[Vento] 1.8 ABS - niedostatek mocy ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[Vento] 1.8 ABS - niedostatek mocy ?
Witam
Jak go kupiłem dwa lata temu to było tak samo, nic się nie pogorszyło i nic się nie polepszyło. Zarówno na benzynie jak i na gazie chodzi mułowato (na gazie to już wogóle żółw)
Żeby wyprzedzić TIRa to muszę to odpowiednio zaplanować bo strach wyprzedzać. Na benzie sprint od 0-100km/h robi w jakieś 18sek - to najmniej ile udało mi się wydusić w dwie osoby (ja i pasażer)
Wymienione zostało praktycznie wszystko w tym czasie:
- kable WN
- świece NGK
- wszystkie filtry
- palec z kopółką
- czujnik temp.
i dalej nic nowego
Kumpel ostatnio sprowadził Mk3 1.8 75KM i widzę że moje 90KM zostaje daleko w tyle
Nie wiem już co o tym myśleć.
Czy to różnica w wadze obu aut?
Czy może rozmiar kół (u mnie 195/60/R15) ?
Czy może zapchany katalizator (czy można to jakoś zbadać np na kompie) bo mechanik dziś mi robił wydech i zaglądał do niego i mówi że raczej wszystko z nim ok)
Chłopaki pomóżcie mi normalnie jeździć
Jak go kupiłem dwa lata temu to było tak samo, nic się nie pogorszyło i nic się nie polepszyło. Zarówno na benzynie jak i na gazie chodzi mułowato (na gazie to już wogóle żółw)
Żeby wyprzedzić TIRa to muszę to odpowiednio zaplanować bo strach wyprzedzać. Na benzie sprint od 0-100km/h robi w jakieś 18sek - to najmniej ile udało mi się wydusić w dwie osoby (ja i pasażer)
Wymienione zostało praktycznie wszystko w tym czasie:
- kable WN
- świece NGK
- wszystkie filtry
- palec z kopółką
- czujnik temp.
i dalej nic nowego
Kumpel ostatnio sprowadził Mk3 1.8 75KM i widzę że moje 90KM zostaje daleko w tyle
Nie wiem już co o tym myśleć.
Czy to różnica w wadze obu aut?
Czy może rozmiar kół (u mnie 195/60/R15) ?
Czy może zapchany katalizator (czy można to jakoś zbadać np na kompie) bo mechanik dziś mi robił wydech i zaglądał do niego i mówi że raczej wszystko z nim ok)
Chłopaki pomóżcie mi normalnie jeździć
-
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
A toczy się lekko?
Na prostej drodze toczące się autko powinno stopniowo i płynnie wytracać prędkość aż do zatrzymania. czasami gdy hamulce do końca nie puszczają to auto w końcowej fazie toczenia zamiast przekulać się jeszcze z metr gwałtownie się zatrzymuje.
Nie zaszkodzi sprawdzić,choć wydaje mi się że aby hamulce mogły tak bardzo wpłynąć na osiągi to pewnie po przejechaniu dłuższego kawałka coś zaczęloby sie kopcić.
Pozdrawiam
Na prostej drodze toczące się autko powinno stopniowo i płynnie wytracać prędkość aż do zatrzymania. czasami gdy hamulce do końca nie puszczają to auto w końcowej fazie toczenia zamiast przekulać się jeszcze z metr gwałtownie się zatrzymuje.
Nie zaszkodzi sprawdzić,choć wydaje mi się że aby hamulce mogły tak bardzo wpłynąć na osiągi to pewnie po przejechaniu dłuższego kawałka coś zaczęloby sie kopcić.
Pozdrawiam
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
dawaj go na Vaga mój 1,8 ABS beezproblemowo wyprzedza na piątce a 1,8 AAM (75Km) to tylko wącha smród moich spalin. 1,8 ABS powinien rozpędzać się do 100km/h w około 11-12 sekund może masz przestawiony rozrząd (bez wagaię nieobędzie)
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
o właśnie
uszczelkę wczoraj zmieniłem pod przepustnicą (i faktycznie była dziurawa i klejona silikonem - teraz jest nowa) i dalej to samo.
rozrząd też jest ok - robił go najlepszy spec w mieście i nie ma bata na niego
i teraz faktycznie został mi zapłon (trzeba będzie poszukać kogoś z lampą - niech zrobi co do niego należy)
Czy faktycznie mogą być takie straty na wydajności przez zapłon?
rozrząd też jest ok - robił go najlepszy spec w mieście i nie ma bata na niego
i teraz faktycznie został mi zapłon (trzeba będzie poszukać kogoś z lampą - niech zrobi co do niego należy)
Czy faktycznie mogą być takie straty na wydajności przez zapłon?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
trochę wątpię, zapłonem troszke poprawisz ale nie za dużo, chyba że jest teraz źle ustawiony. Nie m,asz czasem dziwnych modyfikacji w dolocie zrobionych przez gazowników? Chodzi mi o zablkowoaną klapkę pod filtrem, przysłonięte otwory wlotowe do filtra itp?vw_vw pisze:i teraz faktycznie został mi zapłon
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Też mam problem z ABSem. Mam też MK2 1.6 i wydaje mi sie że w sprzyjających warunach był by szybszy. Zauważyłem że mój ABS nieźle się zbiera na autostradzie np. przy 120 na 5 biegu daję podłogę i idzie jak złoto a po mieście kiszka tyle tylko że ciągnie od niskich obrotach jak diesel ale to pewnie zasługa pojemności i momentu. Pozdro
w sprawie dolotu
[quote="Paweł Marek"][quote="vw_vw"]i teraz faktycznie został mi zapłon[/quote]
trochę wątpię, zapłonem troszke poprawisz ale nie za dużo, chyba że jest teraz źle ustawiony. Nie m,asz czasem dziwnych modyfikacji w dolocie zrobionych przez gazowników? Chodzi mi o zablkowoaną klapkę pod filtrem, przysłonięte otwory wlotowe do filtra itp?[/quote]
Dolot do obudowy filtra faktycznie mam ułamany (fabrycznie idzie z dołu pod zderzakiem)
Klapka raczej nie jest modyfikowana. Ale jeszcze dokładnie rzucę na to okiem.
trochę wątpię, zapłonem troszke poprawisz ale nie za dużo, chyba że jest teraz źle ustawiony. Nie m,asz czasem dziwnych modyfikacji w dolocie zrobionych przez gazowników? Chodzi mi o zablkowoaną klapkę pod filtrem, przysłonięte otwory wlotowe do filtra itp?[/quote]
Dolot do obudowy filtra faktycznie mam ułamany (fabrycznie idzie z dołu pod zderzakiem)
Klapka raczej nie jest modyfikowana. Ale jeszcze dokładnie rzucę na to okiem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 14:35
- Lokalizacja: koluszki
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
hmm
a co powiecie na sondę - jeśli jest walnięta to też może tak mulić?
Zauważyłem też że wskazówka od paliwa leci w miarę szybko i nawet jak stoi się z tyłu na rozgrzanym silniku to czuć dość mocno zapach benzy.
PS jutro zamawiam interfejs (koszt taki jak jednego badania, a starczy mi na dłużej) brać na max232 ?
Zauważyłem też że wskazówka od paliwa leci w miarę szybko i nawet jak stoi się z tyłu na rozgrzanym silniku to czuć dość mocno zapach benzy.
PS jutro zamawiam interfejs (koszt taki jak jednego badania, a starczy mi na dłużej) brać na max232 ?
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
jeśli na ciepłym czuc paliwo to obstawiam czujnik temperatury (może wysyłać zły sygnał do kompa i trochę "przylewac" silnik
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 314 gości