[mk2] problem z pradem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » sob paź 14, 2006 18:21

Red Erik pisze:Może wina jest w tym że masz zbyt duży aku i alternator nie daje rady go naładować ?
też już o tym myślałem. Ale rozrusznik normalnie kręci tyle, że nie chce zaskoczyć.


Obrazek

Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Red Erik » sob paź 14, 2006 19:25

A może zbyt złaba iskra spowodowana słabym aku ? zresztą raczej nie skoro rozrusznik kręci normalnie.....


Jak się nie da jak się da

Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » sob paź 14, 2006 19:54

Do 55 Ah wypada mieć alternator chociaź 70-tkę.


no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)

Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Red Erik » ndz paź 15, 2006 08:45

A nie wiesz czasem jaką moc ma ten montowany w 1.3
W takim razie gościu z Centry miał racje :)


Jak się nie da jak się da

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » ndz paź 15, 2006 10:12

Red Erik, jak najbardziej. Mi też gościu mówił, ze najlepiej jak bym założył 44Ah. I taki też miałem jak auto przyjechało z niemcowni.


Obrazek

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz paź 15, 2006 10:39

Red Erik, tauka, zaglądnąłem do ETKI, i dziwna sprawa. Do silników 1.3 były zakladane alt, 55 i 65A - to dość dużo, do 1.6 i 1.8 podobnie, a do diesla ...45A, chociaż powszechnie wiadomo, że w dieslu aku są większe. W fso-125 był altek 50A i spokojnie radził sobie z 60Ah aku.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 15, 2006 10:53

W sumie wielkość aku ma być dopasowana do reszty instalacji elektrycznej i wyposażenia.
Np moje Vento 2.0 bez klimy, alternator 70-ka, zalecają aku 55Ah
GTI żonki, ten sam silnik, klima, altek 90, aku zalecają 65. Z doświadczenia wiadomo że wielkość aku nie ma takiego dużego znaczenia. Jak kupiłem swoje Vento to po roku wyciągnąłem z niego aku 36AH, z takim przyjechał do Polski z Niemiec.
Piszę to po to żeby koledzy aż tak bardzo się pojemnością akumulatora nie przejmowali. Byle reszta układu elektrycznego była sprawna.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz paź 15, 2006 10:57

do 1.3 zalecany jest taki aku
Prąd rozruchu wg EN [A]: 420
Pojemnośćakumulatora [Ah]: 45



Awatar użytkownika
kamillotop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 22:23
Lokalizacja: centralna Polsza
Kontakt:

Post autor: kamillotop » ndz paź 15, 2006 10:59

Ja zas mam inny problem, u mnie ładowanie jest w granicach 12,8V (napiecie zmierzone miedzy zaciskami aku podczas pracujacego silnika) ;/ Teraz pytanie, to jest wina regulatora napiecia czy moze juz zuzytego alternatora (a wlasciwie jego szczotek)?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 15, 2006 11:15

kamillotop pisze:Ja zas mam inny problem, u mnie ładowanie jest w granicach 12,8V (napiecie zmierzone miedzy zaciskami aku podczas pracujacego silnika) ;/ Teraz pytanie, to jest wina regulatora napiecia czy moze juz zuzytego alternatora?
po pierwsze zmierz jakie jest napięcie na samym alternatorze(pomiędzy zaciskiem + a obudową alternatora).
Jeśli oba napięcia czyli na altku i na klemach sa takie same lub na klemach tylko ciut niższe to winny jest alternator, jeśli jest duża różnica to winny jest przewód plusowy lub masa alternatora.
Miałem takie zdarzenie u siebie. Napięcie na klemach 12,5V. Na alternatorze 14,2. I co się okazało? Że śróby alternatora i jego mocowanie było zaśniedziałe, wyczeszczenie papierem ściernym zlikwidowało problem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz paź 15, 2006 11:19

kamillotop pisze:Teraz pytanie, to jest wina regulatora napiecia czy moze juz zuzytego alternatora (a wlasciwie jego szczotek)?
jeśli njapięcie na alt. będzie takie samo jak na aku, to jest duże prawdopodobieństwo, że padł regulator, albo jego szczotki. (szczotki są razem z regulatorem)



Awatar użytkownika
kamillotop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 22:23
Lokalizacja: centralna Polsza
Kontakt:

Post autor: kamillotop » ndz paź 15, 2006 12:25

Po dokonaniu pomiarow, owiadczam ze wyniki nie sa dobre: 14V zmierzone na alternatorze i 11,5V na akumulatorze ;/ Co w takiej sytuacji?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 15, 2006 12:28

Po dokonaniu powiamow, owiadczam ze wyniki nie sa dobre: 14V zmierzone na alternatorze i 11,5V na akumulatorze ;/ Co w takiej sytuacji?
to nie rozpaczaj tylko sie ciesz bo to znaczy że masz sprawny alternator. Pisałem wyżej, masa alternatora i kabel gruby czerwony idący od alternatora poprzez rozrusznik do aku. Styki wyczyścić, alternator wykręcić, wyczyścić powierzchnie które stykają się z jego mocowaniem, dokręcić koniecznie obie śróby od altka przy składaniu.

[ Dodano: Nie Paź 15, 2006 12:33 pm ]
Zeby wyjaśnić czy masda czy kabel to jeszcze zrób następuące pomiary:
1. pomiędzy śróbą na altku od kabla czerwonego a klemą dodatnią, jeśli tam masz te brakujące 2,5V to uszkodzony jest plus, jeśli ta różnica napięć 2,5V jest między obudową altka a klemą ujemną to brak jest masy.
Masm nadzieję że samo mocowanie klem na aku sprawdziłeś na samym początku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
djb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: pn gru 06, 2004 02:15
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: djb » ndz paź 15, 2006 14:07

Red Erik pisze:Witam

Jak mi siadł aku podjechałem do punktu Centry, tam kupiłem nowy goście pomierzyli prąd ładowania i był ok.
Ale jedno co mi tam powiedzieli, gdy chciałem kupić aku 55Ah to że do tego małego silnika to zbyt duża pojemność, alternatory przy małych silnikach mają mniejszą wydajność bo nie było potrzeby na większe, więc aby akumulator przy małych odcinkach był odpowiednio doładowany powinienem kupić 45 Ah max 50Ah ale tego mi nie polecają , zdecydowałem się na 50 Ah.
Może wina jest w tym że masz zbyt duży aku i alternator nie daje rady go naładować ?
Wydaje mi sie że coś w tym może być.
wg katalogu mial racje, ja z doswiadczenia wiem ze wsadzilem do golfa 50ah centra plus i smigal 6 lat bez zadnych problemow i gral w nocy z tubami i jezdzil, ostatnio chcialem zaoszczedzic i kupilem 45ah autopart - kaszana, nie minal rok a aja na jesien odpalic nie moglem, jezeli o mnie chodzi to polecam do 1,3NZ Centra Plus 50ah i zero problemow



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 270 gości