Moc silnika przy ujemnych temperaturach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

qjawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 15:28
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Moc silnika przy ujemnych temperaturach

Post autor: qjawa » ndz lut 27, 2005 12:48

Czy wy też macie wrażenie ze przy ujemnych temperaturach takich jak dziś ok. -13 samochód jest dużo słabszy niż w otoczeniu np. 5 stopni na plusie? (zasilane LPG)



Awatar użytkownika
!greq
Forum Master
Forum Master
Posty: 1283
Rejestracja: pn lut 14, 2005 17:03
Lokalizacja: vwśląsk.pl
Kontakt:

Post autor: !greq » ndz lut 27, 2005 13:02

no ja to zauwazylem.. w samochodze moge taty tez ma na gaz i jak jest bardzo zimno -10 np to na gazie nie bardzo pali i ma starasznie niskie obroty... ale jak jest cieplej jst ok.:]



Pieter

Post autor: Pieter » ndz lut 27, 2005 13:06

żeby samochod pracowal prawidlowo na gazie to musi miec odpowiednią temp silnika(nie wiem dokladnie ile ona wynosi) wiec jak mamy -10 to nie ma sie czego dziwic ze nie bardzo pali



qjawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 15:28
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: qjawa » ndz lut 27, 2005 13:09

Jak silnik jest zimy to zawsze samochód na gaz jest stałbszy. Mi wydaje się że nawet gdy mam 90st też nie ma takiej mocy jak przy dodatnich temperaturach. Co wy na to?



vudu
Pierwszy Sekretarz
Pierwszy Sekretarz
Posty: 146
Rejestracja: pt sie 27, 2004 08:52
Lokalizacja: Polen

Post autor: vudu » ndz lut 27, 2005 13:49

w ogóle niedawno zapalonym zimnym silnikiem nie dobrze jest jechać wyje a mocy ma nie wiele, ok 10 min na postoju i juz jest lepiej


[b] I sekretarz PZPR vwgolf.pl [/b]

Awatar użytkownika
wujko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt gru 21, 2004 15:00
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: wujko » ndz lut 27, 2005 16:19

żaden silnik nie będzie pracowac prawidłowo tzn z pełną mocą w niskich temperaturach, a to dlatego że olej w niskiej temperaturze jest gęstnieje a co za tym idzie ma słabe smarowanie i spore opory, silnik słabiej się dogrzewa
jak już mowa o rozruchu w niskich temperaturach, jeśli chcecie przedłużyć żywotność swojego silnika dajcie mu minutkę po odpaleniu by sobie pochodził na wolnych obrotach, części zostaną przesmarowane i silnik o wiele wolniej będzie się zużywał
jak to gdzieś kiedys przeczytałem ponad 80 % uszkodzeń silnika powstaje w czasie jego rozruchu - o czymś to świadczy...



flaszka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:11
Lokalizacja: Polska Małopolska

Post autor: flaszka » ndz lut 27, 2005 16:47

Zgadzam się z przedmówcą i dodam jeszcze, że wpływ na osiągi autka ma jeszcze ciśnienie atmosferyczne i wilgotność powietrza. Jeszcze chciałem dodać, że silniki benzynowe najlepiej rozgrzewać przy nie wielkim obciążeniu (delikatnie jadąc). Natomiast silniki zasilane olejem napędowym jednak trzeba zostawić na dłuższą chwilkę na jałowym biegu i np. sobie szybki odśnieżyć.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » ndz lut 27, 2005 20:57

Ale np. TD intercooler lepiej się bedzie zbierał przy -10 niż przy +10 stopniach !!!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

vudu
Pierwszy Sekretarz
Pierwszy Sekretarz
Posty: 146
Rejestracja: pt sie 27, 2004 08:52
Lokalizacja: Polen

Post autor: vudu » ndz lut 27, 2005 21:02

a i nie tylko diesel z intercoolerem, zwykły tez ma więcej jadu w niższej temperaturze- mozna to dobrze w lecie odczuc w nocy w porównaniu z dniem ...........


[b] I sekretarz PZPR vwgolf.pl [/b]

Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » pn lut 28, 2005 00:15

nom,ale mi sie wydaje ze golfik najlepiej ciagnie jak jest nie koniecznie na maxa mroz ale takie wylgotne powietrze,troche mgly albo jak sobie mrzy to mi wtedy goferek tak ciegnie pieknie ze ahh :D


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

vudu
Pierwszy Sekretarz
Pierwszy Sekretarz
Posty: 146
Rejestracja: pt sie 27, 2004 08:52
Lokalizacja: Polen

Post autor: vudu » pn lut 28, 2005 16:17

:okej:


[b] I sekretarz PZPR vwgolf.pl [/b]

Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » pn lut 28, 2005 19:13

Zgodnie z niemiecką instrukcją obsługi zaraz po odpaleniu (benzynowy silnik) powinno się jechać nie wchodząc na wysokie obroty. Powoduje to o wiele mniejsze zużycie silnika niż np. rozgrzewanie na postoju.

A diesle...trzeba poczytać. Ale miałem i zawsze dawałem mu trochę postoju żeby pochodził i doszedł do siebie.
A w benzynce to zapalam i jadę...poźniej pstryk...jadę dalej tylko że na lpg :grin:


Obrazek

Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » pn lut 28, 2005 19:30

w nizszej temperaturze teoretycznie powinien byc mocniejszy poniewaz powietrze w wyzszych temperaturch ma wieksza objetosc a wiec jesli zimniej to silnik moze wiecej powietrza zassac wiec lepsze spalanie = wiecej mocy.



Awatar użytkownika
TACYK
Vw master
Vw master
Posty: 178
Rejestracja: pt gru 31, 2004 15:15
Lokalizacja: Tarnogród
Kontakt:

Post autor: TACYK » pn lut 28, 2005 20:44

Ja smigam na opale nie zauwazylem zmian :)


!!!ADRENALINA UZALEŻNIA!!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 257 gości