[mk2] problem ze swiatlami (przekaznikami?)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2] problem ze swiatlami (przekaznikami?)
Witam, okolo miesiac temu zalozylem sobie przekazniki do swiatel. Osobny do krotkich i osobny do dlugich. Wszytko dzialalo OK a nawet lepiej niz orginalna instalacja az do dzisiejszej nocy.
Wczoraj wrocilem sobie autkiem grzecznie do domku. Wylaczylem swiatla (mam bzyczek podlaczony do swiatel wpiety do bezpiecznikow obok kierownicy). A dzisiaj rano sie okazalo ze mam rozladowany akumulator i swiatla mi sie swieca, ale tylko i wylacznie z przodu mijania. Akuska juz podlaczylem do ladowania a jedynym sposobem na wylaczenie swiatel bylo wyciagniecie wtyczek z zarowek. Co sie moglo stac? czyzby PRZEKAZNIK SIE SPALIL?? Przekazniki zastosowalem z poloneza.
Wczoraj wrocilem sobie autkiem grzecznie do domku. Wylaczylem swiatla (mam bzyczek podlaczony do swiatel wpiety do bezpiecznikow obok kierownicy). A dzisiaj rano sie okazalo ze mam rozladowany akumulator i swiatla mi sie swieca, ale tylko i wylacznie z przodu mijania. Akuska juz podlaczylem do ladowania a jedynym sposobem na wylaczenie swiatel bylo wyciagniecie wtyczek z zarowek. Co sie moglo stac? czyzby PRZEKAZNIK SIE SPALIL?? Przekazniki zastosowalem z poloneza.
Bez sensupiotr2 pisze:daj po dwa na kazda lempe czyli 4 szt razem
Standardowe instalacje są robione tak że po 1 przekaźniku jest na długich i na krótkich światłach. To zdecydowanie wystarcza. Po prostu trafiłeś na jakiś wadliwy przekaźnik. Wymień go na inny i powinno wszystko działać. Każdy elektryk samochodowy ci to powie. CHyba że coś podłączyłeś nie tak jak trzeba.
Dlatego nie lutujemy wszystkiego na stale do przekaznikow, tylko robimy, polaczenie na konektorach/zlaczkach, zeby wrazie czego powrocic do oryginalnego stanu.piotr2 pisze:a jak ci jeden padnie po srodku nocy i niemasz w dwuch lampach swiatel krutkich lub dlugich,a tak najwyzej niemasz w jednej lampie
Sprzedam; [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178273][b]zestaw, mono-wtrysk, na przerobienie z gaźnika[/b][/url]
Jak mi padnie jeden przekaźnik np. od krótkich to nic prostszego tylko wyciągam z długich świateł i przekładam na krótkie bo to ten sam jest i ot cała filozofia.piotr2 pisze:a jak ci jeden padnie po srodku nocy i niemasz w dwuch lampach swiatel krutkich lub dlugich,a tak najwyzej niemasz w jednej lampie
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Moze jakiś elektronik bardziej doświadczony się wypowie, ale takie nieporządane zwarcie styków przekaźnika (bo niemożliwe jest sklejenie przy takim obciążeniu) może być spowodowane jakimiś błądzącymi pradami które powodują zadziałanie cewki przekaźnika. Dlatego często zwykły przekaźnik samochodowy (np ten od pompy paliwa) ma jeszcze dołożony opornik pomiędzy wyjściami cewki który przed tym chroni.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Nie jest to opornik a dioda prostownicza,Paweł Marek pisze:...Dlatego często zwykły przekaźnik samochodowy (np ten od pompy paliwa) ma jeszcze dołożony opornik pomiędzy wyjściami cewki który przed tym chroni.
Sprzedam; [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178273][b]zestaw, mono-wtrysk, na przerobienie z gaźnika[/b][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 497 gości