[mk3 1,8 GT] Jak przyspieszyć zapłon?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rav0910
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr sty 04, 2006 15:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rav0910 » ndz paź 22, 2006 12:36

Ja byłem ostatnio u mechanika na wymianie zawieszki i przyokazji powiedziałem mu zeby mi zapłon ustawił. Ponoc fabrycznie w moim przypadku silnik ABS powinien miec na "6" ustawione ja miałem na "9". Wiec ustawił mi na 6. Ale wydaje mi sie ze na gazie wolno sie zbiera. Też mi ktos powiedział, że jak jest gaz to powinien byc ustawiony tak ok "3" wiecej. Ale sam juz nie wiem

aha... za ustawienie zapłonu stroboskopem mechanik wziął 20zł
Ostatnio zmieniony ndz paź 22, 2006 13:19 przez rav0910, łącznie zmieniany 1 raz.


Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?

vpil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: Golf 7
Silnik: Czca

Post autor: vpil » ndz paź 22, 2006 12:43

AndreasN1 pisze:
Dałbym Ci punkt ale nie wiem jak to zrobić? Jakieś wskazówki poproszę :
Jako autor tematu widzisz pod postem każdego użytkownika ikonkę z napisem 'Pomógł', wystarczy na nią kliknąć i potwierdzić wystawienie punktu.



AndreasN1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sie 08, 2006 09:14
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: AndreasN1 » ndz paź 22, 2006 23:48

rav0910 pisze:ABS powinien miec na "6" ustawione ja miałem na "9"
A czy wyczułeś że po opóźnieniu zapłonu silnik ciszej pracuje? Czy nie było żadnej zmiany? Skoro miałeś tak przyspieszony to czy nie słyszałeś przy przyspieszaniu lekkiego dzwonienia , które po chwili cichło?

[ Dodano: 22 Paź 2006 23:53 ]
vpil pisze:Jako autor tematu widzisz pod postem każdego użytkownika ikonkę z napisem 'Pomógł',
Poszło :)

rav0910 napisał/a:
ABS powinien miec na "6" ustawione ja miałem na "9"

W książce napraw piszą że 6 +- 2, czyli max 8. Nie kojarzysz o ile przesunął/obrócił aparat, żeby z 9 przejść na 6stopni?

[ Dodano: 23 Paź 2006 00:01 ]
vpil pisze:przesuń go w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu palca
Ale w ten sposób chyba go opóźnię (?) Tak intuicyjnie wyczuwam - może się mylę, ale wydaje mi się, że żeby przyspieszyć to raczej do przodu. Hmm. Popróbuję :)



vpil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: Golf 7
Silnik: Czca

Post autor: vpil » pn paź 23, 2006 11:45

AndreasN1 pisze: [ Dodano: 23 Paź 2006 00:01 ]
vpil pisze:przesuń go w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu palca
Ale w ten sposób chyba go opóźnię (?) Tak intuicyjnie wyczuwam - może się mylę, ale wydaje mi się, że żeby przyspieszyć to raczej do przodu. Hmm. Popróbuję :)
No właśnie że nie.
To tak jak byś chciał np na zegarku przyspieszyć żeby np godzina 12-sta była wcześniej -
wskazówka to palec w aparacie zapłonowym, a cyferblat zegarka to aparat zapłonowy i aby przyspieszyć tą godzinę 12-stątą to musiałbyś obrócić cyferblat w lewo czyli w kierunku przeciwnyn do obrotu wskazówek.
Myślę że zrozumiałeś o co mi chodzi.



AndreasN1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sie 08, 2006 09:14
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: AndreasN1 » pn paź 23, 2006 13:15

vpil pisze:Myślę że zrozumiałeś o co mi chodzi.
Teraz tak :) Dzięki wielkie!



rav0910
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr sty 04, 2006 15:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rav0910 » pn paź 23, 2006 17:01

AndreasN1 pisze:A czy wyczułeś że po opóźnieniu zapłonu silnik ciszej pracuje? Czy nie było żadnej zmiany? Skoro miałeś tak przyspieszony to czy nie słyszałeś przy przyspieszaniu lekkiego dzwonienia , które po chwili cichło?
mój i tak jak dla mnie to za głosno wyje ale całkiem mozliwe ze troche przycichł bo na przestawionymn to juz przy 2500 było głosno a teraz daje mu na gaz i patzre a tu juz ponad 3000 obrotów wiec raczej chyba ucichł.
AndreasN1 pisze:W książce napraw piszą że 6 +- 2, czyli max 8. Nie kojarzysz o ile przesunął/obrócił aparat, żeby z 9 przejść na 6stopni?
Nie wiem o ile bo robił to specjalna lampą stroboskopowa i mnie nie było przy tym dopiero jak konczuł to przyszedłem do warsztatu


Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?

vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » wt paź 24, 2006 16:00

rav0910, ile płaciłeś za taką usługe??


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

rav0910
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr sty 04, 2006 15:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rav0910 » wt paź 24, 2006 20:14

vaclavo pisze:ile płaciłeś za taką usługe??
za ustawienie zapłonu 20 zł


Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?

vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » śr paź 25, 2006 15:46

dzieki rav0910, za odpowiedz!!

pozdrawiam i też jade ustawić - szczerze myślałem że bedzie minimum 50zł :bajer:


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

AndreasN1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sie 08, 2006 09:14
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: AndreasN1 » czw lis 16, 2006 11:12

suaweq pisze:nabiera lepszej dynamiki jak rownież auto jest bardziej zrywne ze startu
Przekręciłem o 4mm i dla powiem szczerze że za dużo - jak przy 60km/h na 4ce wcisnąłem mu gaz do dechy na benie - to zaczął dzwonić jak oszalały - tzn słychac było takie stuki metaliczne. Na gazie było lekko słychać. Opóźniłem o 3mm i jest dobrze - nie wiedziałem że to takie czułe! W trapezie kręciłem o 2 - 3 cm i nie było takiego dzwonienia.
Po przyspieszeniu nie zauważyłem żeby się ożywił, ale wiem już czemu. Byłem u gazwonika i na kompie sprzwdził, że sonda "lambada" :) mi pada :(((
Działa w zakresie 0,1 - 0,4V a powinna dochodzić do 1,0V - pokazywał mi na kompie - że nie chodzi w całym zakresie uboga-normal-bogata. Praktycznie nie wchodzi na bogatą. Powiedział że jakbym nie miał podpiętego czujnika położenia przepustnicy do kompa gazowego, to spokojnie żarłby mi 4L/100km gazu więcej!!!!
Nie wiem czy kupowac uniwersalną sondę - 90zł, czy dedykowaną bosha za 200zł???
Te uniwersalne są dobre?

[ Dodano: 28 Lis 2006 22:47 ]
suaweq pisze:pojawia się problem po dalszej jeździe z niemożliwością stabilizacji wolnych obrotów
Po przyspieszeniu nie wariowały mi obroty - nawet zauważalnie nie wzrosły.
Ostatnio wymieniałem oring na aparacie - znów ustawialiśmy zapłon i JESTEM ZADZIWIONY :shock:
Mianowicie sprawdzając słuchowo - jadę 50 na 4ce - nagle deptam do podłogi i przez chwilę powinno dzwonić a tu ZONK! - nie zadzwoniło a po dojściu obrotów pona 2800 zaczął dzwonić!!! Coś jest powalone - ale co?????????? Może zaczyna mi przyspieszac zapłon dopiero od 2800???????? Dlatego do muli na niskich obrotach?????



Awatar użytkownika
dezeus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt lut 28, 2006 21:51
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: dezeus » czw gru 14, 2006 21:25

Chciałbym sie podłączyc do rozmowy,odnośnie zapłonu mam silnik AAM.Niedawno w wartsztacie wymieniali ni pasekrozrządu i przy okazji niby wyregulaoali zapłon niby nic nie ruszali ale ajk zaczołem jechać,to od razu wszystko wyszło na jaw spadek mocy,włączaqm 5 i gaz i nic powoli zaczyna przyspieszać byłem po wekendzie u tych samych mechaników niby diagnośći z lampą stroboskopową i dwa razy jeszcze przyjeżdzałem do nich w ciągu dnia i ustawiali ale nie było w tym żadnego profesjonalizmu.teraz niby Bobrze pali i obroty w miare równe ale czy to świadczy o dobrze ustawionym zapłonie ,bo coś z mocą wydaje mi sie że coś nie tyak .JAK SPRAWDZIC CZY DOBRZE USTAWIOONY ZAPłON,I JAK SPRAWDZIć CZY MOC JEST TAKA JAK POWINNA??? :okej:



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » czw gru 14, 2006 22:48

a o zabek sie nie pierdykneli ?


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

Martino81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt lis 29, 2005 12:12
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: Martino81 » pt gru 15, 2006 12:04

Mam ten sam problem co załozyciel tematu, identyczna konfiguracja tzn. ABS + LPG z Bingo M a reszta Tomassetto. Jeździłem ostatnio AAM w kobi i mam wrażenie że dużo lepiej pomykał. Chętnie się dowiem gdzie u kolegi leżał problem to i u mnie może go znajdę. Dodam że zapłon miałem ustawiany na lampie ale nic nie dało bo jak na 90ps to silnik jest strasznie słaby. Co do błędu, który został u sałożyciela tematu wykasowany to ten błąd musi istnieć na gazie. Sposób emulacji sondy lambda ustawiany w kompie gazowym to właśnie "zwarcie do -B" czyli masy i tego nie da się usunąć chyba że zmienimy ustawiania w Bingo. Mam nadzieję że ktoś znajdzie rozwiązanie bo szlag mnie trafia jak mam jeździć bez pociągnięcia. Fakt 4 osoby na utostradzie 5 bieg but i poszedł ale na mieście kara jeśli chodzi o strart. Pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości