Powód tarcia opon tylnych o nadkola

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Powód tarcia opon tylnych o nadkola

Post autor: gniochu » pt wrz 22, 2006 14:11

Mam ten problem, opony z tylu mam 195/50/15 felgi ATS i jak z tylu siedza 2 osoby a szybciej wjade w jakis dol to opony tra, co moze byc tego powodem? Czy moga byc zuzyte sprezyny?? W swoje mam wlozone gumy usztywaniajace i troche mniej tra ale nadal.... :(
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 13:15 przez gniochu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pt wrz 22, 2006 14:25

gniochu po pierwsze to jakie masz ET tych felg :?:
Jak jest małe ET, to może obcierać rantem.
Druga sprawa, to zużyte sprężyny, które są już zbyt miękkie i auto za bardzo siada przy obciążeniu.


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt wrz 22, 2006 14:32

gniochu pisze:Czy moga byc zuzyte sprezyny??
Czsem może byc tak, że kawałek sprężyny pęknie i odpadnie np pół zwoju.
Włamanie do Golfika i audio poszło w pi**u
Współczuję i trzymam kciuki, żeby temu sku*******wi ktoś łeb z wiatrówki na wylot przestrzelil przy nastepnym wlamaniu.
Pozdr.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt wrz 22, 2006 14:39

Sporym mankamentem golfików są słabe sprężyny , nie zapomnę sytuacji na granicy Polsko-Słowackiej kiedy celnik doczepił się do szwagra ile wódki przewozi bo tak auto siedziało choć sprężyny były rok po wymianie a bagażnik był pusty tylko 3-rzy osoby , efekt był taki że zaraz po przyjeździe do domu zakładał sprężyny używane od pasata



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » pt wrz 22, 2006 16:14

Chmielu, a jak sprawidzc ET tych felg?? przy srubach mam jakies napisy ale ET tam nie widze nie ma to innego oznaczenia?? Bo jesli mi sie dobrze wydaje to im mniejsze ET tym felga bardziej wysunieta?? A jakie powinno byc od ilu do ilu??

[ Dodano: Pią Wrz 22, 2006 16:16 ]
Grzesiekk1982 pisze:Czsem może byc tak, że kawałek sprężyny pęknie i odpadnie np pół zwoju.
sprezyny mam raczej cale tylko chyba wymeczone juz mi sie wydaje bo jak z tylu wejda 2 osoby to sporo siada na dol pomiedzy kolami a nadkolami jest dosc mala przestrzen
Grzesiekk1982 pisze:Współczuję i trzymam kciuki, żeby temu sku*******wi ktoś łeb z wiatrówki na wylot przestrzelil przy nastepnym wlamaniu.
Pozdr.
nawet sie nie zdazylem pochwalic zabudowa na forum :(



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pt wrz 22, 2006 16:36

gniochu pisze:Bo jesli mi sie dobrze wydaje to im mniejsze ET tym felga bardziej wysunieta??
Dobrze Ci się wydaje ;) :pub:
gniochu pisze:A jakie powinno byc od ilu do ilu??
Nie wiem jak w MK2 jest...
W MK3 przy oponach 205 można wrzucić felgę 15" lub 16" do max. ET 30....
A jakie fabrycznie miałeś koła :?:
gniochu pisze:jak sprawidzc ET tych felg??
Musi być na nich napisane ;)
Ale raczej na wewnętrznej stronie będzie...
Pewnie trzeba by zdjąć koło żeby przeczytać to...


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » pt wrz 22, 2006 16:38

Chmielu pisze:A jakie fabrycznie miałeś koła :?:
jak kupilem go byl na 14'' a opony 185/60/14



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pt wrz 22, 2006 16:43

gniochu pisze:jak kupilem go byl na 14'' a opony 185/60/14
W sumie 195 to nie jest jakaś bardzo duża szerokość.
Więc moim zdaniem to tarcie nie jest spowodowana zbyt szeroką oponą tylko albo małym ET felgi - wtredy ranty będą przycierać, albo miękkimi sprężynami - i wtedy będzie tarło o nadkole przy większym ciężarze.

Zobacz jak Ci zacznie przycierać gdzie masz starte na oponie - czy brzeg, czy od góry (to może nie być widoczne..)


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » śr lis 01, 2006 18:10

a jesli brzeg i zaloze sztywniejsze springi dalej bedzie tarlo????



Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » śr lis 01, 2006 18:13

gniochu pisze:zaloze sztywniejsze springi dalej bedzie tarlo????
Zależy jak twarde, ale powinno już mniej przycierać



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » śr lis 01, 2006 18:17

no wlasnie barteKKK03, siemka ;) dawno juz z Toba nie gadalem a mam pytanko wiem ze OT ale sorki za to, chce kupic sprezynki narazie -40/40 (mi styknie wiecej niechce, moze kiedys, ale narazie mi wystarczy), ale nie wiem jakie :( co proponujesz zeby nie bylo duzo bardziej twardo niz teraz????



Awatar użytkownika
bewerber39
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 17, 2006 18:59
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: bewerber39 » śr lis 01, 2006 18:18

moj golfi stoi na pietnastkach BBS RM 15 195 tez mialem taki problem wymienilam amortyzatory i znacznie mniej go dobija przy pofalowanym asfalcie. problem zniknol mam sztywniejsze sprezyny supersporta a i tak przy nienajlepszych amorach ocieralo



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » śr lis 01, 2006 18:19

bewerber39, czyli jak zmieniles amory przestalo obcierac?? Bo ja jak swojego kupilem to kolo wymienial amory ale chyba sa nienajlepszej jakosci skoro tak sie dzieje....



Awatar użytkownika
bewerber39
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 17, 2006 18:59
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: bewerber39 » śr lis 01, 2006 18:24

nio problem zniknol kompletnie po wymianie amorow sa chyba wazniejsze4 od sztywnosci sprezyn i nie zakladalem amortyzatorow sportowych tylko sztywniejsze gazowe (nowe) bo z urzywkami bywa roznie i moga sie okazac gorsze niz miales wczesniej. podobno nawet takie o stosunkowo malym przebiegu jesli sa zdemontowane z autka lezac sie psuja. golfika mam nizszego o jakies 4 cm i jedyny problem to zawracanie przy wiekszej szybkosci np na rondach przednie opony ocieraja o blotniki ale da sie z tym zyc :) pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 417 gości