[MK2 1.8] Jaki olej, jak spuscic plyn chlodniczy?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ROOBI-82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 18:02
Lokalizacja: LUBELSKIE

[MK2 1.8] Jaki olej, jak spuscic plyn chlodniczy?

Post autor: ROOBI-82 » śr paź 25, 2006 14:01

1.jak spuscic wode z ukladu (zbliza sie zima)
2.na jakim oleju jezdzicie (musze wymienic ile wchodzi)
Ostatnio zmieniony pn lis 06, 2006 00:24 przez ROOBI-82, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr paź 25, 2006 15:04

1.jak spuscic wode z ukladu (zbliza sie zima)
w najnizszym punkcie czyli dolny wąż chłodnicy lepiej jak by termostat się otworzył ale uważaj aby się nie poparzyc powinno wejść 4l ale zobacz najpierw 3,5 i dolewaj jak będzie mało



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » śr paź 25, 2006 15:09

ROOBI-82 pisze:musze wymienic ile wchodzi
3,5 litra
ROOBI-82 pisze:na jakim oleju jezdzicie
texaco


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr paź 25, 2006 15:15

przebieg 160 tys MOBIL-1 15W40



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » śr paź 25, 2006 15:36

przebieg 180kkm Lotos 5W40 :-)

tak jak koledzy napisali najlepiej jakby silni był nagrznay wtedy otowrzy sie termostat. jak zlaejesz jzu nowym płynem to przejedz sie autem i sprawdz pozim bo moze sie okazac ze bedize za niski wtedy trzba dolac i jeszcze rpzez kilka dni monitowrowac.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

ROOBI-82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 18:02
Lokalizacja: LUBELSKIE

Post autor: ROOBI-82 » śr paź 25, 2006 16:00

Atomic10 pisze:przebieg 180kkm Lotos 5W40 :-)

tak jak koledzy napisali najlepiej jakby silni był nagrznay wtedy otowrzy sie termostat. jak zlaejesz jzu nowym płynem to przejedz sie autem i sprawdz pozim bo moze sie okazac ze bedize za niski wtedy trzba dolac i jeszcze rpzez kilka dni monitowrowac.

Pozdrawiam
tzn jak chce spuscic wode z ukladu mam go nagrzac?a gdzie jakis korek do spuszczania?
a jak bede zalewal plyn do ukladu to co mam zrobic
a nowy plyn to sie leje przez zbiornik wyrownawczy?



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » śr paź 25, 2006 17:47

Powodzenia zycze przy zlewaniu goracego plynu. koledzy za przeproszeniem glupoty pisza :/

Jak silnik ostygnie to odkrecasz korek zbiorniczka wyrownawczego, kladziesz sie pod auto, zdejmujesz dolny waz od chlodnicy z kolanka przy pompie wody, czekasz chwile az wszystko splynie i odkrecasz z pompy wody to kolanko plastikowe, jest przykrecone do pompy na 2 sruby (klucz 10) i zlatuje Ci caly plyn z bloku silnika, i wylatuje termostat, jak juz wszytsko wyleci, wsadzasz termostat , zakladasz kolanko, przykrecasz spowrotem sruby, zakladasz na kolanko dolny waz od chlodnicy.

Wylazisz spod samochodu, bierzesz baniaczek z plynem, i zalewasz do pelna plynem, odpalasz silnik, gdy opalisz silnik to pompa zacznie p[racowac i caly plyn ze zbiorniczka wessie w uklad chlodzenia iwec dolewasz nie gaszac silnika do odp poziomu (miedzy max a min) i patrzysz czy dalej go wsysa, czasem trzeba tak kilka razy dolewac, jak juz przestanie go ubywac gwaltownie, to zakrecasz korek zbiorniczka wyrownawczego, i zostawiasz auto z wlaczonym silnikiem az do momentu wlaczenia sie wentylatora (odpowietrzanie ukladu), gdy wentylator sie juz wylaczy, gasisz silnik, sprawdzasz stan plynu z zbiorniczku, ewentualnie dolewasz, i gotowe. mozesz po jakims tygodniu sprawdzic jeszcze raz poziom ale powinno byc wszystko ok :bigok:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 25, 2006 18:09

Nie trzeba odkręcać kolanka. Nie rób na gorącym bo się poparzysz. Zdejmujesz dwa węże: dolny od chłodnicy i koniecznie drugi za nim idący do pompy.
Korek odkręcasz, wtedy spłynie prawie wszystko. Możesz jeszcze potem porządnie dmuchnąć w otwór w zbiorniczku, to nawet większość z nagrzewnicy wyleci.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » śr paź 25, 2006 18:17

Paweł Marek pisze:Nie trzeba odkręcać kolanka. Nie rób na gorącym bo się poparzysz. Zdejmujesz dwa węże: dolny od chłodnicy i koniecznie drugi za nim idący do pompy.
Korek odkręcasz, wtedy spłynie prawie wszystko. Możesz jeszcze potem porządnie dmuchnąć w otwór w zbiorniczku, to nawet większość z nagrzewnicy wyleci.
Tez dobry sposob :pub: ja zawsze odkrecalem kolanko, ale zdejmujac ten drugi waz tez wszystko wyleci :pub: :helm:



Awatar użytkownika
grzechu2410nn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 506
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:41
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: grzechu2410nn » śr paź 25, 2006 20:29

w piatek biore sie za wymiane płynu w chłodnicy teraz to juz wszystko wiem


z kucharskimi pozdrowieniami Grzegorz Dziedzic

Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » śr paź 25, 2006 23:28

A ile wchodzi wogóle płynu całkowicie (chłodnica ,blok,nagrzewnica ) w 1.8 RP ?


Andrzej

Awatar użytkownika
Ross
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: sob cze 18, 2005 00:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Ross » czw paź 26, 2006 00:13

6,5 litra jak dobrze pamiętam.


dawno, dawno temu eMKaDwa
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 8a#2102978


Części GTI, GT TDI, Cupra, FR

Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » czw paź 26, 2006 00:21

Olej 15W/40 CASTROL GTX multi....... Wchodzi 4 litry.Przelatane 230000

[ Dodano: 26 Paź 2006 00:22 ]
dziejo pisze:przebieg 160 tys MOBIL-1 15W40
Mobil 1 to syntetyk,a 15W/40 to mineralny :hmm: :hmm: :hmm:


no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » czw paź 26, 2006 07:52

dzieki za plusik :bigok: :D



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 550 gości