[MK2] jakie napięcie w zarowkach podswietlajacych zegary?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Panter
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 00:04
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: Panter » czw paź 19, 2006 14:22

a mozecie jeszcze umiescic zdjecia waszych projektow jak swieci ?? ja teraz mam 2 diody super jasne 5mm niebieski w węzyku z plexy wypełnionym żelem USG :P i tak srednio śwuieci w nocy jest ok ale w dzien kompletnie nic nie widac dzis kupilem superjasne pod 12v i bd przerabiał



cycu767
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:25
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 2017 Golf MK 7.5 Highline Variant
Silnik: CZDA
Kontakt:

Post autor: cycu767 » czw paź 19, 2006 15:05

a ja u siebie ( w zegarach) wpakowałem 10 ledów na listwie... tyle, że nie w miejscu żarówek ale już pod zieloną folią tam gdzie jest szczelina do komory zegarów... efekt jest super... dodatkowo nic nie lutowałem po folii ze ścieżkami tylko przerobiłem obudowę od żarówki (tzn wyciągnąłem żarówkę i tam wlutowałem kabelki, i żeby to wyłączyć poprostu wykręca się jak oryginalną żarówkę...) przełączniki zrobiłem na biało, ale coś z nimi jest nie tak, tzn. nie wiadomo dlaczego po wpięciu do kostki nie świecą, a gdy podłączę pod zasilacz laboratoryjny (pod styki przełącznika) to świecą ... dziwna rzecz ale muszę troche pogrzebać mierniczkiem :P



Awatar użytkownika
Panter
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 00:04
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: Panter » czw paź 19, 2006 18:31

przełączniki zrobiłem na biało, ale coś z nimi jest nie tak, tzn. nie wiadomo dlaczego po wpięciu do kostki nie świecą, a gdy podłączę pod zasilacz laboratoryjny (pod styki przełącznika) to świecą
to samo u mnie w domu na bateri 4,5v świeca a w autku juz nie tzn jeden tylko swieci...



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw paź 19, 2006 18:56

Panter pisze:a mozecie jeszcze umiescic zdjecia waszych projektow jak swieci ??
U mnie tak:
Obrazek



cycu767
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:25
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 2017 Golf MK 7.5 Highline Variant
Silnik: CZDA
Kontakt:

Post autor: cycu767 » czw paź 19, 2006 19:05

Panter pisze:
przełączniki zrobiłem na biało, ale coś z nimi jest nie tak, tzn. nie wiadomo dlaczego po wpięciu do kostki nie świecą, a gdy podłączę pod zasilacz laboratoryjny (pod styki przełącznika) to świecą
to samo u mnie w domu na bateri 4,5v świeca a w autku juz nie tzn jeden tylko swieci...
hehehe w zasadzie u mnie swieci tylko ten od podgrzewanie tylnej szyby ...

ten od przeciwmgielnych dziala tylko chwilke po podlaczeniu wtyczki (za kazdym razem jak go rozbiore i zloze a potem zamontuje to dziala chwilke i gasnie, tak na boku dodam ze umiem lutowac zeby nie bylo :P :P)

a teraz zauwazylem ze w tym od swiatel dioda sie zjarala...

zakupilem na allegro dzisiaj inne diody i z nimi sprawdze ...

dodam jeszcze ze po wlutowaniu na poczatku dzialaly, a po jakims czasie tak zaczelo sie dziac... moze sprzedawca wcisnal mi diody na 3V a nie na 12V... chociaz jedna w przelaczniku jeszcze dziala wiec malo prawdopodobne...

jak dojda nowe diody dam znac jak poszlo..



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » czw paź 19, 2006 21:23

Chłopaki na tych stykach nie ma równego 12V :D Jest powyżej 13.3V!! Każda dioda zasialana takim napięciem spali się po pewnym czasie ponieważ dioda to element bardzo czuły na skoki napięć. Zmierzcie sobie napięcie na stykach przy zapalonym autku to napewno się zdziwicie :D VW w tamtych latach nie zakładał stabilizatorów na żarówki podświetlenia (bo w sumie po co żarówka wytrzymała jest nawet przy 17V będziesz świecić). Aby nie przepalały Wam się diody czy te na 12V czy te 3V z opornikiem musicie zrobić sobie na stałem regulator jasności świecenia deski. Rozbierzcie przełącznik od świateł bo w nim jest on umieszczony i przylutujcie na stałe drucik w odległości 2/3 od prawej strony patrząc od góry :D Lub wyrzućcie całkiem ten rezystor suwakowy i wstawcie w miejsc jego rezystor o stałej rezystancji. Wtedy będziecie mieli 100% pewność że diody "pożyją" Wam dłłłuugo :D Pozdrawiam


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

cycu767
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:25
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 2017 Golf MK 7.5 Highline Variant
Silnik: CZDA
Kontakt:

Post autor: cycu767 » czw paź 19, 2006 21:40

w sumie to calkiem dobry pomysl... ja i tak mam zawsze skrecone pokretlo na minimum bo licznik swieci jak zły :P

ale nie zmiezylem jeszcze napiecia na stych kostki od ktoregokolwiek przelacznika... pobawie sie z tym jak przyjda nowe diodki :P



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » czw paź 19, 2006 22:28

Sprawdź sprawdź bo szkoda kasy na diody :D


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » czw paź 19, 2006 22:34

Panter pisze:w węzyku z plexy wypełnionym żelem USG :P
Od stu lat szukam żelu przewodzącego światełko,a tu widzę,że miałem go ciągle pod nosem i pod dostatkiem.
A jak świeci po zakręceniu wężyka?
Ja robię neonki z diód świecących punktowo i rurek od balonów.
W dzień są niebieskie,a w nocy fajniutko świecą.


no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)

Awatar użytkownika
Panter
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 00:04
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: Panter » czw paź 19, 2006 22:49

oto elementy z ktorych wykonalem mojego neonika na podswietlenie zegarów :) :
2 diody led 5mm super jasne
dren do tlenu bo idealnie wpasowuje sie w diody 5mm ( ze szpitala)
żel usg bo jesli stosuje sie niebieskie podświetlenie jest idealny bo ma tez taki lekko błekitnawy kolorek:) (też ze szpiatala :P )
lecz troche niezdaje egzaminu przy podswietleniu zegarow tzn w nocy jest dobrze ale to musi byc ciemnosc w autku bo inaczej nic nie widac. ale ogolnie jako neon świeci bardzo dobrze ,ale jednak przy zegarach trzeba uzyc techniki jak bongo naprawde extra efekt mam rozumiec ze
Ja mam 10 i jeszcze dodatkowo wyciąłem obudowe licznika.
to 10 diod 5mm super jasnych pod 12v ?? u mnie taka dioda w elektronicznym kosztyje 2,50zl wiec w moim wypadku lepiej juz zainwestowac w zimna katode i sie nie bawic w to z tymi diodami.. ale jutro ostatnia proba wkladam w ten węzyk 2 diody pod 12v i zobacze jak to sie sprawdza jak bedzie zle to powroce do zarówek najwyzej je jakos malne na niebiesko moze to cos zdziala bo jak 2 zarowki podswietlaly dobrze caly licznik to czemu by nie sprobowac :) bo raczej ciezko dostac ten taki filtr co orginalnie jest zielony tylko w niebieskim kolorze.. orientuje sie ktos z czego mozna takie cos jeszcze zrobic??



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » czw paź 19, 2006 23:11

Filtr to folia zielona zwykła :D Ja mam dwie ultra niebieskie diody 12V spiłowane soczewki i metodą prób i błędów wygięte tak aby oświetlały całe tacho i powiem wam że jest supcio chociaż mam tylko 2 diody :D Myśle nad włożeniem 4 diód ale nie wiem czy to już za jasno nie będzie :D A co do malowania żarówek to raczej odpuść sobie bo to będzie słaby efekt lekkiego błękitu - co dioda to dioda :D


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Ozzy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 29, 2005 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ozzy » pt paź 20, 2006 01:42

Jutro wieczorem cyknę fotki i pokażę swoje dzieło


[url=http://www.allegro.pl/item135424374_glowica_vw_golf_iii_1_8_8v.html][size=150][color=blue][b]SPRZEDAM GŁOWICĘ DO REGENERACJI WRAZ Z OSPRZĘTEM[/b][/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
Panter
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 00:04
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: Panter » sob paź 21, 2006 15:38

zamontowalem tego neona nad zegarami i przed podlaczeniem sprawdzilem dokladajac bateria do tych stykow gdzie byly orginalne lampki i sie swiecilo po wlozeniu do autka swieci wszystko oprucz zegarow jaka moze byc tego przyczyna ??? mozliwe ze bezpiecznik jakis? a lbo wie ktos jak na kostce sprawdzic czy tam napiecie dochodzi do tego ? (mam licznik z 2 kostkami)

[ Dodano: 21 Paź 2006 19:53 ]
i dlaczego jak zamontowalem diode w właczniku do świateł świecion tylko przez ułamek sekundy jak sie odpala silnik . czy przełacznik jest zepsuty ?



Awatar użytkownika
Ozzy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 29, 2005 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ozzy » wt paź 24, 2006 10:31

Panowie, który z Was ma doświadczenie w przerabianiu podświetlenia włącznika świateł w MK3 i jest z Warszawy? :)


[url=http://www.allegro.pl/item135424374_glowica_vw_golf_iii_1_8_8v.html][size=150][color=blue][b]SPRZEDAM GŁOWICĘ DO REGENERACJI WRAZ Z OSPRZĘTEM[/b][/color][/size][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 311 gości