jakby termostat nie puszczał wody do chłodnicy to temperatura nie spadałaby w czasie jazdy ze 110 do 90 stopni. Tylko by dalej rosła.RobertP pisze:a jak termostat nie puścił wody do chłodnicy to wentylator u niego się
nie włączy,
[mk3] wymiana termostatu.150zl ?!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
oczywiście masz racjęPaweł Marek pisze:jakby termostat nie puszczał wody do chłodnicy to temperatura nie spadałaby w czasie jazdy ze 110 do 90 stopni. Tylko by dalej rosła.RobertP pisze:a jak termostat nie puścił wody do chłodnicy to wentylator u niego się
nie włączy,
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
ale dlaczego tak napisałem:
u mnie jest taki awaryjny czujnik w bloku jak nie zadziała w chłodnicy
lub termostat nie puści wody na chłodnicę a tym samym temepratura
rośnie i temperatura jest naprawdę duża to zadziała drugi czujnik
i włącza wentylator od razu na drugi bieg
słyszałeś o tami rozwiązaniu ?
a odkryłem to w sumie nie dawno bo nie załączał mi wentylator I biegu
ale to wina akurat była "takiego bimetali" w silniczku, który się spalił
teraz tak pomostkowałem że działa od razu na drugi bieg...
jeśli nie słyszałeś to domyslam się dlaczego takzostało fabrycznie zrobione
mój samochód latał w niemczech jako taksówka, a z jazdami to bywa różnie
w mieście i pod obciążeniami szybciej się zagrzewał a co mogłoby zaszkodzić
silnikowi więc niemiecy inżynierowie wymyślili takie coś jak opisałem powyżej
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
czujnik temperatury wymienialem juz, jest nowy. i czujnik na chlodnicy tez...dolny waz grzeje razem z gornym od ok 70stopni. jeszcze jedno. temperatura 110 stopni to juz jest powyzej temperatury wrzenia, wszystko powinno sie gotowac. a u mnie nic. wydaje mi sie ze wskaznik temperatury jest walniety i bzdury wskazuje, albo kupilem walniety wskaznik temperatury. sam juz nie wiem..
[ Dodano: 20 Paź 2006 20:55 ]
hm 20 zl za wymiane termostatu ? hmm niezle..kazdy mk3 ma termostat tam na dole pod pompa wspomagania?
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
[ Dodano: 20 Paź 2006 20:55 ]
hm 20 zl za wymiane termostatu ? hmm niezle..kazdy mk3 ma termostat tam na dole pod pompa wspomagania?
tcm1 pisze:dolny waz grzeje razem z gornym od ok 70stopni.
to niedobrze że razem to bardzo niedobrze
raczej masz do wymiany na 100% że jak razem grzeją
[ Dodano: Pią Paź 20, 2006 21:03 ]
wiesz co przy dobrym układzie to wymiana tego termostatu to z 10-20 minuttcm1 pisze:hm 20 zl za wymiane termostatu ? hmm niezle..kazdy mk3 ma termostat tam na dole pod pompa wspomagania?
to chyba 20zł jest realne no nie
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
tak mniej wiecej jest pod spodem podkecony na dwie śruby chyba M6 (klucz10)
pod taką plastikową obudową, prześledź dolny chłodnicy wąż i dojdziesz do tej
plastikowej obudowy gdzie w środku jest termostat
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
o nie nie norma. Trza zerknąć czy jest ten sterwnik wentylatora czarna skrzyneczka pod zbiorniczkiem. Niby to jest do klimy, ale ja nie mam klimy a sterownik jest i działa jak piszesz wyżej. Takia jakaś rozrzutność fabrykiRobertP pisze:o kurcze czyli to norma
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
no ja tez nie mam od klimy bo jej nie mam, a szkoda ...,Paweł Marek pisze:o nie nie norma. Trza zerknąć czy jest ten sterwnik wentylatora czarna skrzyneczka pod zbiorniczkiem. Niby to jest do klimy, ale ja nie mam klimy a sterownik jest i działa jak piszesz wyżej. Takia jakaś rozrzutność fabrykiRobertP pisze:o kurcze czyli to norma
a przez nią idzie II bieg wentylatora
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
cena powinna byc rozna dla roznych silnikow i zamontowanego osprzetu jezeli podjechales do ASO i powiedzieli 150 zl to cena jest normalna (80 zl org termostat + nowy płyn + 1 rb/h) jednak kazdy normalny warsztat nawet z najbardziej wypasionym silnikiem w osprzet (klima , wspomaganie itp ) nie powinien krzyknac za wymiane wiecej jak 30-50 zl przy czym ...
zakup sobie od razu 5 l plynu do chlodnicy przy okazji zaleja ci swierzutki !
zakup sobie od razu 5 l plynu do chlodnicy przy okazji zaleja ci swierzutki !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 249 gości