Kto ma MK II 1,6 GTD ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Kto ma MK II 1,6 GTD ?

Post autor: vorlog » pn lut 21, 2005 23:09

Witam wszystkich.
Mam pytanie: w tym typie pompa wtryskowa posiada zawór pneumatyczny, sterowany ciśnieniem turbiny, dozujący dodatkową dawkę paliwa współbieżnie ze wzrostem doładowania.
Pod czaszą zawierającą (tak przypuszczam) membranę otwierającą zawór, znajduje się wylot (odpowietrznik?) zamkniety kopułką gumową z takim kroćcem. Otóż z tego kroćca kapie mi paliwo, niby niewiele, ale paprze mi silnik. Czy w waszych furkach macie podobnie? Czy może świadczy to o uszkodzeniu (wytarciu)
iglicy zaworu? Czy pompa kwalifikuje się do naprawy, a może da się naprawić we własnym zakresie?
Wcześniej jeździłem również Dieslami, ale zwykłymi i nie mam doświadczenia w turbodieslach.
Na wszelki wypadek dzięki z góry za poradę (pocieszenie?)
Vorlog.



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » sob lut 26, 2005 02:58

moj kuzym ma GTD i troche sie nagrzebalem przy nim i wogule przy TD i tej gory to nigdy ie rozbieralem..ale wiem o co ci chodzi o ta gumke z wystajacym cyckiem zboku hmm...nie wiem nie potrafie ci powiedziec dlaczego cieknie...ale napewno nie powinno bo nigdy nie widzialem zeby cieklo w zadnym TD...a tak przy okazji to masz dobra maszyne :D:D:D,a jak zapodzasz intercooler i podkrecisz lekko dawke na pompie to juz wogule masakra :D:D:D,ale jak kto tam sobie lubi... :D


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » sob lut 26, 2005 17:16

Dzięki za tekst, w gruncie rzeczy ten wyciek nie jest jakiś poważny, tyle że jak wspomniałem, brudzi mi motorek.
Faktycznie, TD to dobry sprzet, ten ma zrobione 200 tys. km ale chodzi jak torpeda, mimo że nie bawią mnie super osiągi to niektóre benzyniaki (gaziaki) nie mają prawa mi uciec.
Akurat przed chwilą skończyłem robotę- padł mi wąż układu chłodzenia, ten z trójnikiem do chłodnicy oleju, *#cenzura#* dostęp, musiałem rozebrać mostek od świec, a nawet wyjąć bagnet olejowskazu razem z obudową...
Tak przy okazji- czy w tym okazie w razie konieczności wymiany świec żarowych trzeba luzować pompę wtryskową? Tak z ciekawości, to nie jest mój pierwszy Golf, ale nigdy nie padła mi taka żarówa :bigok: , choć zawsze może mi się coś takiego trafić...
Pozdrawiam, V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » sob lut 26, 2005 17:26

Ja mam GTD ale przy pompie nic nie cieknie wiec to chyba nie jest dobry objaw...



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » sob lut 26, 2005 18:36

da sie bez luzowania pompy wyciagnac wszystkie swiece zwłaszcza do drugiej jest troche slaby dostep ale patent jest najlepiej zwyklym kluczem poluznic srube a pozniej troche sie meczyc oczkowym az sie wykreci
najgorzej bedzie z zalozeniem
masz chude palce??
jak nie to poszukaj wsrod kolesi wtedy bedzie latwiej
co do wezy to mi walnal ostatnio ten z glowicy do chlodnicy i nigdzie niemoglem go dorwac na szrotach nikt niemial wkoncu pojechalem do sklepu i kupilem nowy za 40zl
wszedzie na szrotach chieli mi wciskac jakies podobne ale nie takie weze za 20-30zl
Paranoja!!!
hehe masz racje niektore benzyniaki siadaja przy tych Dieslach
pozdroo



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » sob lut 26, 2005 18:37

Nie trzeba ruszać pompy przy wymianie swiec. Wystarczy troszke cierpliwości i wprawnej ręki...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » sob lut 26, 2005 19:55

Dzięki za info, mam raczej zwinne paluchy, w razie czego jakoś sobie poradzę...
Co do zakupu węży- nigdy nie kupujcie na szrotach używek, nawet na kilka dni- potem się zapomina, albo "pewnie wytrzyma", a potem w trasie dup! Postój...
Podaję ceny orientacyjne (do GTD, zaprzyjaźniony sklep), ceny z dziś:
- chłodnica-termostat=24 zł
- chłodnica-blok=26 zł
- termostat-chłodnica oleju-blok=46 zł
- termostat-chłodnica oleju-rurka met. ogrzewania=18 zł
- ogrzewanie-głowica=14 zł
o pozostałe nie pytałem, ale można wnioskować po w/w elementach.
Uwaga-kupując nie sugerujcie się grubością lecz kształtem (nowe są cieńsze), mogą być dłuższe, nigdy krótsze, wymieniając węże na termostacie i w innych trudno dostępnych miejscach, nie zakładajcie zacisków fabrycznych lecz kupcie opaski do węży, masywne, najlepiej kwasoodporne-przyznacie mi rację podczas demontażu zacisków...
Pozdrawiam, V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

vudu
Pierwszy Sekretarz
Pierwszy Sekretarz
Posty: 146
Rejestracja: pt sie 27, 2004 08:52
Lokalizacja: Polen

Post autor: vudu » sob lut 26, 2005 20:06

to nie wysokie cenki a myslałem ze bedzie drozej :)

z Dąbrowy kumpel kupił mk1 GTD w strasznym stanie :P hihi

pozdroowka


[b] I sekretarz PZPR vwgolf.pl [/b]

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » sob lut 26, 2005 20:57

vudu pisze: z Dąbrowy kumpel kupił mk1 GTD w strasznym stanie :P hihi

pozdroowka
no co, w Dąbrowie też się trafiają palanty, co twierdzą że Golf I to auto formuły I :rotfl: , znam kilku takich, szkoda, że nie widziałeś jak startują spod sklepu w centrum, jak w pobliżu łażą jakieś norki... pisk opon, silnik śpiewa gorzkie żale, asfalt się zwija pod kołami, naklejki łopocą na wietrze, lakier się marszczy, blachy pulsują w takt disco polo...normalnie odlot!
Pozdrawiam, V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

vudu
Pierwszy Sekretarz
Pierwszy Sekretarz
Posty: 146
Rejestracja: pt sie 27, 2004 08:52
Lokalizacja: Polen

Post autor: vudu » ndz lut 27, 2005 11:32

ee to normalka :) szkoda, ze tak ludzie katują auta !


[b] I sekretarz PZPR vwgolf.pl [/b]

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » śr mar 02, 2005 00:32

vudu pisze:ee to normalka :) szkoda, ze tak ludzie katują auta !
To nie są ludzie. W każdym razie nie są to normalni ludzie...
Pozdro, V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 372 gości