[MK2] Nagrzewnica

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rudi80pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 27, 2006 13:43
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

[MK2] Nagrzewnica

Post autor: rudi80pl » pt paź 27, 2006 22:32

Mam golfa 2 z 1990r i mam problem z nagrzewnica, jak ja wlacze to grzeje przez ok 5min a potem przestaje. Czy moze mi ktos pomoc, w czym tkwi problem?
Ostatnio zmieniony sob paź 28, 2006 00:13 przez rudi80pl, łącznie zmieniany 1 raz.


rudi80pl

Awatar użytkownika
Smaczny
Forum Master
Forum Master
Posty: 1007
Rejestracja: czw sty 06, 2005 20:15
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: Smaczny » pt paź 27, 2006 22:51

rudi80pl, sprawdż pierw dokładnie poziom płynu chłodniczego. W aucie po prawej stronie masz sucho?


FORD
Fix Or Repair Daily

rudi80pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 27, 2006 13:43
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: rudi80pl » pt paź 27, 2006 22:59

plyn mam w porzadku ale zauwazylem ze jak temperatura dojdzie mi do 2 kreski na wskazniku temperatury to przestaje grzac

[ Dodano: 28 Paź 2006 08:58 ]
jezeki ma ktos jakis pomysl to niech pomoze bo nie moge se z tym poradzic


rudi80pl

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » sob paź 28, 2006 15:30

No ja jestem ztym tematem na czasie :) wlasnie tez mialem takie objawy. W sumie myslalem ze nagrzewnica mi padla, wiec ja wymienilem (byla juz zapchana i zaczynala cic,wiec czas na nia byl),jednak ciagle ogrzewanie nie bylo takie jak powinno. Dzis wymienilem termostat i zalalem swiezy plyn i na razie widze ze szybciej silnik sie nagrzewa i wskazowka stoi pionowo w koncu (wczesniej byla blize 2 kreski) wiec u mnie wina byla i nagrzewnicy i termostatu ktory sie do konca nie domykal i auto chodzilo caly czas na duzym obiegu



rudi80pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 27, 2006 13:43
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: rudi80pl » sob paź 28, 2006 18:20

no wlasnie mysle ze to jest cos z nagrzewnica bo jak dotykam waz ktory wchodzi do nagrzewnicy jest goracy a ten co wychodzi jest chlodny, wiec moze to byc zapchana nagrzewnica??

[ Dodano: 28 Paź 2006 18:21 ]
chcialem jeszcze zapytac gdzie wymieniles ten termostat??

[ Dodano: 28 Paź 2006 18:22 ]
w ktorym miejscu


rudi80pl

Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gwizdek1982 » sob paź 28, 2006 18:40

Witam
Termostat jest obok pompy wody, ps jak objawy z węzami są takie jak mówisz to na bank masz zatkaną nagrzewnice, a jak wskaźnik temp. ??, jak chcesz się dowiedzeć czy masz termostat do wymiany to:
- do chłodnicy wchodzą dwie rury jedna górą dróga dołem, jak uruchomisz silnik to ta górna się szybko nagrzewa i około temp. 80 stopni górna róra jest gorąca ale ta dolna jest chłodna to onaka że termostat jest oki, oczywiście wokolicach 90 stopni (a dokładnie 94 stopnie jak jest na termostacie) to się otwiera i dopiero wtedy ta dolna rura wchodząca do chłodnicy szybko się nagrzeje do tej samej temp. co górna to też oznaka że termostat hula wpożądku.
- jak masz termostat walnięty to dolna rura będzie prawie tak samo gorąca jak górna w momencie gdzy na termostatku niebędzie jeszcze 94 stop., lub wogóle ci sie nieotworzy (to dolna róra będzie nadal zimna przy temp powyżej 90 stop.) ale jak by się nieotwierał to byś już miał po uszczelce lub by wywalało wode ze zbornika.
No i to by było na tyle, sprawdz to bo wydaje mi się że termostat jest oki tylko nagrzewnica niema przepływu to dlatego ciepłym powietrzem dmucha ci tylko przez chwile bo zimne powietrze schładza wode w nagrzewnicy bo niema obiegu.
Powodzenia !!

[ Dodano: Sob Paź 28, 2006 18:44 ]
:bajer:



rudi80pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 27, 2006 13:43
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: rudi80pl » sob paź 28, 2006 19:01

sprawdzalem tak jak mowisz i sie zgadza, gorna rura sie grzeje a po czasie gdy tem. wzrosnie otwiera sie ta dolna i sa gorace obydwie. Powiedz mi czy nie idzie jakos przepchac nagrzewnicy???, czy poprostu musze ja wymienic???, a zapytam jeszcze czy jak bede musial wymienic nagrzewnice to myske ze wymieni sie ja od srodka i czy jest to trudne i czy musze sciagac przednia cala tapicerke??


rudi80pl

Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gwizdek1982 » sob paź 28, 2006 19:46

hmm troche trudno się do niej dostac wsumie to chyba trzeba wydzierac tapicerke ale niejestem pewny bo ja niemusiałem wydzierac bo umnie problem polegał na tym że nieprzesuwała się grodź ciepłe-zimne, ale z tego co widzialem to przewalone bo wydarłem cały środek obie pułki dolne i nadal nieszło ruszyc tego plastiku z nagrzewiną w środku.
Ale jak ci sie uda to przed zakupem warto kupić jakiś odkamieniacz do czajnika lub ocet z wrzątkiem i wlać to do nagrzewnicy i zostawić na pare godzi np. na nocke, poczym wylac to co sie wlało powinno wypłynąc z kawałkami kamienia nalać znowu ciepłej wody i sprawdzić szczelność i się coś niestało, jeśli wpożądku to wziąść szlaifa włożyć w jeden koniec i jeśli się wylewa drugim dośc mocno to oki jeśli nie to operacje gorący ocet z wodą lub odkamieniacz do czajnika powurzyć jeszcze raz, jeśli to niepomoże to niestaty nagrzwnica do wymiany jeśli by to pomogło to pamiętaj o sprawdzeniu szczelności aby sie nieokazło że po założeniu trzeba by było jeszcze raz wydzierac wszytsko, polecam założyć tylko samą nagrzewnice po renowanjach i nagrzać motor do wrzenia jeśli nic niepuści to jest oki, osobiście słysząłem że takie operacje pomagały zawsze ale zawsze może byc pierwszy raz, dobrze przepucz nagrzewnice po tych operacjach :) bo źle by było jak by skruszony kamyczek np zatkał obiek na bloku (uszczelka by sie przytopiła),
jak przy pomocy szlaufa będzie ci woda wylatywać wmiare dobrze 2 dziurka to jest oki,
ps. można by też niewydzierać nagrzewnicy tylko odpiąc rury pod maską co ida do nagrzewnicy i w ten spoub nalać czegoś do odkamieniania ale jest to troche ryzykowne bo może się cos stać z rurami i mogą zacząć lać (i w samochodzie będziesz miał sadzawke), możesz dobrze niewypłukać nagrzewnicy, no i może się okazac że nagrzewnica będzie miała wyciek a wtedy jest trudniej to sprwadzić, ale jak chcesz możesz zaryzykowac oczywiście nienamawiam bo ja bym darł tapicerke choć to trwa troche :) ale jeden znajomy tak robił tylko że nie w golfiku :( no i tu może być róznica.

[ Dodano: Sob Paź 28, 2006 19:47 ]
pamiętaj aby wlewać wrzątek w celu odkamienienia



rudi80pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 27, 2006 13:43
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: rudi80pl » sob paź 28, 2006 21:32

dzieki za wszystko bede z tym walczyl pozdrawiam


rudi80pl

truskawaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: śr maja 24, 2006 20:18
Lokalizacja: Hatfield/KRAPKOWICE
Kontakt:

Post autor: truskawaa » pn paź 30, 2006 00:22

patrz na fotce
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn paź 30, 2006 00:30

rudi80pl, a na kazdym biegu wentylatora tak masz?czy tylko na trzecim?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 224 gości