[MKII] elektryka oszalała :|

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dlugi_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr paź 04, 2006 22:53
Lokalizacja: Cz - Dz

[MKII] elektryka oszalała :|

Post autor: dlugi_ » ndz paź 29, 2006 14:23

Witam mam mały problem :)
Gdy wczoraj wróciłem do domu wszystko w golfie było OK ale razno już nie. Nie mam świateł mijania (sa postojówki i długie) nie działaja wycieraczki i dmuchawa. Ale najleprze jest to że jak włacze zapłon i włącze wycieraczki + swiatła + dmuchawa i do tego wszystkiego zapodam długie światła to wszystko działa jak wyłacze długie to znowu zima. Wymieniłem na szybkości hmm jak to nazwać manetki :P od kerunkowskazów i wycieraczek, sprawdziłem bezpieczniki i przekaźniki (przekaźniki od wójka z jego golfa na chwile działało wszystko i znowu padło- przekaźniki u niego wciaż działaja). Raz na 100 prób wszystko zadziała normalnie na chwile i znowu sie psóje :|

Jutro jade do elektryka ale chciał bym wiedzieć co to może być i czy ktoś już miał taka mete.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz paź 29, 2006 14:28

ja bym wszystkie przelaczniki podociskal od swiatel wyciagnal i podociskal nawet wtyczki od licznika i posprawdzal masy



dlugi_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr paź 04, 2006 22:53
Lokalizacja: Cz - Dz

Post autor: dlugi_ » ndz paź 29, 2006 14:29

Hmm włacznik od świteł też był sprawdzany jak i inne. Gdy wyłacze przekaźnik ( 18 chyba od świateł ) to wszystko umiera całkiem wydawało mi sie że to jego wina ale na sprawnym dzieje sie tak samo.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz paź 29, 2006 14:34

Zazwyczaj takie cuda dzieją się, gdy gdzieś nie łączy masa. Piszesz, że jak włączysz długie, to wszystko jest ok - bo obwód zamyka się wtedy przez żarówki od długich, które mają inny punkt masowy (sprawny).
Ja tam zazwyczaj przyjmuję taką zasadę, że jak coś w elektryce zaczyna się dziać, coś, co jest niezrozumiałe, dziwne i zależne od innych obwodów, to zazwyczaj jest problem z masą.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz paź 29, 2006 14:36

jak sie dzieje choinka ze swiatlami i niestworzone rzeczy to na 99% cos z masa.jesli posprawdzales przekazniki i bezp.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz paź 29, 2006 14:40

Mała podpowiedź - po szybkim przejrzeniu schematów wychodzi, że masz problem z masą - złącze masowe "1" w wiązce zestawu wskaźników - wszystkie urządzenia, które piszesz, że nie działają, są podłączone pod ten punkt. Nie wiem, gdzie on jest dokładnie, napisałem o nim wszystko to, co wynika ze schematu.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 29, 2006 14:40

Prekaźnik 18 odpowiada za plus po stacyjce z przerwą po zapalaniu, więc normalne że jak go wyjmiesz to większość rzeczy w aucie nie działa. Problem z masą prawie pewny. Tylko gdzie tego szukać? Raczej musisz jak napisał piotr2 wyjąć skrzynkę bezpieczników i z tyłu podociskać w niej wszystkie wtyczki, oraz sprawdzić połączenia brążowych kabli masowych do złącza przy blasze


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

dlugi_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr paź 04, 2006 22:53
Lokalizacja: Cz - Dz

Post autor: dlugi_ » ndz paź 29, 2006 14:42

No dobra wiem czego szukać ale gdzie ?? dajcie linka do schematu to poogladam



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz paź 29, 2006 14:48

ksiażka serwisowa jest do ściągnięcia na forum. Tylko tam nie ma dokladnie napisane, gdzie jest ten punkt masowy. Jest napisane tylko "złącze masowe "1" w wiązce zestawu wskaźników " - punkt ten ma nr 80.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 29, 2006 14:49

Główne złącze masowe jest przykręcone do karoserii koło skrzynki bezpieczników. Od zestway wskaźników to tylko jedna z wielu mas idzie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz paź 29, 2006 14:58

Oczywiście, tam nie idzie tylko masa od zestawu wskaźników, ale też od innych obwodów. Napisałem tak, bo tak to złącze jest nazwane na schemacie. I jeszcze taka przestroga z mojej strony - ponieważ silnik od dmuchawy ciągnie troche prądu, silnik od wycieraczek też, no i światła długie też są "prądochłonne", lepiej szybko usunąć taką usterkę, bo wyłącznik świateł może się szybko wypalić.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

dlugi_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr paź 04, 2006 22:53
Lokalizacja: Cz - Dz

Post autor: dlugi_ » ndz paź 29, 2006 15:42

No sprawdziłem masy- główna do karoseri, obok sa 4 inne masy tez do karoseri na takie złaczce, masy wchodzace do skrzynki bespieczników i nic. Ale znalazłem przy okazji jeszcze jeden objaw. Na gdy mam właczone postoje i zapodam sługie to nic nie działa ale jak włacze światła mijania i wtedy dam długie to działa wszystko. Nie mam pojecia co sie mogło zepsóć...

Czeka mnie wizyta u elektryka i pewnie nie bedzie tania :|

[ Dodano: 30 Paź 2006 16:47 ]
Już wiem co było nie tak. podczas dorogi do elektryka wszystko sie naprawiło. Ale i tak podjechałem sie zapytać i powiedzaił mi odrazu że wkładka w stacyjce jest zepsuta. Wymieniłem i miodzio :D



Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » śr sty 03, 2007 19:55

odłączaj wszystkie te urządzenia po kolei...zacznij od wyłącznika świateł...


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 290 gości