kolumnie....juz pisalem o tym na forum, i nie idzie znaleźc przyczyny lecz przy wymianie opon zauważyłem że przedni prawy amor leje.....czy to może byc przyczyna????

jak wymienia sie amorki to juz wiem ze 2 ale jesli te z przodu to prawda ze trzeba geometrie robic?

[ Dodano: 08 Lis 2006 16:43 ]
acha i ile sie placi za sprawdzenie amorkow? :bajer: :bajer: :bajer:



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » czw lis 16, 2006 09:37

a ile kosztuja do mk2 przednie amorki sachs? :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 365 gości