[MK4] wymiana klockow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kowal20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 16:08
Lokalizacja: Wieluń

[MK4] wymiana klockow

Post autor: kowal20 » pn paź 16, 2006 15:03

Prosze mi powiedziec jak sciagnac zacisk aby wymienic klocki w MK4 ??????



Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » pn paź 16, 2006 15:14

Trzeba najpierw wykręcić dwie śruby i wtedy popukać delikatnie młotkiem i powinno wyjść



plaster220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob gru 24, 2005 20:05
Lokalizacja: toruń

Post autor: plaster220 » pn paź 16, 2006 15:44

odkrecasz 2 sruby ktore sa z tylu zacisku!! lekko popukaj mlotkiem w zacisk tak aby wyszedl z tarczy! teraz trzeba wcisnac tloczek zacisku. najlepiej uzyc do tego np stolarskiego scisku bub czegos w tym stylu! jak wcisniesz tloczek zakladasz nowe klocki i przykrecasz zacisk!!



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » pn paź 16, 2006 16:32

zawsze warto przeczyścić zaciski, z tego względu że ulegają zapieczeniu.



kowal20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 16:08
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: kowal20 » pn paź 16, 2006 17:04

ale ktore to sa te sroby??? Czy to sa te dwie jedna na dole druga do gory??? To sa sruby 13??? o te chodzi prosze o pomoc???



skino1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 10, 2006 22:54
Lokalizacja: Opatkowice

Post autor: skino1 » pn paź 16, 2006 17:09

Tak to są te śruby, powinny być pod zaślepkami na sześciokąta 7



kowal20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 16:08
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: kowal20 » pn paź 16, 2006 19:08

Ale tam z tylu sa 2 jakies sruby 13 zwykly klucz i sa tez ampolowe bodajze te ampolowe trzymaja chyba caly zacisk a te zwykle 13 czymaja tylko zacisk tzn tak jakbym je odkrecil to dalo by sie go odchylic nie wiem o ktore chodzi



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » pn paź 16, 2006 19:43

Sruby które trzeba odkręcic sa schowane pod gumowymi kapturkami, ktore trzeba zdjac by dostrac sie do sruby odrecanej kluczem szesciokątnym (inna nazwa: imbusowy, allena).
Chyba wlasnie rozmiar 7.
Najpierw zidentyfikuj dwa wystajace z tylu zacisku trzpienie, a na koncu nich sa owe kapturki.
JA zmienialem juz dwukrotnie klocki i raz tarcze i to zaden problem :))
Powodzenia !!!



plaster220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob gru 24, 2005 20:05
Lokalizacja: toruń

Post autor: plaster220 » pn paź 16, 2006 20:35

znajdz 2 trzpienie a sruby beda na imbus pod nasadkami! tych srob na 13 zwykly klucz nie odkrecaj jo jak je odkrecisz to i tak nie zdejmiesz calych zaciskow!



kowal20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 16:08
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: kowal20 » wt paź 17, 2006 13:57

Ale mi chodzi tylko o tył moze z tyłu jest inaczej ????



Awatar użytkownika
ad.ek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt lip 11, 2006 15:11
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: ad.ek » wt paź 17, 2006 16:36

wymiana klockow z tylu:
z tylu sa sroby 2 ktore sie wymienia razem z klockami (przychodza w pudle). Potrzebne ci sa dwa klucze plaskie lub plaski i oczkowy. Po wykreceniu srub. zacisk zejdzie. Teraz trzeba wsadzic tloczek. Nie jest to tak proste jak z przodu. Tloczek chowa sie ruchem posowisto- obrotowym. Najlepiej urzyc specjalnego sciagacza do tloczkow koszt ok 35zl. a potem czyscimy zacisk, papierkiem sciernym lekko klocek czyscimy (zawsze jest na nim syf z maszyny) zakladamy nowe srubki (mozna uzyc starych) one sa zabezpieczane taka farba niebieska lub czerwona. I koniec :)



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » wt paź 17, 2006 18:53

ad.ek pisze:Najlepiej urzyc specjalnego sciagacza do tloczkow koszt ok 35zl.
Jak nie masz czegoś w tym stylu to nawet nie zawracaj sobie głowy. Domowym sposobem wciśnięcie tłoczka jest prawie niemożliwe. Musisz go jednocześnie wciskać i obracać, jest to trudne ze względu na ogrom siły jaki trzeba w to włożyć oraz na gumową osłonę którą łatwo uszkodzić, a bez niej szybko tłoczek się zatrze.
Ja z przodu zawsze wymieniałem sam, a z tyłu dopóki nie zdobyłem specjalnego narzędzia to zawsze te 40-50zł płaciłem.



Awatar użytkownika
ad.ek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt lip 11, 2006 15:11
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: ad.ek » wt paź 17, 2006 19:29

dokladnie jak napisal jajko, czyli tym razem nie dasz zarobic mechaniorowi tylko zainwestujesz w sprzet :)



Awatar użytkownika
subt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt sie 12, 2008 16:48
Lokalizacja: P-w / W-wa

Post autor: subt » pt lis 14, 2008 12:17

Jako że zmieniałem tylne tarcze tydzień temu, to mogę się pochwalić że idzie wcisnąć (wkręcić) tłoczek bez specjalnego sprzętu, ale najczęściej wymagać to będzie udziału dwóch osób. Jedna opiera zacisk na mocowaniu zacisku i szczypcami trzyma tłoczek, uważając na uszczelkę. Druga osoba kladzie na tłoczek nakrętkę np 19 i prętem zapartym o sprężynę ciśnie tłoczek w dół. Pierwsza kręci, ma swobodę dostępu i widzi czy nie łapie uszczelki :okej:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości