[MK IV] Co to za komunikat?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK IV] Co to za komunikat?

Post autor: Qto » śr paź 18, 2006 18:00

Ostatnio matka (świeżo upieczony kierowca) jechała autem do pracy i na wyświetlaczu MFA pojawił się komunikat i razem z nim sygnał dźwiękowy. Komunikat brzmiał "STOP" lub "0 STOP" (matka nie potrafi jednoznacznie stwierdzić) a sygnał dzwiękowy taki sam jak się żebrak zapala - przynajmniej tak matka twierdzi. Czym może być spowodowany taki komunikat? Żadna kontrolka podobno się nie świeciła. Niestety tylko tyle informacji udało mi się wyciągnąć od matki;-) Ja jechałem autem za kilka godzin i było wszystko ok.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 18, 2006 19:11

nie słyszałem, ale czy nie było czasem 0 stopni na dworze i ostrzeżenie o oblodzeniu? Jak w termometrach samochodowych?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
007gucio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob lis 12, 2005 19:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 007gucio » śr paź 18, 2006 19:22

Paweł Marek pisze:0 stopni na dworze i ostrzeżenie o oblodzeniu
jak najbardziej ostrzeżenie o temp 0 stopni lub poniżej! rodzice w skodzie też taki bajer posiadają :balwan:

[ Dodano: Sro Paź 18, 2006 19:25 ]
albo 5 stopni i poniżej - dokładnie już nie pamiętam



luk99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 16:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk99 » śr paź 18, 2006 19:28

STOP :) u mnie tez co jakis czas sie zaswieci.....raz na pol roku :D

A z tego co udalo mi sie zauwazyc dwa razy mialem taki przypadek.....
Gdy samochod np. zgasl pod górke i odpalilem samochod bez przekreczania na pozycje O, czyli odrazu jak zgasnie odrazu krece rozrusznikiem i odpalam. Swieci chyba 3 razy STOP i "pika" pozniej norma. (samochod normalnie jedzie wszystko dziala)

A o temp. tez mozliwe..al chyba nie STOP :D , mam oczywiscie standardowe zegary bez LCD wyswietlacza, moze to w wersjach bardziej rozbudowanych tj. z LCD i komputerem.

Wiec uwazam...jezeli problem pojawia sie codziennie to cos nie tak...podpiac pod VAG, a jezeli tak jak mowie raz na dluzszy okres to zostawic wspokoju :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 18, 2006 19:36

luk99 pisze:chyba nie STOP
a bo myślałem że może polskie MFA i stop to skrót od stopni :) Chyba debilowato myślałem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr paź 18, 2006 20:31

Będę musiał się przejechać osobiście jak będzie mróz...na razie nie ma...i wtedy napiszę kto pomógł;-)
Dzisiaj rano jechałem kawałek, na początku temp. była 2.5 stopnia a pod koniec trasy -1.0 i niestety nie było żadnego komunikatu. Możliwe że powodem pojawienia się komunikatu były zaparowane szyby? :crazy:



Awatar użytkownika
Dwight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sty 16, 2006 10:14
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Dwight » czw paź 19, 2006 11:28

Ostrzeżenie przed oblodzeniem pojawia się na wyświetlaczu kiedy temperatura spada poniżej + 4 stopni.Wtedy usłyszymy krótki sygnał dźwiękowy oraz na wyświetlaczu pojawi sie symbol "płatka śniegu".Tak mówi książka i tak u mnie działa.Natomiast raz zdarzyło mi się kiedy pojawił sie duży napis STOP i nastąpił on wtedy kiedy nie skasowałem antynapadu podczas jazdy zamrugały kierunki i nie reagując nastepnie pojawił sie ten napis i zgodnie z tym silnik zrobił STOP i musiałem go ponownie odpalić przechodząc cała procedure odblokowania alarmu. :bigok:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw paź 19, 2006 15:52

tylko że mi silnik nie zgasł bo chyba nawet nie mam antynapadu...no nic chyba muszę żyć w niewiedzy, może jeszcze kiedyś się pojawi taki komunikat:)



ad_32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw cze 29, 2006 21:28
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ad_32 » pt paź 20, 2006 10:26

Najpierw pojawia się wielki na cały wyświetlacz komunikat STOP, a zaraz po tym mniejszą trzcionką właściwa informacja i do tego 3 sygnały dźwiękowe.
I teraz wg mnie są 3 możliwości (w zależności od tego drugiego komunkatu):
1. Niski poziom płynu hamulcowego (bremsenfehler betriebsanleitung) - wg mnie najbardziej prawdopodobne, można przetestowac np. odkręcając korek i wyciągając czujnik poziomu tego płynu., albo niesprawność układu hamulcowego - jeżeli oprócz tego świecą kontrolki ABS lub hamulca ręcznego.
2. Za niskie cisnienie oleju (oldruck motor aus) - nie testowałem :grin:
3. Za niski pozion płynu chłodniczego lub zbyt wysoka temperatura (kuhlmittel prufen betriebsanleitung) - u mnie np nie ma sygnalizacji przy zbyt niskim poziomie, a nie wiem jak przy zbyt wysokiej temp.

Oczywiście wszystkie te komunkaty pojawiają się zaraz po komunikacie STOP.
Wg mnie tak to wygląda i być może chodzi o jeden z powyższych punktów :pub:
Nie wiem o innych przyczynach pojawienia się komunikatu STOP jak tylko o tych.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt paź 20, 2006 11:13

ad_32 pisze:Najpierw pojawia się wielki na cały wyświetlacz komunikat STOP, a zaraz po tym mniejszą trzcionką właściwa informacja i do tego 3 sygnały dźwiękowe.
I teraz wg mnie są 3 możliwości (w zależności od tego drugiego komunkatu):
1. Niski poziom płynu hamulcowego (bremsenfehler betriebsanleitung) - wg mnie najbardziej prawdopodobne, można przetestowac np. odkręcając korek i wyciągając czujnik poziomu tego płynu., albo niesprawność układu hamulcowego - jeżeli oprócz tego świecą kontrolki ABS lub hamulca ręcznego.
2. Za niskie cisnienie oleju (oldruck motor aus) - nie testowałem :grin:
3. Za niski pozion płynu chłodniczego lub zbyt wysoka temperatura (kuhlmittel prufen betriebsanleitung) - u mnie np nie ma sygnalizacji przy zbyt niskim poziomie, a nie wiem jak przy zbyt wysokiej temp.
I to jest prawidłowa odpowidz


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

ukenzo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 28, 2007 13:58
Lokalizacja: wwa

Post autor: ukenzo » pt wrz 14, 2007 20:07

witam,
małe pytanko. co jakis czas po zapalenie silnika zapala mi sie własnie owe "stop" wraz z kontrolka hamulca po słowie stop wyskakuje "brake fault" a nastepnie "manual service" po chwili gasnie. czy jest to wina za niskiego stanu płynu hamulcowego czy moze cos innego ??



greg

Post autor: greg » sob wrz 15, 2007 12:17

ukenzo, tylko kontrolka hamulca czy ABS też?



ukenzo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 28, 2007 13:58
Lokalizacja: wwa

Post autor: ukenzo » sob wrz 15, 2007 12:44

tylko kontrolka hamulca,wczoraj podłaczyłem go do vag i wszytko ok,ale jak tylko poruszyłem końcówke od stanu płynu hamulcowego znowu wyswietlił sie owy komunikat. wiec podejzewam owa koncóweczke lub ciut za niski stan płynu lub końcóweczka klocków i z tego pwodu poziom płynu sie obnizył



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości