[MK2] Jaki komputer ECU macie w silniku 1,8 RP?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2] Jaki komputer ECU macie w silniku 1,8 RP?
Mam podejrzenie, że mam niewłaściwy komputer ECU. W papierach mam wpisaną pojemność 1.6, a w rzeczywistości mam silnik o oznaczeniu RP, czyli 1.8. Mam problem z komputerem, o którym pisałem w poście http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63430. Może poprzedni właściciel wymienił silnik pozostawiając stary komputer (samochód sprowadzony z Holandii).
Napiszcie mi proszę, jakie macie komputery. Ta informacja przyda mi się przy ewentualnej wymianie komputera na inny/sprawny.
Dane mojego komputera:
Bosch
0 280 000 734
443 907 403 D
robal264 podał mi taki numer (też ma RP):
TELEFUNKEN electronic
191 905 351 B
TZ1 339 373 TFK
Z góry dzięki za info.
Napiszcie mi proszę, jakie macie komputery. Ta informacja przyda mi się przy ewentualnej wymianie komputera na inny/sprawny.
Dane mojego komputera:
Bosch
0 280 000 734
443 907 403 D
robal264 podał mi taki numer (też ma RP):
TELEFUNKEN electronic
191 905 351 B
TZ1 339 373 TFK
Z góry dzięki za info.
Wygląda na to, że mam wstawiony RP wraz z osprzętem. Nic nie zostało z poprzedniego silnika.daaroo pisze:masz wstawiony RP i osprzet tez od niego ? Czy zostal moze gaznik od PN ??
[ Dodano: 18 Paź 2006 07:12 ]
kpuchala pisze:443 907 403 D
Dzięki za info!SToRM pisze: Edek mowi ze to:
Sterownik silnika Monojetronic Golf/Jetta 1988 rok - silnik RP
Wiec sterownik masz poprawany
Ja mam 1991 rok, jeżeli to coś zmienia, to daj znać.
[ Dodano: 18 Paź 2006 14:09 ]
Kupiłem taki oto komputer:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=133325330
Ma inny numer niż ten, który ja mam (0 280 000 734 ), ale za to taki sam jak ma homsky (0 280 000 701). Jak u niego działa, to u mnie też mam nadzieję będzie
- bewerber39
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 18:59
- Lokalizacja: Poznan
- Kontakt:
Ten wątek jest o komputerze ECU, czyli urządzeniu, które steruje pracą silnika, dawkowaniem paliwa itd. Ty piszesz o komputerze, który wyświetla na ekranie rózne parametry, np spalanie. Jest to odrębny temat i sugeruję, abyś otworzył nowy wątek.bewerber39 pisze:Mam podobne pytanko Jestem swierzym ale bardzo dumnym posiadaczen mk 2 wolsburg edition wyposazonego w komputer pokladowy. Problem jest taki ze strasznie przekalmuje spalanie srednia predkosc oraz ilosc przejechanych km Z czym moze to byc zwiazane??
Pozdrawiam!
- bewerber39
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 18:59
- Lokalizacja: Poznan
- Kontakt:
Swoje problemy opisałem tutajguti pisze:a jakie miales problemy z autem na tym starym ECU ??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63430
Witam. Mam pytanie po troszce związane z tematem (nie znalazłem podobnego tematu na forum żeby zapytać)
Chodzi mi o to czy trudno jest przeszczepić silnik RP do PN'ki. Bo mam w kupnie taki silnik, jak bym go brał to z okablowaniem i komputerem ale pozostaje kwestia podłączenia kompa. W Pn ce też jest komp ale napewno się nie nada. Trudno jest to podłączyć pod instsalacje?
I jescze jedno pytanko silniki 1.8 wychodziły też na gaźnikach pierburg o ile sie nie myle też 2ee jeżeli tak to wtedy komp od takiego chyba by pasował do mojego 1.6 na gaźniku 2ee.(czy tam odwrotnie)
Pozdro Wielce.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Chodzi mi o to czy trudno jest przeszczepić silnik RP do PN'ki. Bo mam w kupnie taki silnik, jak bym go brał to z okablowaniem i komputerem ale pozostaje kwestia podłączenia kompa. W Pn ce też jest komp ale napewno się nie nada. Trudno jest to podłączyć pod instsalacje?
I jescze jedno pytanko silniki 1.8 wychodziły też na gaźnikach pierburg o ile sie nie myle też 2ee jeżeli tak to wtedy komp od takiego chyba by pasował do mojego 1.6 na gaźniku 2ee.(czy tam odwrotnie)
Pozdro Wielce.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Jesli brałbys cały kompletny motor RP ze wszystkimi czujnikami itd oraz okablowaniem , instalacją komputerem to cała przekładka nie powinna ci przyspożyć wiekszych problemów , jesli masz wszystko w komplecie z innego golfa to kwestia poprzekladania, ale fakt faktem ze z instalacją elektryczną bedziesz miał najwięcej zabawy.Marszall pisze:Chodzi mi o to czy trudno jest przeszczepić silnik RP do PN'ki. Bo mam w kupnie taki silnik, jak bym go brał to z okablowaniem i komputerem ale pozostaje kwestia podłączenia kompa. W Pn ce też jest komp ale napewno się nie nada. Trudno jest to podłączyć pod instsalacje?
Były dwa silniki 1.8 gaźnikowe RH (85PS) i GU (90PS) , w obu tych silnikach był zwykły gaźniki 2E2 czyli bez elektroniki i żaden komputer nie bedzie potrzebny do tych silników.Marszall pisze:I jescze jedno pytanko silniki 1.8 wychodziły też na gaźnikach pierburg o ile sie nie myle też 2ee jeżeli tak to wtedy komp od takiego chyba by pasował do mojego 1.6 na gaźniku 2ee
Twój silnik PN jako jedyny był wyposażony w ten zakręcony gaźnik 2EE starowany przez komputer.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 386 gości