[MK3....1Z] SYNCRO + KLIMA + INNE- pytania do fachowców ;)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
[MK3....1Z] SYNCRO + KLIMA + INNE- pytania do fachowców ;)
Witam.
Rzadko zadaję pytania na forum, ale tym razem potrzebuję fachowej informacji.
Postanowiłem zakonserwować Golfa. Tak porządnie, jak starożytni Egipcjanie faraonów- czyli żeby przetrwał wieki (o ile nie zostanie, tak jak oni zdewastowany i okradzoiny)
Ze względu na w/w powód, nie mam zamiaru oddać go na warsztat, bo nie zrobią tego tak dokladnie, jak ja sam (zdejmowanie zderzaków, być może przednich błotników, pasa przedniego, wykładzin bagażnika i szukanie każdego rudawego punktu na podwoziu). Nie mam kanalu, ani podnośnika kolumnowego, tylko kołyski
Wszystko zajmie kilka dni. Przez kilka dni więc samochód by musiał stać obrócony na kołyskach na bok. Kolega powiedzial, że nie można przweracać samochodu, więc pytam o co mu chodzi?
Czy położenie samochodu na kołyskach ma wpływ na:
1. Napęd SYNCRO - tylne półosie, most itp.
2. Klimatyzacja - odchylenie od poziomu na dość długi okres czasu. Klima działa i jest sprawna, więc R134a jest pod ciśnieniem, także w układzie niskiego ciśnienia, więc specjalnie nie rozumiem co by się mogło "przelewać" jak to kumpel ostrzegał.
3. Silnik - olej, a turbosprężarka, odma, filtr powietrza? Czy nie wyleje się którędyś?
4. Wspomaganie?
5. Temat wolny (autko dobrze wyposażone, ponadto poduszki, ABS i ogólnie- MK3 1Z- kto coś wie na temet innych przeciwwskazań to proszę).
-kolejność dowolna,
-czas pisania dowolny,
-system ocen- jeden punkt za fachową i wnoszącą do tematu odpowiedź,
-punktacja: od 0 do 5 (tylko pełne stopnie, nie ma połówek),
-nie wolno ściągać,
-mile widziane szkice i rysunki
Żarcik oczywiście
A tak serio.
Z tego co pamiętam to by było na tyle, jeśli coś sobie przypomnę, to dodam do tych pytań.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam wszystkich.
Rzadko zadaję pytania na forum, ale tym razem potrzebuję fachowej informacji.
Postanowiłem zakonserwować Golfa. Tak porządnie, jak starożytni Egipcjanie faraonów- czyli żeby przetrwał wieki (o ile nie zostanie, tak jak oni zdewastowany i okradzoiny)
Ze względu na w/w powód, nie mam zamiaru oddać go na warsztat, bo nie zrobią tego tak dokladnie, jak ja sam (zdejmowanie zderzaków, być może przednich błotników, pasa przedniego, wykładzin bagażnika i szukanie każdego rudawego punktu na podwoziu). Nie mam kanalu, ani podnośnika kolumnowego, tylko kołyski
Wszystko zajmie kilka dni. Przez kilka dni więc samochód by musiał stać obrócony na kołyskach na bok. Kolega powiedzial, że nie można przweracać samochodu, więc pytam o co mu chodzi?
Czy położenie samochodu na kołyskach ma wpływ na:
1. Napęd SYNCRO - tylne półosie, most itp.
2. Klimatyzacja - odchylenie od poziomu na dość długi okres czasu. Klima działa i jest sprawna, więc R134a jest pod ciśnieniem, także w układzie niskiego ciśnienia, więc specjalnie nie rozumiem co by się mogło "przelewać" jak to kumpel ostrzegał.
3. Silnik - olej, a turbosprężarka, odma, filtr powietrza? Czy nie wyleje się którędyś?
4. Wspomaganie?
5. Temat wolny (autko dobrze wyposażone, ponadto poduszki, ABS i ogólnie- MK3 1Z- kto coś wie na temet innych przeciwwskazań to proszę).
-kolejność dowolna,
-czas pisania dowolny,
-system ocen- jeden punkt za fachową i wnoszącą do tematu odpowiedź,
-punktacja: od 0 do 5 (tylko pełne stopnie, nie ma połówek),
-nie wolno ściągać,
-mile widziane szkice i rysunki
Żarcik oczywiście
A tak serio.
Z tego co pamiętam to by było na tyle, jeśli coś sobie przypomnę, to dodam do tych pytań.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony pn paź 30, 2006 14:58 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.
znajomy kupił bitego MB Sprintera. Auto leżało na boku, nad tłoki dostał się olej, nikt tego nie sprawdził, odpalili i poszła jedna "korba" - wygięła się. Ogólnie myślę, że położenie auta na boku może być nieco ryzykowne ( olej może się ewakuować) ale przechylenie o 45st. nie powinno zaszkodzić.Dla bezpieczeństwa możesz spuścić olej z silnika.Grzesiekk1982 pisze:3. Silnik - olej, a turbosprężarka, odma, filtr powietrza? Czy nie wyleje się którędyś?
Re: [MK3....1Z] SYNCRO + KLIMA + INNE- pytania do fachowców
Grzesiekk1982 napewno wylewać Ci sie będzie paliwo i płyn chłodniczy jak
za mocno będzie na boku
za mocno będzie na boku
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Witam wszystkich.
To jedno już wiemy. A czy ktoś jeszcze zna jakieś przeciwwskazania co do pozostałych rzeczy?
Dzięki za info z tym bardzo się przyda (Audi już mam przewrócone, więc zanim odpalę, pokręcę go rozrusznikiem bez świec zapłonowych) Z Golfa już będę zlewać.
A co do wszystkich innych płynów, to mam włożone folie pod korkiem, tam gdzie jest z odpowietrzeniem Inną drogą chyba się nie wyleje?
Pozdrawiam.
To jedno już wiemy. A czy ktoś jeszcze zna jakieś przeciwwskazania co do pozostałych rzeczy?
Dzięki za info z tym bardzo się przyda (Audi już mam przewrócone, więc zanim odpalę, pokręcę go rozrusznikiem bez świec zapłonowych) Z Golfa już będę zlewać.
A co do wszystkich innych płynów, to mam włożone folie pod korkiem, tam gdzie jest z odpowietrzeniem Inną drogą chyba się nie wyleje?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pn paź 30, 2006 10:59 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 23:31
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
W tylnym napędzie nic nie pocieknie. Odpowietrzenie jest na samej górze i to na wystającej rurce. Przy takim przechyle nie powinien olej polecieć. Wspomaganiu nic się nie stanie, byle przez korek wlewu nie pociekło.
Acha... przetłumaczyłem coś o syncro...
http://rapidshare.de/files/37054889/syncroPL.pdf.html
Acha... przetłumaczyłem coś o syncro...
http://rapidshare.de/files/37054889/syncroPL.pdf.html
Konto usunięte.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
CefaloidCefaloid pisze:Acha... przetłumaczyłem coś o syncro...
http://rapidshare.de/file...ncroPL.pdf.html
Dzięki, dzięki jesteś wielki !!!!! Miałem to tylko po niemiecku!!! Nareszcie sobie doklądnie poczytam. Tak ciężko znaleźć coś o tym napędzie
P.S.
Jeszcze nie próbowałem łączyć tych kabelków w elektrozaworze w tylnym moście. Trochę się boję, że Niemcy je specjalnie odcięli, bo coś na wstecznym nie hulało....
Czyli zostały tylko wątpliwości co do klimy oraz tego, czego jeszcze nie wiem .
Jeśli jeszcze ktoś coś wie na temat przewracania takiego Golfa, proszę pisać, temat nie jest zamknięty
Pozdrawiam.
Witaj grzesiekk1982,
te kabelki co masz obcięte do elektrozaworu to tak na prawde nie są obcięte ,
tam jest to tak zrobione że w jednej koszulce idzie sztywny przewód podciśnienia do mostu i przed elektrozaworem wychodzą te dwa kabelki do niego,jest to dośc napięte i one sie po prostu przecieraja !!! nawet nie widac skąd wychodzą.....
Rozetnij koszulke delikatnie,wyciągnij dwa przewody, sprawdź miernikiem czy jest podane napięcie jak masz załączony wsteczny,część z przewodami elektrozaworu łatwo zdjąć i można dolutować nowe przewody..Podaj napięcie do zaworu i usłyszysz jak klika.Pozostaje tylko rozpiąć przewód podciśnienia i przy zapalonym silniku sprawdzić czy ssie.
Dwie zimy się męczyłem zanim na to wpadłem...poprzednia była już ze zrobionym sprzęgiem tynego mostu i niema porównania ...idzie do tyłu aż miło.
Życzę powodzenia i pozdrawiam,
Paweł
te kabelki co masz obcięte do elektrozaworu to tak na prawde nie są obcięte ,
tam jest to tak zrobione że w jednej koszulce idzie sztywny przewód podciśnienia do mostu i przed elektrozaworem wychodzą te dwa kabelki do niego,jest to dośc napięte i one sie po prostu przecieraja !!! nawet nie widac skąd wychodzą.....
Rozetnij koszulke delikatnie,wyciągnij dwa przewody, sprawdź miernikiem czy jest podane napięcie jak masz załączony wsteczny,część z przewodami elektrozaworu łatwo zdjąć i można dolutować nowe przewody..Podaj napięcie do zaworu i usłyszysz jak klika.Pozostaje tylko rozpiąć przewód podciśnienia i przy zapalonym silniku sprawdzić czy ssie.
Dwie zimy się męczyłem zanim na to wpadłem...poprzednia była już ze zrobionym sprzęgiem tynego mostu i niema porównania ...idzie do tyłu aż miło.
Życzę powodzenia i pozdrawiam,
Paweł
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
lemax, Niestety są obcięe Looknij tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=45
To z resztą Twój temet :)Tam na końcu kolega Cefaloid tłumaczył mi dokłądnie co i jak. Ja tam napisałem jak to- niestety- wygląda u mnie. Przewody są odcięte zaraz przy elektrozawirze, rurka odpowietrzająca jest z niego wyjęta. Rurka razem z przewodami jest przyłapana opaską zaciskową. Jest tak jeszzce od Niemca. Wątpię, żeby serwis niemiecki tego nie przylutował- to zerowt koszt, w porównaniu do nowiutkiego kompletnego wydechu (oryg VW) z 2 katalizatorami, za który ktoś niźle zabulił. Gdyby to było proste, to serwis by to zrobił, zamiast spinać opaską. Zobacz ten link, tam są fotki moje i Cefaloida.
Pozdrawiam.
To z resztą Twój temet :)Tam na końcu kolega Cefaloid tłumaczył mi dokłądnie co i jak. Ja tam napisałem jak to- niestety- wygląda u mnie. Przewody są odcięte zaraz przy elektrozawirze, rurka odpowietrzająca jest z niego wyjęta. Rurka razem z przewodami jest przyłapana opaską zaciskową. Jest tak jeszzce od Niemca. Wątpię, żeby serwis niemiecki tego nie przylutował- to zerowt koszt, w porównaniu do nowiutkiego kompletnego wydechu (oryg VW) z 2 katalizatorami, za który ktoś niźle zabulił. Gdyby to było proste, to serwis by to zrobił, zamiast spinać opaską. Zobacz ten link, tam są fotki moje i Cefaloida.
Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
wszystko zależy od kąta przewrócenia przechylenia auta na bok - bo załóżmy 90stopni - co z płynem hamulcowym i ewentualną pompą ABS jeśli masz?. Płyn chłodniczy - folia pod korek i nie wycieknie. Klima - załóżmy że faktycznie coś się tam z tymi środkami zrobi - znaczy stosuj zasadę z lodówek - nie uruchamiać przez 8 godzin od postawienia w pion. Półosie - nie ma problema, skrzynia biegów - myślę że też nie problem - ciekawe czy nie wykapie nic odpowietrznikiem. Akumulator wyjmiesz wiec też nic się nie stanie. pozostaje spuścić olej i to bym zrobił raczej na pewno + zabezpieczyć a najlepiej spuścić paliwo (odpowietrznik czy nie puści?)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 183 gości