[MK3] Zbieżność czy kąty ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
monolith
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 22:23
Lokalizacja: Kraków, Starachowice

Post autor: monolith » pn paź 16, 2006 11:37

na początku przepraszam wszystkich że wygrzebuję ten temat, :bajer:
ale mam podobny problem mianowicie, strasznie sciągało mnie na lewą stronę.
Więc powymieniałem silentbloki tylne w przednim zawieszeniu po obu stronach, górne mocowania amortyzatorów,
swożnie wachacza, po obu stronach, są też nowe tarcze hamulcowe. :chytry:
mam taki przypadek, że sciąga mnie też na lewą stronę po chwili od puszczenia kierownicy,
Jest też problem z lekkim biciem na kierownicy jak jadę ok. 100km/h.
Zastanawiam się nad wymianą łożysk gdyż strasznie chuczą. :grin:

Co może być nie tak, czy uszkodzone łożyska mają wpływ na ściąganie w jedną ze stron ??
Czy muszę robić geometrię ?? Czy po wymianie łożysk może przestać sciągać mnie na jedną ze stron ??


Ps. zbierzność zrobiłem kilka dni po wymianie w przednim zawieszeniu. Przez te kilka dni było ok. ale niestety zaczeło strasznie nim rzucać więc pojechałem na zbieżność. :bigok:



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn paź 16, 2006 20:31

monolith pisze:Co może być nie tak, czy uszkodzone łożyska mają wpływ na ściąganie w jedną ze stron ??
Oczywiście, że tak. Wymień łożyska i zobaczysz co będzie


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
007gucio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob lis 12, 2005 19:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 007gucio » pn paź 16, 2006 20:44

monolith pisze:łożyska mają wpływ na ściąganie

jak najbardziej - są inne opory toczenia :bigok:



Awatar użytkownika
spek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: spek » śr paź 22, 2008 11:27

Witam temat trochę stary więc przyszła teraz pora na mnie żeby go odświerzyc Mam takie pytanko wymieniłem amortyzatory końcówki drążków pojechałem na geometrie mechanik który mi ją ustawiał powiedział ze z lewej strony jest troszkę za duży kąt pochylenia i już koniec regulacji ze golf musiał być kiedyś tam uderzony :blush: ale ze tragedii niema i śmiało mogę śmigać tylko ze od wymiany tych amortyzatorów ściąga mnie cały czas w lewo wcześniej takiego nie było jak patrze na auto z przodu to lewe koło od strony kierowcy trochę wystaje i odstaje górą da sie coś z tym zrobić żeby nie ściągało :?:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90278][b]Mój Golf MK3 nowe fotki str.3[/b][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abcf7e3dfb9eede9.html][img]http://images31.fotosik.pl/119/abcf7e3dfb9eede9m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr paź 22, 2008 11:33

tak, jeśli mocowanie amora jest wystarczajaco szerowkie to otwór pod śrube rozwierca się na tzw fasolkę tworząc w ten sposób regulację.
Ściąganie jak najbardziej moze pochodzić od złego kąta w jednym kole. Jak się zacznie hamować to ściąganie może się pogłębiać.
spek pisze:ewe koło od strony kierowcy trochę wystaje
ciezko powiedziec czy to roznica wynika ze zleo kąta czy faktycznie jest krzywe zawieszenie.



chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » śr paź 22, 2008 14:36

widze ze wszystkim auto skreca w lewo...

mialem wymieniane amortyzatory, gumy, lozyska tylne (buczaly), tarcze/klocki przod, gumy wahacza... po wszystkim ustawiana geometria
samochod nie byl pukniety , a skreca - (i tu nie nowosc) w lewo- fakt ze troszke mniej niz przed wszystkimi zabiegami, ale jednak...

jakies pomysly ?


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr paź 22, 2008 17:25

chase1 pisze:jakies pomysly ?
95% mechników ustawia geometrię bez wsadzenia obciążenia na fotel pasażera.
Kiedys zamienilem kilka słów ze dobrym specem od geo i ten opowiedział mi przypadek mercedesa VITO. Przyporwadzał jakiś chłopak firmowe auto na geometrię , wszystko ustawili wsadzając odważnik około 80 kg na fotel kierowcy, na ekranach wszystko na zielono, w normie.
Jednak VITO wracało kilka razy na poprawę bo auto ściągało, ale porapwaicnie było czego bo wszystko w normie. Mechanik wpadł wtedy na pomysł że moze tym VITO jeżdzi ktos inny niz je przyprowadza na geo, no i sie wtedy okazało że kierowca wazy 150 kg . Po wsadzeniu odpowiedniego ciężaru na fotel kierowcy i ponownym ustawiniu auto przestało ściągać..

Nie mozna zapominać że ugięcie zawieszenie powoduje zmianę geo (kata pochylenia i zbiezności w przypadku kolumny Mcphernsona) a niewątpliwe auto ugina się pod ciężarem kierowcy. Zatem jesli uwsawi sie nawet zajebiscie idalenie to jak wsiądziesz do tego auta gdy jeszcze jest na maszynie do geo to od razu wartosci się zmienią.
Geo powinno ustawiać na aucie obciążonym zawsze tak jak sie przewaznie podróżuje. Czyli jeśli jeździmy samemu to zawsze worek 60-80 kg na fotel kierowcy itp.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 266 gości