[MK II] Łożyska stożkowe w bębnach, jak dokręcać

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Boosterpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
Lokalizacja: Jelenia Gora
Kontakt:

[MK II] Łożyska stożkowe w bębnach, jak dokręcać

Post autor: Boosterpl » ndz paź 29, 2006 01:28

Jak w temacie: Golf 1.3 tylna belka bębny. Pytanie jak dokręcić głowną śrubę piasty przy bębnie bez klucza dynamometrycznego? Prosze o pomoc, skrece za mocno to mi kolo szumi i boje sie, iz uszkodze lozyska stozkowe. A jak za slabo to z kolei po zalozeniu kola i poruszaniu nim na boki czuc luz. Czy to normalne? Jest jakas skuteczna metoda na te lozyska. Byc moze juz padl taki temat na forum lecz w chwili obecnej wyszukiwanie nie dziala. I czy nowe lozyska po jakims czasie nalezy nieco dokrecic jak sie uloza? Prosze o pomoc jak je dokrecyc aby bylo OK.



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » ndz paź 29, 2006 01:58

ja to robię na czuja-jak już założę bęben i przykęce nakrętkę zakładam koło(przykręcam do bębna na wszystkie śruby) i dokręcam łożysko na czucie-mniej wiecej jest to jakieś 45 stopni od pierwszego oporu-cały czas kontroluję czy nie występuje luz na łożysku(szarpię kołom góra-dół i na boki) i czy koło lekko się obraca-jak zazyna się obracać z oporem to jest za mocno przykręcone.
co do dokrę cania jak się ułożą-łożyska stożkowe przez cały okres użytkowania się zużywają i co pewien czas należyje dociągać(jak pojawi się luz)-ja w swoim mk1 robię to odruchowo przy zmianie kół jesienia i wiosną-sprawdzam luzy-jak występują to dociągam, w malcach robiłem to częściej ale tam to były technologie kosmiczne :bigok:


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Boosterpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
Lokalizacja: Jelenia Gora
Kontakt:

Post autor: Boosterpl » ndz paź 29, 2006 03:51

w pliku golf_2_-_obs_uga_i_naprawa.pdf pobranym ze strony www.golf2.prv.pl

Wyregulować luz łożysk:
- dokręcić mocno nakrętkę obracając jednocześnie w obu kierunkach bęben, jest to konieczne w celu osadzenia łożsyk w bieżniach, ponownie poluzować nakrętkę,
- z powrotem dokręcić nakrętkę tak, aby można było jeszcze poruszyć wkrętakiem podkładkę nakrętki...
- w tym położeniu nałożyć zabezpieczenie nakrętki i wsunąć nową zawleczkę, jeśli zawleczka nie daje się włożyć, należy nakrętkę nieco dokręcić, ale podkładka powinna nadal dawać się przesuwać.

Z tego tekstu mozna wnioskowac, iz jednak pewien luz przy ruszaniu kołem jednak zawsze będzie i jest to prawidłowy objaw, tylko ciekawe czy na gwałtownych zakretach taki luz nie uszkadza bardziej łożysk niż gdyby były mocniej dokręcone.



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » ndz paź 29, 2006 06:37

z autopsji wiem że luz o jakim mowa
Boosterpl pisze:z powrotem dokręcić nakrętkę tak, aby można było jeszcze poruszyć wkrętakiem podkładkę nakrętki...
musi być inaczej łozysko w najlepszym razie zmieni kolor a najgorszym pojawia się "ręczny" tylnej osi na stałe :bigok:


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz paź 29, 2006 07:47

Ja niestety musiałem sam się tego nauczyć , za mocno skręciłem i łożysko poszło w pi...u.
Ale teraz już wiem :)


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz paź 29, 2006 08:25

luz musi byc zeby lozysko sie nie przegrzalo, w staruch lozyskach preferowany jest nawet wiekszy luz niz w nowych. luzy w niczym nie przeszkadzaja a podczas pracy sie lekko kasuja


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
GEORG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr gru 22, 2004 10:55
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: GEORG » ndz paź 29, 2006 09:02

Zgadzam się z przedmówcą :pub:


VW RULEZ :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 357 gości