[Mk III] problem z termostatem i temperaturą.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

himen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 21:48
Lokalizacja: Krosno

[Mk III] problem z termostatem i temperaturą.

Post autor: himen » ndz paź 15, 2006 22:17

Ostatnio wymieniłem termostat na nowy, który powinien otwierac sie przy 84 stopniach,ale on sie wogule nie otwiera nawet przy 100, puki co tylko 2 razy sie otworzył. jak miełem stary termostat to wskaznik nie pokazał nawet 70 stopni. Czy czujnik temperatury ma na to jakis wpływ?? ma golfa 3 1,4 1994. (a tak pozatym jak sprawdzic termosta czy sie otwiera czy nie??)
Himen.


Taki jestem...

Awatar użytkownika
witus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn gru 26, 2005 23:09
Lokalizacja: Goczałków

Post autor: witus » ndz paź 15, 2006 22:31

Można go sprawdzić wkładając go do kubka z wodą i z termometrem i podgrzewać go na gazie i obserwować kiedy się otworzy ! Możliwe ze zepsuty masz termostat, u mnie działał dopiero trzeci !



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz paź 15, 2006 22:35

himen pisze:ale on sie wogule nie otwiera
Skąd wiesz, że się nie otwiera?
himen pisze:Czy czujnik temperatury ma na to jakis wpływ??
Nie ma.
himen pisze:a tak pozatym jak sprawdzic termosta czy sie otwiera czy nie??
Podgrzać go w garnku z wodą na gazie, najlepiej z termometrem, nie pokojowym.
Kolega witus mnie ubiegł ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

walek_79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 01, 2005 11:21
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: walek_79 » ndz paź 15, 2006 22:41

himen pisze:(a tak pozatym jak sprawdzic termosta czy sie otwiera czy nie??)
Jak wąż idący do chłodnicy się zrobi ciepły to znaczy że termostat się otworzył.
himen pisze:jak miełem stary termostat to wskaznik nie pokazał nawet 70 stopni
Termostat był cały czas otwarty i dlatego sie nie grzał silnik.
himen pisze:Czy czujnik temperatury ma na to jakis wpływ??
Raczej niema nic wspólnego.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz paź 15, 2006 22:49

walek_79 pisze:Jak wąż idący do chłodnicy się zrobi ciepły to znaczy że termostat się otworzył.
Gwoli ścisłości chodzi o dolny wąż... ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

himen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 21:48
Lokalizacja: Krosno

Post autor: himen » ndz paź 15, 2006 22:53

jak wymieniłem termostat i zagzałem samochód to dolny waż od chłodnicy był zimny nawet przy 100 stopniach, potem drugi raz sprubowałem i przy 90 stopniach waż był ciepły i włączył sie wentylator, pozniej wybrałem sie na wycieczke i po jakis 10 km znowu było ponad 100 stopni, jak rano popatrzyłem pod maske to oba węze od chłodnicy były spłaszczone, wyssało z mich powietrze.


Taki jestem...

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz paź 15, 2006 23:03

Może Ci się układ niedobrze odpowietrzył? Sprawdź rurkę, tą cienką, która dochodzi do zbiorniczka.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

himen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 21:48
Lokalizacja: Krosno

Post autor: himen » ndz paź 15, 2006 23:10

w jaki sposób ma sprawdzic te rurke?? ale jesli juz raz wszystko zadziałało tzn, dolny waz był ciepły, włączył sie wentyl to chyba juz odpwietrzone jest, a za godzine znowu nic nie działa.


Taki jestem...

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz paź 15, 2006 23:26

himen pisze:w jaki sposób ma sprawdzic te rurke??
Organoleptycznie.
Ja wymieniłem termostat & płyn i po dwóch dniach zapaliła się kontrolka sygnalizująca niski poziom płynu. Dolałem i jest w porządku czyli układ się odpowietrzył. Tak samo robiliśmy z kumplem w jego motorze ABS i też jest OK.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

walek_79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 01, 2005 11:21
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: walek_79 » ndz paź 15, 2006 23:35

Ja zrobiłem tak. Zalałem płynem do pełna, zostawiłem otwarty korek odpaliłem auto i czekałem aż się wentylator włączy. Troche płynu wyrzucił a reszte zassał do środka, dolałem i czekałem dalej. Znowusz wyrzucił i zassał ale troche mniej. W sumie dolałem jakieś 1,5l, silnik 2E zagazowany ma chyba z 7l płynu chłodniczego.



Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » ndz paź 15, 2006 23:38

ja wymieniłem termostat na zime,nie domykał sie.odpowietrzyłem tak: odkreciłem korek wlałem płyn na poziam max i odpaliłem auto nie zakrecając korka silnik sie zagrzał oczywiście bacznie obserwowałem poziom płynu i w razie niedoboru uzupełniałem zakreciłem korek.przez jakiś czas doglądałem czy nie jest za mały poziom płynu. :bigok:

[ Dodano: 15 Paź 2006 23:41 ]
oo w sumie to samo napisałem w tym czasie co wysłał walek_79 :grin:
pozdro.


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz paź 15, 2006 23:48

walek_79 pisze:Zalałem płynem do pełna, zostawiłem otwarty korek
Karlos87 pisze:odpaliłem auto nie zakrecając korka
Możecie wyjaśnić dlaczego nie zakręcacie korka? W czymś to pomaga lub zakręcenie czymś grozi?


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Darcyn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 721
Rejestracja: czw cze 22, 2006 17:57
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Darcyn » ndz paź 15, 2006 23:53

wymienie termostat bez wjezdzania na kanał ??



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz paź 15, 2006 23:56

Darcyn pisze:wymienie termostat bez wjezdzania na kanał ??
W trójce, motor ABS, wymieniałem bez kanału. Trzeba odkręcić pompę wspomagania.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 360 gości