[mk3] Trzesie silnikiem (1.8 ABS)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

andrejk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:30
Lokalizacja: Biłgoraj

[mk3] Trzesie silnikiem (1.8 ABS)

Post autor: andrejk » czw paź 19, 2006 08:40

Witam
Podczas ostatnich przymrozkow zauwazylem dziwne trzesienie silnikiem, trzesienie strasznie przenosi sie na deske i acala kabine.
Rano po odpaleniu trzesie silnikiem i troszke glosniej chodzi, i jet tak jakby troche slabszy po wcisnieciu gazu normalnie wchodzi na obroty.
Po rozgrzaniu silnika wszystko jest OK, po odpaleniu chodzi normalnie.
Podejrzewam przwody WN i ze nie chodzi na 1 cylinder. Jak najlatwiej sprawdzic czy chodzi na wszystkie cylindry. Czy to moze byc przyczyna trzesienia silnika?
Ostatnio zmieniony czw paź 19, 2006 14:10 przez andrejk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » czw paź 19, 2006 08:44

jak nie chodzi na 1 gara to nie masz iskry na którejś swiecy. wykrecaj swiece i sprawdzaj czy daje iskre. mozesz również wymienić kable WN jak nie były jeszcze zmieniane ani razu. napewno to nie zaszkodzi a polepszyć polepszy

pozdrawiam



daniellw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 01, 2004 21:56
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: daniellw » czw paź 19, 2006 09:08

wlasnie! mam to samo, trzesie po odpaleniu zimnego silnika, wymieniam swiece co 15 tys, zawsze ta na 3 cylindrze patrząc od przodu samochodu ma czarny nagar, wymienilem przewody WN, palec i kopulke- jest bez zmian, co jeszcze mozna zrobic?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw paź 19, 2006 19:14

andrejk pisze:Jak najlatwiej sprawdzic czy chodzi na wszystkie cylindry.
Odłaczać po kolei po jednym przewodzie WN i patrzyć czy się coś się zmieni.
Pytanie nr 2 to jakie masz wtedy obroty?
daniellw, Ty to może sprawdź ciśnienie sprężania w tym silniku.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

cezarek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 16:11
Lokalizacja: malbork
Kontakt:

Post autor: cezarek » czw paź 19, 2006 20:31

Witam ma MK3 1,8 AAM miałem to samo i podobny temat zapodałem na forum i od kolegów dowiedziałem sie co to może być. powinieneś sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej bo w nim może tkwić problem mianowicie on znajduje sie przy bloku w takim kruścu gdzie wchodzi rura z chłodnicy i tam jest kostka z 4 pinami (ja wymieniałem przewody WN kopułke rozdzielacz swiece i nic to nie dawało dopiero ten czujnik załatwił sprawe ) kosz od 20 zł do 60 zł a oryginał to 90zł odradzam ten naj tanszy .(a ciekawostką było to że jak robiłem reset kompa to ta usterka na jakiś czas znikała )



andrejk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:30
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: andrejk » pt paź 20, 2006 08:03

To trzesienie nie jest az tak starsznie ucazliwe tylko zastanawiam sie jak z odpalaniem przy wiekszych mrozach.
Zaraz po odpaleniu mam okolo 1200 obr/min, po rozgrzaniu silnika obroty utrzymuja sie okolo 800.
Wczesniej tego nie miale ale tez i nie bylo przymrozkow. Mialem przeciekm pod tym kruccem znajomy mechanik uszczelnil to silikonem nie wymienial uszczelki (oring) moze to ma jakis wplyw na takie zachowanie silnika.
Jak sie wymienia ten czujnik temperatury? Jest to bardzo skomplikowane?



cezarek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 16:11
Lokalizacja: malbork
Kontakt:

Post autor: cezarek » pt paź 20, 2006 11:32

Siemka zaraz przy tym czujniku jest z boku taka plastikowa zawleczka pociągniesz ją w bok i ona zejdzie bez problemu tylko rób to na zinnym silniku bo jak zdejmniesz ten czujnik(pociągając go do góry)to poleci płyn chłodniczy .nie jest to trudne tylko musisz sie zaopatrzyc w płyn chłodniczy (ps. zanim przystąpisz do wymiany tego czujnika spróbuj zrobić reset kompa i zobacz czy po resecie jest jakaś różnica)ja u siebie musiałem resetować srednio co tydzień a teraz po wymianie czgo czujnika mam spokuj.(jak by sie okazało że masz czujnik walnięty to wsklepie dokładnie podaj typ silnika ) orginał w servisie 90 zł nie kupuj tych najtańszysz bo one bywają uszkodzone już jako nowe.Ja kupiłem za 65zeta



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 396 gości