[MK2] problem ze skrzynią biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
VWred
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 21:21
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

[MK2] problem ze skrzynią biegów

Post autor: VWred » pt cze 30, 2006 13:38

Witam Mam taki problem że jedynka ledwo wchodzi. Skrzynia była wczesniej przy silniku 1,6 RF i jedynka wchodziła z oporem. Po wymianie silnika na 1,8RV załozyłem skrzynie biegów z poprzedniego silnika i było jeszcze gorzej. Pojechałem do mechanika on powiedział że poduszki już mam całkiem wytłuczone i to dlatego. Zostały one wymienione ale problem nie znikną. Najpierw miałem tak że jedynka jakoś wchodziła ale miałem duży luz na lewarku zmiany biegów i wsteczny nie chciał wchodzić. Mechanik zlikwotował luz ale teraz żeby wrzócić jedynke samochud musi się toczyc na postoju nie ma mowy o włożeniu jedynki. Jednak czasem tez i podczas toczenia się auta nie wchodzi i żeby ją wrzócić muszę robić tak że z dwójki szybko i mocno przeżucam na jedynke lub wciskam drążek zmiany biegów tak jak do wstecznego i lekko w strone wstecznego przesuwam wtedy jedynka wchodzi bez problemów czasami się zdaża że zkolei zamiast wstecznego wchodzi mi jedynka inne biegi wchodzą dobrze. czy da sie to jakoś wyregulować?? czy już mi cosik padło.z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Marek
Ostatnio zmieniony sob paź 21, 2006 09:56 przez VWred, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Skandahl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt maja 16, 2006 14:10
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: Skandahl » pt cze 30, 2006 14:12

U mnie taki objaw był jak miałem problem ze sprzęgłem a dokładniej miałem rozsypany docisk i łożysko.

Wtedy albo odpalałem auto na jedynce, albo na siłę wrzucałem I bieg. Bez oporu wchodziła jedynka jak się toczyłem.
Ruszałem czasami z dwójki.
Efektem takiego ruszania była póżniej wymiana skrzyni.
Sprawdź docisk bo to on najczęściej powoduje takie problemy.
Dziwne że mechanik nie zwrócił na to uwagi.
Powodzenia.


http://www.zmilosciserc.pl/dss.php

Awatar użytkownika
krisvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 24, 2006 16:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: krisvw » pt cze 30, 2006 14:32

hmm ciekawa sprawa a moze te drazki sa zle ustawione???lub coś jest skrzywione i poprostu nie ma dobrego prowadzenia??



Awatar użytkownika
toffi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:01
Lokalizacja: lublin

Post autor: toffi » pt cze 30, 2006 14:42

taaa synchronizator i nie widze innej opcji skoro gdy wrzucisz 2 a puzniej szybko na 1 i bieg wchodzi to synchronizator


[img]http://images2.fotosik.pl/183/0795be97b173c65b.jpg[/img]

Awatar użytkownika
VWred
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 21:21
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: VWred » pt cze 30, 2006 15:42

toffi : a wiesz jaki może być koszt naprawy tak orientacyjnie. Mam takie pytanie mam dobrą skrzynie a raczej jej wnętrzności ale ma ona rozwaloną obudowe czy obudowy są takie same da rade przełożyć jakoś czy raczej nie??
Pozdro



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt cze 30, 2006 16:17

VWred, synchronizator jeden kosztuje ok 40zl(najtanszy ale chyba badziewny)symeringi ok 35zl olej ok 50zl moze lozysko oporowe odrazu zmienisz bo przy okazji,ok 30zl plus robocizna ok 250-300(w moim regionie przynajmniej),mialem podobnie i kupilem nowa skrzynie za 380 z gwarancja(wpisz w googlach AUTO SZROT lub SKRZYNIE BIEGOW)i masz ich tyleeee.obudowy na 99%sa takie same,jak nie bedziesz zmienial zebatek to powinno podejsc ze starej ale jak pomieszasz zebati miedzy skrzyniami to bedzie ci strasznie wyc w czasie jazdy.



Awatar użytkownika
toffi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:01
Lokalizacja: lublin

Post autor: toffi » pt cze 30, 2006 17:16

piotr2 pisze:VWred, synchronizator jeden kosztuje ok 40zl(najtanszy ale chyba badziewny)symeringi ok 35zl olej ok 50zl moze lozysko oporowe odrazu zmienisz bo przy okazji,ok 30zl plus robocizna ok 250-300(w moim regionie przynajmniej),mialem podobnie i kupilem nowa skrzynie za 380 z gwarancja(wpisz w googlach AUTO SZROT lub SKRZYNIE BIEGOW)i masz ich tyleeee.obudowy na 99%sa takie same,jak nie bedziesz zmienial zebatek to powinno podejsc ze starej ale jak pomieszasz zebati miedzy skrzyniami to bedzie ci strasznie wyc w czasie jazdy.
tak jak kolega napisal jesli sie troche znasz to moze sam przerzucisz bebechy bo to w sumie nie jest takie trudne ja pierwszy raz sam tydzien temu wyjmowałem skrzynie i ja sam złozylem przy pomocy kolegi dzien roboty i zaosczedzisz na mechanikach


[img]http://images2.fotosik.pl/183/0795be97b173c65b.jpg[/img]

Awatar użytkownika
VWred
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 21:21
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: VWred » pt cze 30, 2006 19:56

Dzięki za odpowiedzi Wychodzi na to że synchronizator tak powiedział pod blokiem mechanik którego spotkałem mówił że miał tak samo też ma golfa:D i ponoć obudowa powinna pasować więc tak jak mówiliście dzięki.Niedługo będe robił skrzynie. Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi:D
pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości