[MK3] Kontrolka ABS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] Kontrolka ABS
Witam,
Od około 2 miesięcy borykam się z problemem świecącej (bądź nie) kontrolki abs. Pierwszy raz zaświeciła się, gdy samochód postał sobie tydzień na dworze bez ruszania (wyjazd służbowy). Jednak przejechałem nim kilka metrów i kontrolka zgasła. I tak w kółko, z tym że potrzebny do przejechania dystansa aby kontrolka zgasła wydłużał się (nawet kilka km). VAG wykazał błąd czujnika w prawym przednim kole. Koło było zdjęte, wtyczka przeczyszczona, czujnik przedmuchany, błąd skasowano. Pomogło na 2 dni. Wczoraj znów abs się zaświecił. Oczywiście zgasł po przejechaniu kilkuset metrów. Czujnik nie jest drogi (allegro 25zł + przesyłka), jednak wolę się upewnić czy konieczna jest jego wymiana czy szukać dalej. Zima idzie i warto aby abs był sprawny. Co o tym myślicie? Z góry dzięki za pomoc.
Pozdro
Od około 2 miesięcy borykam się z problemem świecącej (bądź nie) kontrolki abs. Pierwszy raz zaświeciła się, gdy samochód postał sobie tydzień na dworze bez ruszania (wyjazd służbowy). Jednak przejechałem nim kilka metrów i kontrolka zgasła. I tak w kółko, z tym że potrzebny do przejechania dystansa aby kontrolka zgasła wydłużał się (nawet kilka km). VAG wykazał błąd czujnika w prawym przednim kole. Koło było zdjęte, wtyczka przeczyszczona, czujnik przedmuchany, błąd skasowano. Pomogło na 2 dni. Wczoraj znów abs się zaświecił. Oczywiście zgasł po przejechaniu kilkuset metrów. Czujnik nie jest drogi (allegro 25zł + przesyłka), jednak wolę się upewnić czy konieczna jest jego wymiana czy szukać dalej. Zima idzie i warto aby abs był sprawny. Co o tym myślicie? Z góry dzięki za pomoc.
Pozdro
Ostatnio zmieniony wt paź 31, 2006 10:48 przez blachy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
- Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
- Kontakt:
- grzechu2410nn
- Gadatliwa bestia
- Posty: 506
- Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:41
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Witam
Tez mam problem z kontrolką ABS przy mk3 1.6 97 r . Jak jest zimno albo wilgotno to nie gasie po zaapleniu , nieraz zgasie po przejechaniu jakiegos odcinka. Wczesniejsze wypowiedzi mowią o czujniku.
Jam mam pytanie gdzie ich szukac , i czy da sie je wymienic samemu jak bede wiedział ktory padł ??? A moze czyszczenie styków wystarczy ?
Tez mam problem z kontrolką ABS przy mk3 1.6 97 r . Jak jest zimno albo wilgotno to nie gasie po zaapleniu , nieraz zgasie po przejechaniu jakiegos odcinka. Wczesniejsze wypowiedzi mowią o czujniku.
Jam mam pytanie gdzie ich szukac , i czy da sie je wymienic samemu jak bede wiedział ktory padł ??? A moze czyszczenie styków wystarczy ?
masz rację greg że styki mogą powodowac właśnie takie zjawiska jakgreg pisze:zacznij od sprawdzenia połączeń tj wtyczka- czujniki bo być moze coś zaśniedziało.. to samo blachy, - kasowanie się kontrolki po kilku metrach może być wskazówką nie tylko czujnika tylko braku styku (u kumpla była przerwa na przewodzie).
zaświecanie sie kontrolki i za chwilkę po kilku metrach zgaśnięcie
dodam od siebie jeszcze co może być, otóż czujnik jest jakby źródłem magnesu
i jesli ktoś miał l zjechane klocki że metal o metal zaczął lekko drzeć to opiłki
mogły się przykleić do czujników, w momencie jak stoisz to opiłki próbują pomiędzy
czujnikiem a tarczą lub przegubem sie "rozprostować" i stykać się z nim
w momencie gdy koło się ruszy opiłki albo sie odrywają albo pochylają sie zgodnie
z ruchem koła i przestają stykać, lub czy nie jest ich na tyle dużo że pobrudziły czujnik
i stykają się z częścią metalową gdzie jest on zamocowany
uwierzcie mi to autentyk ! sprawdzony na mojej własnej furze !
więc warto schylić się lub wejść pod samochód i obejrzeć czy nie ma przy czujnikach
żadnych opiłków metalu i nie ważne czy klocki tarly Wam czy nie tarły może poprzedni
właściciele zjechali tak klocki i tarcz, a opiłki zostały ...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie ma co się martwić. Na allegro 25 złotych siemensy one sa dobre. Kabel do czujnika uszkodzony da takie same objawy i błąd na kompie jak czujnik, więc jeszcze można sprawdzić go miernikiem. Dochodzi do kompa ABS, trzeba z niego zdjąć wtyczkę i sprawdzać czy kabel nie ma przerwy - kolega w czasie sprawdzania niech nim rusza przy kole. U mnie te kable są ponumerowane na karteczkach przyklejonych, a obok każdego z numerkiem jest drugi od danego czujnika.beeck pisze:obawiam sie ze ktorys czujnik padł
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Witam.
No jasne! Błąd czujnika nie oznacza, że to czujnik! Dobrze koledzy powyżej piszą.
najprerw trzeba go przeczyścić, sprawdzić przewody czy gdzieś się nei przetarł, nie urwał itp, potem sptrawdzić ołączenia jeśli czujnik jest z wtyczką sprawdzić wtyczkę. Sama wymiana czyjnika nie musi pomóc
Co do diagnostyki samego czujnika podałem wszysko w tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... zujnik+abs
Looknij tam, nie wypada tego wszystkiego kopiować/spamować bo ostrzezenie dostane
Zanim go wymienisz, przeczytaj to, weź jakiś multimetr i pobaw się. Wcześniej przeczyść przerwy między "ząbkami" na piaście, magnesik czujnika (ewentualne opiłki- jeśli miałeś mocno starte klocki).
Stawiam, że na 70% to nie czujnik sam w sobie, lecz albo syf , albo coś w kablekach.
P.S. Powiedzicie koledzy gdzie w moim jest sterownik ABS wszyscy mówią, że pod tylną kanapą ale kiepa, nie ma tam pod fotelem pasażera może? Pod plastikami na tunelu na 100% też nie ma. Variant'a Syncro TDi.
Pozdtrawiam!
No jasne! Błąd czujnika nie oznacza, że to czujnik! Dobrze koledzy powyżej piszą.
najprerw trzeba go przeczyścić, sprawdzić przewody czy gdzieś się nei przetarł, nie urwał itp, potem sptrawdzić ołączenia jeśli czujnik jest z wtyczką sprawdzić wtyczkę. Sama wymiana czyjnika nie musi pomóc
Co do diagnostyki samego czujnika podałem wszysko w tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... zujnik+abs
Looknij tam, nie wypada tego wszystkiego kopiować/spamować bo ostrzezenie dostane
Zanim go wymienisz, przeczytaj to, weź jakiś multimetr i pobaw się. Wcześniej przeczyść przerwy między "ząbkami" na piaście, magnesik czujnika (ewentualne opiłki- jeśli miałeś mocno starte klocki).
Stawiam, że na 70% to nie czujnik sam w sobie, lecz albo syf , albo coś w kablekach.
P.S. Powiedzicie koledzy gdzie w moim jest sterownik ABS wszyscy mówią, że pod tylną kanapą ale kiepa, nie ma tam pod fotelem pasażera może? Pod plastikami na tunelu na 100% też nie ma. Variant'a Syncro TDi.
Pozdtrawiam!
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 393 gości