[mk3] 1.8 ABS - sprint do 100km/h
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Dawca_Nerek
- Forum Master
- Posty: 1887
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
- Lokalizacja: F1 DAWCA
Może przykleje aparat przy liczniku (ON rec) i but chyba będzie najbardziej wiarygodny pomiarA jak Wy chcecie mierzyć ten sprint 0-100 ?
Morał z tego jeden: skoro wszystkim pokazuje tak samo to tak jestJayT pisze:2. Wszystkim nam liczniki przekłamują podobnie.
A zmierzyć Vmax to ja nie widze problemu ... na radarek trzeba wpaść! Ktoś chętny?
[ Dodano: Nie Paź 29, 2006 13:23 ]
Aha i to zdjęcie walnąłem jak za mną jechał koleś Galantem i też miał na liczniku 180km/h, a za nim jeszcze jechała Primera i on miał ok. 190km/h na seryjnych kołach więc temu to dopiero przekłamywał licznik (w każdym aucie po 5 osób lecieliśmy na meczyk żużlowy)
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
- Dawca_Nerek
- Forum Master
- Posty: 1887
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
- Lokalizacja: F1 DAWCA
Mój przyśpiesza tak (dziś nagrane)
http://rapidshare.com/files/1350709/0-100kmh.MOV.html
http://rapidshare.com/files/1350709/0-100kmh.MOV.html
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Moj golf 1.8 abs (polowa baku, kola 15 i 195/50) od 0-96 w 10.0sec mierzone G-techem
Ruszane bez strzału ze sprzegła.
Najlepsze czas czyl 10.0 mialem wtedy kiedy krecilem go do odciecia.. przy taki zmianach o ktorych piszecie to tak ko katalogowych 12sec
a tak pozatym to bez wykresu z hamowni ciezko pow. kiedy zmieniac optymalnie biegi zeby wykorzystac to co nam dala fabryka. szczegolnie jezeli chodzi o auta >10lat.
W katalogu jest napisane ze abs ma max moment przy 2500obr a max moc 5500obr.
Teoria o zmianie biegu zeby wycelowac w max moment nie wyglada najlepiej bo co z max moca(??) niedochodzice do tych obrotow.. w taki sposob nie wykorzystuje sie potencjalu mocy ktora jest max przy 5500.
P.S niewielski wplyw na osiagi ma tez zawiesznie im bardziej sztywne i mniejszy skok to mniejsze straty w przeniesieniu mocy na asfalt.. i takich czynnikow jest jeszcze duzo ale sa to minimalne czynniki ktore przy naszy 1.8 90konnych nie maja az takiego znaczenia.
Ruszane bez strzału ze sprzegła.
Najlepsze czas czyl 10.0 mialem wtedy kiedy krecilem go do odciecia.. przy taki zmianach o ktorych piszecie to tak ko katalogowych 12sec
a tak pozatym to bez wykresu z hamowni ciezko pow. kiedy zmieniac optymalnie biegi zeby wykorzystac to co nam dala fabryka. szczegolnie jezeli chodzi o auta >10lat.
W katalogu jest napisane ze abs ma max moment przy 2500obr a max moc 5500obr.
Teoria o zmianie biegu zeby wycelowac w max moment nie wyglada najlepiej bo co z max moca(??) niedochodzice do tych obrotow.. w taki sposob nie wykorzystuje sie potencjalu mocy ktora jest max przy 5500.
P.S niewielski wplyw na osiagi ma tez zawiesznie im bardziej sztywne i mniejszy skok to mniejsze straty w przeniesieniu mocy na asfalt.. i takich czynnikow jest jeszcze duzo ale sa to minimalne czynniki ktore przy naszy 1.8 90konnych nie maja az takiego znaczenia.
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Nie znam się na tym zbytnio, ale czy na przyspieszenie większego wpływu nie ma moment obrotowy niż moc? Coś mi tam z fizyki zostało w głowie... ale jeśli mógłbyś jakoś wyjaśnić zależności między momentem obrotowym i przyspieszeniem oraz mocą i przyspieszeniem, to będę wdzięcznyrudecki pisze: Teoria o zmianie biegu zeby wycelowac w max moment nie wyglada najlepiej bo co z max moca(??) niedochodzice do tych obrotow.. w taki sposob nie wykorzystuje sie potencjalu mocy ktora jest max przy 5500.
niechce sie wymadrzac dlatego moze wkleje link w ktorym to wszystko jest ładnie wytłumaczone http://technikajazdy.info/mocvsmoment.html
pozdro
[ Dodano: Wto Paź 31, 2006 19:12 ]
i odrazu jest wytłumaczony watek zmiany biegu zeby trafic na max. moment ze to nie jest tak az wazne jak dociagniecie biegu do końca.
Inna syt. w dieslach w ktorych moment jest skumulowany w krotkim zakrecie pomiedzy śr.2-4 ze po przekorczeniu 4tys nic sie nie dzieje.
pozdro
[ Dodano: Wto Paź 31, 2006 19:12 ]
i odrazu jest wytłumaczony watek zmiany biegu zeby trafic na max. moment ze to nie jest tak az wazne jak dociagniecie biegu do końca.
Inna syt. w dieslach w ktorych moment jest skumulowany w krotkim zakrecie pomiedzy śr.2-4 ze po przekorczeniu 4tys nic sie nie dzieje.
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
rudecki i Pinhead - dzięki za wyjaśnienie zawiłości Wynika z tego, że gdyby Dawca_Nerek nagrywając swój filmik kręcił auto do wyższych obrotów przyspieszałby znacznie szybciej do 100km/h , czy tak? Będę to musiał sprawdzić przy okazji Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienia!
A teraz pytanie z innej beczki: wie ktoś, gdzie można znaleźć fabryczne wykresy krzywej momentu obr. dla Goferków?
A teraz pytanie z innej beczki: wie ktoś, gdzie można znaleźć fabryczne wykresy krzywej momentu obr. dla Goferków?
- Dawca_Nerek
- Forum Master
- Posty: 1887
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
- Lokalizacja: F1 DAWCA
JayT, to była wersja SOFT bo aparat musiałem trzymac lewą reką ale jutro postaram się zrobić wersje HARD i będzie można porównać
Teraz sobie sprawdziłem że był to ostry SOFT na LPG i czas 13,25 więc słabiutko (oczywiście niewiarygodny wynik ale licznikowy i zgodny z tym co widać)
[ Dodano: Wto Paź 31, 2006 22:57 ]
Teraz sobie sprawdziłem że był to ostry SOFT na LPG i czas 13,25 więc słabiutko (oczywiście niewiarygodny wynik ale licznikowy i zgodny z tym co widać)
[ Dodano: Wto Paź 31, 2006 22:57 ]
Tu moge się zgodzić ponieważ jak moje auto było 60mm niżej i dużo twardsze lepiej odchodziło, zerowy efekt "wygięcia" do tyłu i od razu ciągnął do przodu!rudecki pisze:niewielski wplyw na osiagi ma tez zawiesznie im bardziej sztywne i mniejszy skok to mniejsze straty w przeniesieniu mocy na asfalt..
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 317 gości