Moc silnika przy ujemnych temperaturach
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Moc silnika przy ujemnych temperaturach
Czy wy też macie wrażenie ze przy ujemnych temperaturach takich jak dziś ok. -13 samochód jest dużo słabszy niż w otoczeniu np. 5 stopni na plusie? (zasilane LPG)
żaden silnik nie będzie pracowac prawidłowo tzn z pełną mocą w niskich temperaturach, a to dlatego że olej w niskiej temperaturze jest gęstnieje a co za tym idzie ma słabe smarowanie i spore opory, silnik słabiej się dogrzewa
jak już mowa o rozruchu w niskich temperaturach, jeśli chcecie przedłużyć żywotność swojego silnika dajcie mu minutkę po odpaleniu by sobie pochodził na wolnych obrotach, części zostaną przesmarowane i silnik o wiele wolniej będzie się zużywał
jak to gdzieś kiedys przeczytałem ponad 80 % uszkodzeń silnika powstaje w czasie jego rozruchu - o czymś to świadczy...
jak już mowa o rozruchu w niskich temperaturach, jeśli chcecie przedłużyć żywotność swojego silnika dajcie mu minutkę po odpaleniu by sobie pochodził na wolnych obrotach, części zostaną przesmarowane i silnik o wiele wolniej będzie się zużywał
jak to gdzieś kiedys przeczytałem ponad 80 % uszkodzeń silnika powstaje w czasie jego rozruchu - o czymś to świadczy...
Zgadzam się z przedmówcą i dodam jeszcze, że wpływ na osiągi autka ma jeszcze ciśnienie atmosferyczne i wilgotność powietrza. Jeszcze chciałem dodać, że silniki benzynowe najlepiej rozgrzewać przy nie wielkim obciążeniu (delikatnie jadąc). Natomiast silniki zasilane olejem napędowym jednak trzeba zostawić na dłuższą chwilkę na jałowym biegu i np. sobie szybki odśnieżyć.
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
nom,ale mi sie wydaje ze golfik najlepiej ciagnie jak jest nie koniecznie na maxa mroz ale takie wylgotne powietrze,troche mgly albo jak sobie mrzy to mi wtedy goferek tak ciegnie pieknie ze ahh
Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Zgodnie z niemiecką instrukcją obsługi zaraz po odpaleniu (benzynowy silnik) powinno się jechać nie wchodząc na wysokie obroty. Powoduje to o wiele mniejsze zużycie silnika niż np. rozgrzewanie na postoju.
A diesle...trzeba poczytać. Ale miałem i zawsze dawałem mu trochę postoju żeby pochodził i doszedł do siebie.
A w benzynce to zapalam i jadę...poźniej pstryk...jadę dalej tylko że na lpg
A diesle...trzeba poczytać. Ale miałem i zawsze dawałem mu trochę postoju żeby pochodził i doszedł do siebie.
A w benzynce to zapalam i jadę...poźniej pstryk...jadę dalej tylko że na lpg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 257 gości