[MK3 AAM + LPG] problem z rannym odpalaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

svapl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob cze 18, 2005 16:27

[MK3 AAM + LPG] problem z rannym odpalaniem

Post autor: svapl » czw paź 26, 2006 11:37

Witam
Otoz mam problem z rannym odpalaniem golfa III Variant 1997 r 1,8 AAM z LPG.
Teraz jezdze tylko na benzynie ostatnio 95 bezsiarkowa ze Statoila.
Dzieje sie tak rano ale nie zawsze (wyruszam w droge zawsze o 6:00). Chyba szczegolnie teraz gdy jest wilgotno ale to mysle nie jest wyznacznikiem. Zwykle do tej pory bylo tak, ze za drugim przekreceniem kluczyka zawsze odpalal i moglem jechac. Teraz owszem drugie przekrecenie kluczykiem odpala ale pochodzi sekunde i gasnie a kontrolka czerwona od oleju mruga dziwnie wtedy 3 razy. (nigdy tak nie mrugala wczesniej) Sprawdzalem oczywiscie olej i jest oki wymienialem go we wrzesniu jak i przewody i swiece no caly przeglad wtedy robilem. Dalem tydzien temu samochod do elektryka i po podlaczeniu do komputera wszystko w porzadku. Nic nie wykryl.
Moj nadworny mechanik jak przyjechalem do niego nic nie wykryl bo auto jak zwykle jak na zlosc pieknie pali. Mechanik tylko na sluch wykryl, ze cos ze skrzynia biegow moze byc nie tak bo gdzies tam inaczej (podobno) rzegocze jak sprzeglo mam wcisniete niz nie wcisniete.
Takze sytuacja wlasciwie jest teraz patowa bo nikt nic nie wie co moze byc, a samochod np: tak jak wczoraj po dojezdzie do skrzyzowania i wyluzowaniu gasnie.

[ Dodano: Czw Paź 26, 2006 12:26 ]
Wyczytalem w archiwum ze problemy z uruchomieniem i gasniecie silnika moga byc spowodowane filtrem FILTRON. Dzwoilem do mechanika i nie pamietal co mi zalozyl.
Jutro rano mam do niego podjechac i sprawdzi.
Ech czlek sie dziwnie czuje jak mu autko choruje ;-)

zdrowko
svapl
Ostatnio zmieniony pt paź 27, 2006 20:14 przez svapl, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw paź 26, 2006 15:21

svapl pisze:Wyczytalem w archiwum ze problemy z uruchomieniem i gasniecie silnika moga byc spowodowane filtrem FILTRON
Nie z gaśnięciem silnika - były opisywane problemy z ciśnieniem oleju
svapl pisze:Zwykle do tej pory bylo tak, ze za drugim przekreceniem kluczyka zawsze odpalal i moglem jechac.
Więc masz na myśli że był problem z odpaleniem za pierwszym razem?? Jeśli tak to już nie jest OK a co dopiero na zimnym silniku. Ja bym się zają całym układem zapłonowym i czujnikiem temp.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

svapl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob cze 18, 2005 16:27

Post autor: svapl » czw paź 26, 2006 16:16

>Nie z gaśnięciem silnika - były opisywane problemy z ciśnieniem oleju

tak zgadza sie, jednak powiazalem to z magicznym trzykrotnym pulsowaniem kontrolki oleju po nieudanym chechlaniu auta (konia z rzedem kto wie co oznacza to magiczne trzykrotne mrugniecie) , ktore wystepuje iscie w losowym czasie ale czesciej chyba w atmosferze bardziej wilgotnej np: rano i wrzesniowa wymiana olejow i filtrow. Wczesniej nigdy nic takiego nie wystepowalo. Psiknalem tez dla zasady WD-40 na przewody wysokiego napiecia. Popoludniu wychodzac z pracy pierwsze odpalalenie jak zwykle bylo za drugim razem. Zaraz tez jak go wylaczylem odpalal juz oczywiscie za pierwszym razem. Ale poniewaz cieplo ogolnie bylo wiec sie lajza nie wylaczala i nic sie nie dzialo

>Więc masz na myśli że był problem z odpaleniem za pierwszym razem?? Jeśli tak to już >nie jest OK a co dopiero na zimnym silniku. Ja bym się zają całym układem zapłonowym i >czujnikiem temp.

no od samego poczatku jak kupilem 1,5 roku temu taki sam schemat odpalania samochodu jest, ze jak jest zimny niewazne czy w powietrzu -30 czy +50 (stoje po domem). Zawsze zakreci za pierwszym razem i nie zlapie i dopiero drugie zakrecenie powoduje prace silnika. Tlumaczylem to sobie ze jezdze na gazie i gasze samochod tez na gazie. A odpalam na paliwie wiec cos tam najpierw musi podpompowac :-) zeby zagralo.

Acha, w trakcie jazdy tez zauwazylem, ze przy rownomiernej ECO oszczednej jezdzie czyli delikatnym trzymaniu gazu, da sie odczuc subtelne drzenie auta. Tyle ze to moze moje chore urojenia sa juz nie wiem :-)

dzieki za odpowiedz
zdrowko
svapl



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw paź 26, 2006 20:27

svapl pisze: (konia z rzedem kto wie co oznacza to magiczne trzykrotne mrugniecie)
Tym bym się akurat nie przejmował ani nie zajmował
svapl pisze: Psiknalem tez dla zasady WD-40 na przewody wysokiego napiecia
To nie pomaga przy takich napięciach.
Pooglądaj świece itd - cały układ zapłonowy. Podłacz do kompa zobacz czy nie ma jakiegoś problemu. A jak zmierzysz ciśnienie sprężania to to też wiele może Ci powiedzieć, bo takie cyrki też mogą pochodzić od wyeksploatowania silnika


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

svapl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob cze 18, 2005 16:27

Post autor: svapl » czw paź 26, 2006 21:38

Wielkie dzieki za pomoc.
Wszystkie te rady spisze i dam mojemu mechanikowi. Jutro odstawiam bryczke juz dzwonilem i jestem umowiony


zdrowko
svapl



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw paź 26, 2006 21:50

svapl pisze:Wszystkie te rady spisze i dam mojemu mechanikowi
Jeżeli mechanik nie wiem sam o co chodzi to może sprawdzisz u innego??


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 308 gości