[MK 3] Szumi przy skręcaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jowisz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob mar 25, 2006 09:06
Lokalizacja: Gdańsk

[MK 3] Szumi przy skręcaniu

Post autor: Jowisz » wt paź 31, 2006 07:56

Wiem że już troche o tym było ale opcja szukaj nie działa a wcześniej jak szukałem to nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. :bajer:

Mam taki problem, przy skręcaniu w prawo coś mi szumi w którymś z kół ale nie wiem dokładnie wktórym, szum przypomina coś jakby szorowanie zdartych do blachy klocków hamulcowych ale klocki są ok :otepienie: . Wydaje mi się że może jest to łożysko ale czy ono nie powinno szumiec także przy jeździe na wprost, dodam że szumi nie jest zbyt głośny, słychac go tylko na luzie i tylko przy skrecaniu pod dużym kątem 80-90 stopni przy prekości ok 25-30 km/h jak skręcam wolniej to jest cicho

Prosze o pomoc bo wybieram się dzisiaj do sklepu po tuleje i termostat a po tem do mechaniora wiec chciałbym wiedziec co musze zrobic zeby przestalo szumiec. :grrr:


VW Golf propably the best car in the World !!!

tomala2301
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
Kontakt:

Post autor: tomala2301 » wt paź 31, 2006 08:34

Może być łożysko koła , ale to niech sprawdzi i oceni mechanik on powinien powiedzieć Ci dokładnie co to może być , nie kupuj póki nie będziesz miał pewności czy to łożysko. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » wt paź 31, 2006 10:06

łożysko bardziej huczy niż szum.
Wydaje mi się że może jest to łożysko ale czy ono nie powinno szumiec także przy jeździe na wprost, dodam że szumi nie jest zbyt głośny, słychac go tylko na luzie
. łożyska też hucza w zakrety jak sie wchodzi. ja bym podniósł auto i pokrecił kołami. jak podniesiesz auto to mozesz krecić w 1 i 2 strone, przy skreconych kołach i dowisz sie czy coś faktycznia jak piszesz ociera czy to łożysko



Awatar użytkownika
jacumba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt maja 19, 2006 11:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jacumba » wt paź 31, 2006 10:26

jeśli szumi przy skręconych do końca kołach to może być pąpa od wspomagania


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588

Awatar użytkownika
grzechu2410nn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 506
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:41
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: grzechu2410nn » wt paź 31, 2006 11:47

stawiał bym na łożysko ale daj to mechanikowi do sprawdzenia


z kucharskimi pozdrowieniami Grzegorz Dziedzic

Awatar użytkownika
Bossman
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: sob paź 16, 2004 22:30
Lokalizacja: Lublin City

Post autor: Bossman » wt paź 31, 2006 11:55

przepraszam,ze wbijam się komus w temat, ale
jeśli szumi przy skręconych do końca kołach to może być pąpa od wspomagania
ja mam wlasnie takie objawy, slysze to np jak wjezdzam do garazu i maksymalnie mam skrecone kola to jakies takie dziwne dzwieki sie wydobywaja :( czyli to najprawdopodobniej pompa wspomagania?:(



Awatar użytkownika
jacumba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt maja 19, 2006 11:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jacumba » wt paź 31, 2006 12:48

Bossman pisze:ja mam wlasnie takie objawy, slysze to np jak wjezdzam do garazu i maksymalnie mam skrecone kola to jakies takie dziwne dzwieki sie wydobywaja :( czyli to najprawdopodobniej pompa wspomagania?:(
tak


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588

Awatar użytkownika
Bossman
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: sob paź 16, 2004 22:30
Lokalizacja: Lublin City

Post autor: Bossman » wt paź 31, 2006 13:21

i co teraz?? :otepienie:
chodzi mi o to czy konieczna jest wymiana pompy?? (jesli tak to kupowac nowa oryg, czy zamiennik, czy poszukac uzywek oryg?)

no i czy musze robic to natychmiast, czy jezeli pompa całkiem padnie to pociagnie za sobą inne uszkodzenia, czy mogę śmiało jeździc a jak pompa już całkiem siądzie to wtedy się martwić??



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » wt paź 31, 2006 13:45

a sprawdz najpierw poziom płynu w zbiorniczku powinien być miedzy max a min a poza tym to sprawdz czy masz dobrze naciagniety pasek od wspomagania. ja płynu jest miedzy max a min a pasek jest słabo naciagniety to naciagnij. i wtedy zobacz czy bedzi tak samo.



Awatar użytkownika
Bossman
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: sob paź 16, 2004 22:30
Lokalizacja: Lublin City

Post autor: Bossman » wt paź 31, 2006 13:52

dzięki :pub:



Awatar użytkownika
jacumba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt maja 19, 2006 11:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jacumba » wt paź 31, 2006 14:18

tak jak wyżej jeśli tylko szumi to znak że powoli zaczyna padać, jeśli nie ma ubytków w płynie to śmigaj sobie jeszcze spokojnie


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588

Awatar użytkownika
malpastaryrower
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: czw paź 26, 2006 20:11
Lokalizacja: będzin
Kontakt:

Post autor: malpastaryrower » wt paź 31, 2006 17:17

panowie no co wy nie załamujcie mne PRZEGUBY DO WYMIANY!!! a jak dociskacie kierownica do końca to normalne że huczy pompa od wspomagania :rotfl: ale w przypadku autora PRZEGUBY!!! jeśli tego nie zrobisz to następnym dźwiękiem po odgłosie blachy będzie strzelanie. Pozdrawiam


VWVWVWVWVWVWVWVWVWVWVW

Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » wt paź 31, 2006 18:37

malpastaryrower pisze:PRZEGUBY DO WYMIANY!!!
Tyle że padnięte przeguby przy pełnym skręcie nie szumią tylko chrobotają (dość głośno).
Bossman pisze:i maksymalnie mam skrecone kola
No jak skręcisz maksymalnie koła i będziesz dalej próbował przekręcać kierownicę w tym kierunku to zdaje się, że pompa wspomagania wtedy pracuje, że koła już maskymalnie skręcone są buczy (coś w końcu musi robić).
Po maksymalnym skręceniu kierownicy odpuść minimalnie (np tak z 5stopni). Wtedy też Ci tak buczy ??
I zobacz czy taki dźwięk masz bez jazdy samochodu przy pełnym skręcie (wtedy kiedy ta pompa pracuje). Jeśli tak to hałasuje pompa, jeśli nie to przyczyna jest gdzie indziej.

Pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

Awatar użytkownika
malpastaryrower
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: czw paź 26, 2006 20:11
Lokalizacja: będzin
Kontakt:

Post autor: malpastaryrower » wt paź 31, 2006 20:19

yoobi pisze:Po maksymalnym skręceniu kierownicy odpuść minimalnie (np tak z 5stopni)
to ide do garażu z katomierzem odmierze se te 5 stopni na kierownicy i desce rozdzielczej zaznacze kreskami
grzechu2410nn pisze:stawiał bym na łożysko ale daj to mechanikowi do sprawdzenia
jakby bardzo chciał oddac kase mechanikowi żeby mu powiedział co jest zepsute to chyba by nie szukał po necie co mu szumi tylko by do niego jechał ale po co samemu sobie naprawić auto jak można jechać do mechanika wkońcu też muszą mieć na swój ZUS


VWVWVWVWVWVWVWVWVWVWVW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości