[MK3 1.6] Problem z olejem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: wt sie 15, 2006 17:08
- Lokalizacja: Ozorków
[MK3 1.6] Problem z olejem
Witam.Dzisiaj Mój silnik w mk 3 1.6 zaczął stukać.Zatrzymałem się podniosłem maskę i sam nie wieżyłem nie było oleju!!!!Bagnet suchy.Gdzie się podziało 3 litry oleju.Patrzyłem czy jest wyciek i nie było.Co się mogło stać.Pomóżcie jeśli mieliście podobny przypadek
Ostatnio zmieniony śr paź 25, 2006 15:42 przez Darkness_ozo, łącznie zmieniany 1 raz.
uszczelniacze zaworowe - poprostu silnik spalał olej (jesli tak jak mowisz nie ma wycieków) - zobacz po odpaleniu ,czy leci niebieski dymek z rury. U mnie koszt 160 z robocizna wyszło(od razu wymien uszczelke pod kopułka zaworów).
Nie pytaj próżno,bo nikt sie nie dowie.Jaki nam koniec szykują bogowie.
Nie powninna Ci sie zaświecic kontrolka oraz sygnał dzwiekowy przy niskim stanie oleju ?? Jelsi nie widac sladów wycieku to oczywiscie moga to byc uszczelniacze zaworowe. Jednak warto jeszcze raz wszystko dokładnie zbadac czy nie jest strzelona micha itp.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]
uszczelniacze zawrów można wymienić bez ściągania głowicy wtedy masz uratowaneaegiss pisze:uszczelniacze zaworowe - poprostu silnik spalał olej (jesli tak jak mowisz nie ma wycieków) - zobacz po odpaleniu ,czy leci niebieski dymek z rury. U mnie koszt 160 z robocizna wyszło(od razu wymien uszczelke pod kopułka zaworów).
ładych parę złotych na uszczelce pod głowicą
uszczelniacze to kilkanascie złotych robbocizna w warsztacie takim w którym nie
trzeba ściągać głowicy to koszt ok. 140-180zł przy 8V
przy okazji wymiany uszczelniaczy warto sprawdzić cisnienie w cylindrach wlącznie
z próbą olejową wtedy wyjdzie czy przez pierścienie nie idzie olej do komory
spalania ..., jak nie znjadziesz wycieku to wal do warsztatu na zmianę uszczelniaczy
i sprawdzenie ciśnień
MK3 1.6 Prblem z olejem
Witam
Tez mam problem z olejem mk3 1.6 silnik AEE z 97r. Wciaga olej w duzych ilosciach nie dymi na niebiesko , cisnienie ma porownywalne około 15 na tłok . Tez myslałem ze wymiana uszczelniaczy pomoze ,ale niestety nie.
Czy jak wymienie pierscienie to juz problem bedzie z głowy ???
Tez mam problem z olejem mk3 1.6 silnik AEE z 97r. Wciaga olej w duzych ilosciach nie dymi na niebiesko , cisnienie ma porownywalne około 15 na tłok . Tez myslałem ze wymiana uszczelniaczy pomoze ,ale niestety nie.
Czy jak wymienie pierscienie to juz problem bedzie z głowy ???
Mocno częściowo - bo jak zużyta jest gładź cylindra nowe pierścienie nic nie dadząbeeck pisze:Czy jak wymienie pierscienie to juz problem bedzie z głowy ???
Darkness_ozo, Ty to wlej olej do silnika i zobacz czy gdzieś nie wali na zewnątrz - bo jak nie ma oleju to jak ma być wyciek. Jeśli wlejesz a na zewnątrz oleju nie zobaczysz - to wyciek "wewnętrzny". Zobacz czy nie padła uszczelka pod filtrem oleju, no i napisz kiedy ostatnio sprawdzałeś olej
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Czesc
Olej wymieniłem jakies 3500 km temu od razu jak go kupiłem .Wlałem Castrola półsyntetyka . Auto ma przebieg 174000 . A wycieków nigdzie nie ma , od razu to sprawdzałem . Musi tylko go palic , takie mam przypuszczenie .
[ Dodano: Nie Paź 29, 2006 16:26 ]
A olej sprawdzam po kazdej dłuzszej jezdzie , albo dwa razy w tygodniu . Widac znaczące ubywanie na bagnecie . Samochód mocy nie traci spokojnie 170 km/h jedzie .
Olej wymieniłem jakies 3500 km temu od razu jak go kupiłem .Wlałem Castrola półsyntetyka . Auto ma przebieg 174000 . A wycieków nigdzie nie ma , od razu to sprawdzałem . Musi tylko go palic , takie mam przypuszczenie .
[ Dodano: Nie Paź 29, 2006 16:26 ]
A olej sprawdzam po kazdej dłuzszej jezdzie , albo dwa razy w tygodniu . Widac znaczące ubywanie na bagnecie . Samochód mocy nie traci spokojnie 170 km/h jedzie .
Co niby nie tak ? Tak faktycznie teraz jest , oleju bierze na 1000 km jakies 2 setki moze wiecej . Z tego co sie orientuje to poszły pierscienie olejowe i one nie trzymają . Przed wymianą uszczelniaczy ja zmierzyłem cisnienie i zobaczyłem ile jest , byłem pewnien ze uszczelniacze wymienie i problem z głowy . Ale niestety nie . Na razie jezdze i dolewam oleju , nie mam narazie kasy na rozebranie silnika i wymiane piercieni . Co według Ciebie moze byc przyczyną ubywania oleju ??
beeck, prawidłowy pomiar cisnienia z próbą olejową ma Ci wykazać nieszczelność na pierścieniach - a z Twojego pomiaru wychodzi max ciśnienie sprężania jakie daje fabryka.... - więc ja bym ten pomiar zobił jeszcze raz. Kolejna sprawa to dwie sety na 1000 km nie jest jeszcze dramatem, ale mimo wszystko warto z tym powalczyć
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 252 gości