MTZ pisze:Przeanalizowalem zasade dzialania tej pompy. Poprzez asynchroniczne umieszczenie turbinki względem tulejki w krórej sie obraca ( przepraszam za niefachowy język ) działająca na blaszki siła odśrodkowa powoduje ich wysuwanie. To naturalnie zwiększa podciśnienie pomiędzy poszczególnymi blachami. Dokładnie nad nimi znajduje się otworek w dekielku odprowadzający powietrze z serwa. Wzrastające podciśnienie pomiędzy blaszkami jest wyrównywane zassanym powietrzem z serwa. I tu pojawia się moje pytanie.
Gdzie jest odprowadzane powietrze z pompki ? Tak sobie wydumałem, iż moge mieć zatkany odpływ w pompce. Wydaje sie to realne. Nie ssa bo nie ma gdzie odprowadzić powietrza. Dobrze rozumuje?
Pozdrawiam MTZ
Dobrze kombinujesz

Powietrze (nadciśnienie) wypychane jest razem z olejem (smarującym wałek pompy) do skrzyni korbowej, nie może być usuwane na zewnątrz właśnie przez ten olej.
Pompę podciśnienia sprawdzamy tak: odpalamy auto i przymykamy palcem wlot do pompy -powinniśmy wyczuć ssanie.
Serwo sprawdzamy tak: zamiast oryginalnego węża wtykamy inny, w miarę sztywny, szczelnie pasujący do otworu serwa, ustami

zasysamy i podtrzymujemy "próżnię"-jeżeli membrana nie jest szczelna, łatwo to wyczujemy.
Sprawdzanie zaworka zwrotnego: dmuchamy w krociec od strony pompy podciśnienia; nie powinno nam się udać

, teraz z drugiej strony-powinien być dość swobodny przepływ.
To tyle.
Co do wymiany membrany- serwa były stosowane różne, zależne od modelu auta i silnika, np. w wersji C serwo jest mniejsze, w wersjach "bogatszych" GTi, GTD, serwo ma sporo większą średnicę. Wymiana, jakkolwiek możliwa, jest bardzo trudna bez użycia prasy przy montażu, ja sam wymieniałem kiedyś membranę, składałem całość do kupy na tokarce...
Lepiej poszukać używanej na szrocie.
Pozdrawiam, V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...