[Vento] 1.8 ABS - niedostatek mocy ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vw_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: czw cze 16, 2005 15:11
Lokalizacja: Z polska

[Vento] 1.8 ABS - niedostatek mocy ?

Post autor: vw_vw » pt paź 20, 2006 23:08

Witam
Jak go kupiłem dwa lata temu to było tak samo, nic się nie pogorszyło i nic się nie polepszyło. Zarówno na benzynie jak i na gazie chodzi mułowato (na gazie to już wogóle żółw)
Żeby wyprzedzić TIRa to muszę to odpowiednio zaplanować bo strach wyprzedzać. Na benzie sprint od 0-100km/h robi w jakieś 18sek - to najmniej ile udało mi się wydusić w dwie osoby (ja i pasażer)

Wymienione zostało praktycznie wszystko w tym czasie:
- kable WN
- świece NGK
- wszystkie filtry
- palec z kopółką
- czujnik temp.

i dalej nic nowego :kac:

Kumpel ostatnio sprowadził Mk3 1.8 75KM i widzę że moje 90KM zostaje daleko w tyle :goof:
Nie wiem już co o tym myśleć.
Czy to różnica w wadze obu aut?
Czy może rozmiar kół (u mnie 195/60/R15) ?
Czy może zapchany katalizator (czy można to jakoś zbadać np na kompie) bo mechanik dziś mi robił wydech i zaglądał do niego i mówi że raczej wszystko z nim ok)


Chłopaki pomóżcie mi normalnie jeździć :panna:



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt paź 20, 2006 23:16

Na VAGa z nim



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob paź 21, 2006 00:46

A toczy się lekko?
Na prostej drodze toczące się autko powinno stopniowo i płynnie wytracać prędkość aż do zatrzymania. czasami gdy hamulce do końca nie puszczają to auto w końcowej fazie toczenia zamiast przekulać się jeszcze z metr gwałtownie się zatrzymuje.
Nie zaszkodzi sprawdzić,choć wydaje mi się że aby hamulce mogły tak bardzo wpłynąć na osiągi to pewnie po przejechaniu dłuższego kawałka coś zaczęloby sie kopcić.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » sob paź 21, 2006 08:07

dawaj go na Vaga mój 1,8 ABS beezproblemowo wyprzedza na piątce a 1,8 AAM (75Km) to tylko wącha smród moich spalin. 1,8 ABS powinien rozpędzać się do 100km/h w około 11-12 sekund może masz przestawiony rozrząd :crazy: (bez wagaię nieobędzie)


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

mamix4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pn lut 28, 2005 11:38
Lokalizacja: Miliszewy,Toruń

Post autor: mamix4 » sob paź 21, 2006 11:39

Ja kupiłem takigo muła ,i walczyłem z nim i udało się.Zacznij od sprawdzenia rozrządu(u mnie był przestawiony o jeden ząbek) następnie podstawa gumowa aparatu wtryskowego(była dziurawa i łapała lewe powietrze) ,no i oczywiście ustawienie zapłonu.Powodzenia!



Awatar użytkownika
vw_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: czw cze 16, 2005 15:11
Lokalizacja: Z polska

o właśnie

Post autor: vw_vw » sob paź 21, 2006 11:50

uszczelkę wczoraj zmieniłem pod przepustnicą (i faktycznie była dziurawa i klejona silikonem - teraz jest nowa) i dalej to samo.

rozrząd też jest ok - robił go najlepszy spec w mieście i nie ma bata na niego

i teraz faktycznie został mi zapłon (trzeba będzie poszukać kogoś z lampą - niech zrobi co do niego należy)
Czy faktycznie mogą być takie straty na wydajności przez zapłon?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 21, 2006 11:56

vw_vw pisze:i teraz faktycznie został mi zapłon
trochę wątpię, zapłonem troszke poprawisz ale nie za dużo, chyba że jest teraz źle ustawiony. Nie m,asz czasem dziwnych modyfikacji w dolocie zrobionych przez gazowników? Chodzi mi o zablkowoaną klapkę pod filtrem, przysłonięte otwory wlotowe do filtra itp?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Martino81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt lis 29, 2005 12:12
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: Martino81 » sob paź 21, 2006 12:39

Też mam problem z ABSem. Mam też MK2 1.6 i wydaje mi sie że w sprzyjających warunach był by szybszy. Zauważyłem że mój ABS nieźle się zbiera na autostradzie np. przy 120 na 5 biegu daję podłogę i idzie jak złoto a po mieście kiszka tyle tylko że ciągnie od niskich obrotach jak diesel ale to pewnie zasługa pojemności i momentu. Pozdro



Awatar użytkownika
vw_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: czw cze 16, 2005 15:11
Lokalizacja: Z polska

w sprawie dolotu

Post autor: vw_vw » sob paź 21, 2006 12:54

[quote="Paweł Marek"][quote="vw_vw"]i teraz faktycznie został mi zapłon[/quote]
trochę wątpię, zapłonem troszke poprawisz ale nie za dużo, chyba że jest teraz źle ustawiony. Nie m,asz czasem dziwnych modyfikacji w dolocie zrobionych przez gazowników? Chodzi mi o zablkowoaną klapkę pod filtrem, przysłonięte otwory wlotowe do filtra itp?[/quote]

Dolot do obudowy filtra faktycznie mam ułamany (fabrycznie idzie z dołu pod zderzakiem)
Klapka raczej nie jest modyfikowana. Ale jeszcze dokładnie rzucę na to okiem.



mamix4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pn lut 28, 2005 11:38
Lokalizacja: Miliszewy,Toruń

Post autor: mamix4 » sob paź 21, 2006 15:11

Zostaje jeszcze sprawdzenie ciśnienia na zaworach.



Marcins237
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt gru 27, 2005 14:35
Lokalizacja: koluszki
Kontakt:

Post autor: Marcins237 » sob paź 21, 2006 20:33

Ja bym sprawdził czy czujnik halla jest sprawny i palec w rozdzielaczu zpłonu.... ja miałem podobne objawy w moim mk3 po naprawie hulał jak dawniej.Proponował bym najpierw VaG tam wyjaśni sie wszystko.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 21, 2006 20:39

vw_vw pisze:fabrycznie idzie z dołu pod zderzakiem
raczej z błotnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
vw_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: czw cze 16, 2005 15:11
Lokalizacja: Z polska

hmm

Post autor: vw_vw » ndz paź 22, 2006 19:43

a co powiecie na sondę - jeśli jest walnięta to też może tak mulić?
Zauważyłem też że wskazówka od paliwa leci w miarę szybko i nawet jak stoi się z tyłu na rozgrzanym silniku to czuć dość mocno zapach benzy.

PS jutro zamawiam interfejs (koszt taki jak jednego badania, a starczy mi na dłużej) brać na max232 ?



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz paź 22, 2006 20:24

jeśli na ciepłym czuc paliwo to obstawiam czujnik temperatury (może wysyłać zły sygnał do kompa i trochę "przylewac" silnik


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 314 gości