[mk2] Pęknięty przewód paliwowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mk2] Pęknięty przewód paliwowy

Post autor: marceliii » wt paź 17, 2006 16:33

Więc stało się , pękł w rezulttacie czego zapalił mi się silnik , bo ponad 10 litrów PB poszło na niego .
Ale nie o tym chce pisać , zastanawia mnie czy raczej prawdopodobne że pękł od starości , czy może być tego jakas inna przyczyna , bo pęknięcie jest w takim miejscu że raczej się nie maił od czego przetrzeć , nic w ostatnim czasie nie było tam grzebane .
Przewód pękł jakieś 10 cm przed regulatorem ciśnienia (szyną wtryskową) , oczywiście przewód zasilający .
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
ziolo115
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Post autor: ziolo115 » wt paź 17, 2006 18:25

przewody paliwowe tw zasilające nie powinny pęknąc samoistnie nawet ze starośći bo one sa wzmacniane i niepodejrzewam ze to wina śtarości przewodu chociaz cyda siue zdarzają , moze jakaś ukryta wada fabryczna przewodu która poprostu teraz sie ujawniła. zrób własna ekspertyze przewodu bo w gre wchodzą tylko 3 wątki. pękł samoistnie , przetarł sie , lub przylegając do czegos gorącego sie przetopił. przyznam szczerze ze straszny pech którego Ci serdecznie współczuje. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt paź 17, 2006 19:30

Nie ma opcji aby się przegrzał ani przetarł , to już sprawdziłem , a pęknięcie wygląda jak normalne pęknięcie .
Kiedyś coś słyszałem odnośnie regulatora paliwa , że jego awaria może powodować różne rzeczy z przewodami , ale żeby aż tak ?
:(
Co wy o tym myślicie ?


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 17, 2006 19:38

marcelli, jeżeli masz silnik na k-jetronicu to może ważne jest to, że w tym wtrysku pompy dają potęzne ciśnienie, coś zdaje się koło 8 atmosfer, a w samym wtrysku też jest wysokie. Nie tak jak w monowtryskach czy nowszych wielopunktach, gdzie pompa daje 1 lub 3 atmosfery.
Skoro ci pęknął to widocznie mógł pęknąć i na pewno wiek auta ma tu znaczenie, chyba że jakieś nieoryginalne rurki były założone.
Dużo szkód Ci narobiło?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ziolo115
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Post autor: ziolo115 » wt paź 17, 2006 19:38

niema tewz opcji ze awaria regulatora paliwa rozrywa przewody. powinno odciąć dopływ paliwa a razie znacznego wzrostu cisnienia więc chyba poprostu nieszczesliwy wypadek..



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr paź 18, 2006 00:33

Dokładnie to jest wtrysk wielopunktowy GTi , silnik PF .
Szkód na szczęście jako takich nie dużo , głównie wizualne , ale wąż jest jeszcze orginalny i w innych miejscach wygląda dobrze .
:)
Wymienie i zobaczymy , ale czy może mi ktos powiedzieć czy jest jakiś sposób sprawdzenia tego regultora ciśnienia paliwa co jest przy szynie wtryskowej ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Peterus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 02:25
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Peterus » śr paź 18, 2006 10:52

Poprostu pekl ze starosci co w tym dziwnego?Mi tez pekl ze starosci pojechalem do warsztatu i mi wymienili na miejscu naszczescie nie zapalilo mi sie nic.Wezyk kosztowal mnei z wymiana 20zl - 10zl wezyk i 10 zl wymiana odkrecenei 2 srubek i wsadzenei wezyka no ale co zrobic jak bylem akurat w garniturku a jechac tak nie moglem:/

Pozdrawiam all



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr paź 18, 2006 13:55

No mnie akurat metyr wężyka kosztował 5 zł , co pozwoli mi na wymiane wszystkich w tym miejscu , oczywiście sama wymiana za free .
:)
Ale mam jedną wątpliwość , znalazłem tylko wężyki do 6 atm , wystarczy to , bo teraz nie pamiętam ile pompa , daje , coś chyba koło 8 ale barów .
:(
Niech mnie ktos poprawi jeśli się myle i da znać czy będzie dobrze .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr paź 18, 2006 14:49

Dane mówią:

"Ciśnienie wtrysku / ciśnienie w układzie 2.5 - 3.0(bar)"



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr paź 18, 2006 14:53

A Bar to ile atmosfer ?
Wiem że regulator podaje na szyne 2.5 - 3.0 bara , ale pompa daje chyba większe ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr paź 18, 2006 15:03

marceliii pisze:A Bar to ile atmosfer ? Wiem że regulator podaje na szyne 2.5 - 3.0 bara , ale pompa daje chyba większe ? :)
1 bar = 0.986923 atm

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr paź 18, 2006 15:08

Ok , więc teraz zostaje wkestia jakie ciśnienie daje pompa paliwa , i jak sprawdzić ów regulator ?
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr paź 18, 2006 15:21

Dane mówią:

Zasilająca pompa paliwa:
Działanie:
Pompa zasilająca paliwa podnosi paliwo do pompy ciśnieniowej paliwa. Złe działanie pompy zasilającej paliwa powoduje problemy z przyśpieszeniem.
Specyfikacjenapięcie zasilania: 12V
ciśnienie w układzie (odłączona próżnia): 2.8 - 3.2 bara
ciśnienie w układzie (podłączona próżnia): 2.3 - 2.7 bara

Ciśnieniowa pompa paliwa:
Działanie:
Pompa paliwa składa się z wirnika napędzanego przez silnik prądu stałego.
Specyfikacje:
napięcie zasilania: 12V

Ciśnieniowa pompa paliwa to elektrycznie uruchamiana pompa, która odbiera paliwo od pompy zasilającej paliwa zamocowanej w zbiorniku paliwa i pompuje je pod ciśnieniem do szyny paliwa lub korpusu przepustnicy. Paliwo przepływa wzdłuż wtryskiwacza(y) i powraca do zbiornika przez regulator ciśnienia paliwa.
Parametry ciśnienie na pompie: ± 1,2 bar
przepływ: ± 80 l/h
napięcie zasilania: 12 V
prąd: ± 5A

Tyle znalazłem
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr paź 18, 2006 15:28

To dziwne żeby pompa zasilająca miała większe ciśnienie niż pompa ciśnieniowa .
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 353 gości