mk3 - coś sie spaliło pod kierownicą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

DUSZCZO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn paź 18, 2004 16:38
Lokalizacja: Warszawa

mk3 - coś sie spaliło pod kierownicą

Post autor: DUSZCZO » pn paź 30, 2006 10:32

Witam

Miałem niemiłą przygodę - jechałem w nocy przy zapalonych długich światłach,
kiedy zmieniłem na krótkie, kontrolka od długich na desce nie zgasła (światła sie zmieniły) i zaczeło sie cos przy kierownicy upalać. Leciał siwy dym i śmierdziało na potęgę.

Teraz sprawa wygląda tak: nic sie nie dzieje (w sensie nic sie nie pali)

światła krótkie - działają
światła długie - działają

mruganie długimi - nie działa !!!!!

Czy musze kupic taki przełącznik ? Czy mogło sie coś innego spalić?

http://www.allegro.pl/item136947301_prz ... vento.html

dzieki za info.


Pozdrawiam
Duszczo

Awatar użytkownika
czykryszard
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 06, 2005 21:33
Lokalizacja: Gorzyce

Post autor: czykryszard » pn paź 30, 2006 13:55

Prawdopodobnie wypaliły sie styki od długich swiateł przez to ze nie ma przekazników monowanych seryjnie i za duży prad przechodzi przez manetki



DUSZCZO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn paź 18, 2004 16:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DUSZCZO » pn paź 30, 2006 13:57

czyli jak zmioenie ten cały przełącznik to powinno wszystko grać?


Pozdrawiam
Duszczo

Awatar użytkownika
grzechu2410nn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 506
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:41
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: grzechu2410nn » pn paź 30, 2006 13:59

powinno działać zdejmij te manetki i zobacz czy napewno styki sa opalone :)


z kucharskimi pozdrowieniami Grzegorz Dziedzic

Awatar użytkownika
macil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:35
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: macil » pn paź 30, 2006 14:01

R
DUSZCZO pisze:czyli jak zmioenie ten cały przełącznik to powinno wszystko grać?
Raczej tak.
U mnie było podobnie tyko, że dymek poleciał podczas włączania zapłonu. Ujarał się wtedy przełącznik od wycieraczek. Udało mi się go jednak naprawić.


Obrazek
Obrazek
Radio Defending Club 161 RDC 063
Wywołanie "Chińczyk Kwidzyn"

DUSZCZO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn paź 18, 2004 16:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DUSZCZO » pn paź 30, 2006 14:02

a dam rade sam to rozkrecić ? na poczatku trzeba zdjąć kierownice tak?


Pozdrawiam
Duszczo

Awatar użytkownika
macil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:35
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: macil » pn paź 30, 2006 14:11

DUSZCZO pisze:na poczatku trzeba zdjąć kierownice tak?
Obowiązkowo.
Dalej niech się wypowiedzą fachowcy, bo nie pamiętam jak to było. Robiłem to parę lat temu w MK II i MK III.


Obrazek
Obrazek
Radio Defending Club 161 RDC 063
Wywołanie "Chińczyk Kwidzyn"

DUSZCZO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn paź 18, 2004 16:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DUSZCZO » pn paź 30, 2006 15:13

Koledzy co jest mi potrzebne żeby zmienic tą manetke od długich świateł?
Jakie klucze?

Za uwagi bede wdzięczny :kufel:


Pozdrawiam
Duszczo

Awatar użytkownika
BzyTek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 18:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: BzyTek » wt paź 31, 2006 00:24

Najpierw zdejmujesz kierownice klucz 21 pasuje ten od świec.
Potem odkręcasz plastikową osłonę manetek (2 śrubki od spodu). Masz teraz swobodny dostęp. Teraz musisz wyciągnąć wiązki kabli. Są 4 wiązki: 2 z prawej 2 z lewej)
Jak już wyciągniesz te kostki musisz odkręcić manetki. Trzymają się na 3 śrubach od frontu. Teraz pozostaje Ci tylko wyciągnąć lewą manetke (wychodzi jako pierwsza) i zamienić na nową. Montujesz w odwrotnej kolejności.



Martino81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt lis 29, 2005 12:12
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: Martino81 » wt paź 31, 2006 12:01

Problem z paleniem przełączników to stary temat. Powodem tego faktu jest wada produkcyjna manetek. Jeśli chodzi o manetkę wycieraczek to można to łatwo naprawić a jeszcze łatwiej zapobiec. Ściągamy ster oraz manetki, z lewej strony kolumny kierowniczej naklejamy kawałek taśmy izolacyjnej, zakładamy manetki i ster i po robocie. Dlaczego tak się dzieje że się smaży. W momencie przełączenia manetki na 1 bieg styk roboczy przeskakując ze styku na styk wpada w źle zaprojektowany otwór i dotyka do kolumny kierowniczej (masy) co powoduje iskrzenie i smażenie przyległego plastiku. Leci wtedy siwy dym i czuć ostry acetonowy zapach. Dlaczego VW zrobił tą szczelinkę to nie wiem ale to jest powód dymienia. Z kierunkami nie miałem problemów więc się nie wypowiadam. Pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 349 gości