mam pyatnie:
czy słabe odpalanie auta po rozgrzaniu może mieć przyczynę w zurzytym wałku rozrządu??
i jak sprawdzić rozrusznik? na zimnym kreci dobrze, a jak trochę pojeżdże to słabo kręci.
co zrobić z takim "niekręcącym rozrusznikiem" ? da się to zregenerować czy lepiej zaopatrzyć się w coś nowszego??
dodam że zimering był wymieniany rok temu
ps: czym by sie objawialy problemy z wałkiem rozrządu?]
z góry dzięki za odp.
[mk2 1,6 Diesel] zurzyty wałek rozrządu ???
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Prawdopodobieństwo jest takie, jak disiejszy lot Leppera na Księżyc Wałki są poddawane obróbce cieplnej, warstwa wierzchnia jest bardzo twarda, o dużej odporności na ścieranie i bardzo małej wielkiści chropowatości (Ra). Zużyją się popychacze zaworów, sprężyny zaworowe, ale wałek na końcu. Wałek steruje otwarciem zaworów. Jak by miał być zużyty w takim stopniu jak mówisz (totalnie starty?) silnik stracił by moc-gorsze napełnianie, większe opory wylotu spalin, czy też mógł by już w ogóle nie odpalić. Ale wcześniej musialby przeżyć wiele remontów głowic (wszystko sie tam zużywa, ale wałek na końcu, chyba że pęknie z powodu wady materiałowej). To takie teoretyczne rozważanie, BTW, daj spokój wałkowi.angela23x pisze:czy słabe odpalanie auta po rozgrzaniu może mieć przyczynę w zurzytym wałku rozrządu??
Chyba, że chodzi o przestawiony rozrząd???? Może o cały układ rozrządu?
Co do rozrusznika, to proponuję przełożyć od kogoś nowy akumulator na chwilę i zobaczyć jak na nim się zachowa. Następnie sprawdzić masę- od (-) akumulatora do nadwozia, czy się nie poluzwała, odkręcić, przeczyścić papierem ściernym, ewentualnie jak jest przetarcie, wymienić przewód (plecionkę) na grubszy(nie zaszkodzi). I kręcić.
Jeśli to rozrusznik- niestety- wyjąć. Sprawdzić tulejki (łożyska ślizgowe) i oba końce osi (wytarte,'zjechane'- wirnik do wymiany), czy nie są uszkodzone. Tulejki najlepiej i tak wymienić (kilka-kilkanaście zł kpl). Sprawdzić wnętrze rozrusznika czy stojan nie jest poocierany. Zetknięcie wirnika ze stojanem może powodowac mocno wytarta tulejka, czy skrzywiona oś (wirnik do wymiany). Wtedy się zwiera i "muli" rozrusznik. Uzwojenie sprawdzamy u elektryka samochodowego. Jeśli wszystko będzie oki, złożyc i kręcić. Wymiana tulejek powinna pomóc. W razie czego, oddajesz do regeneracji- dostajesz dobry, zostawiasz stary za dopłatą, lub szukasz na giełdzie/allegro- kooło 70-120 zł.
Dziwne tylko że mówisz, że kręci na zimnym, a na ciepłym nie chce. Powinno być na odwrót
A! Chyba, że nie kręci w ogóle- stuknie i cisza- to włącznik elektromagnetyczny. Czasem pomaga przywalić w rosrusznik metalową rurką
Pozdrawiam.
]Grzesiekk1982[/b], dzięki, masz bardzo cenne rady. Pierw zaczne z tym rozrusznikiem. Moze rzeczywsicie jest do bani. Z tym rozrządem to mówił mechanik, więc dlatego zapytałąm. Świece są nowe, Bosha, w tamtym roku zmieniane, wiec to na pewno odpada. Akumulator nowy, rozruch z akumulat super. łądowanie ok.
moze ktoś ma inne typy?
moze ktoś ma inne typy?
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
angela23x, no to jak mówiłem- po pierwsze zacznij od masy, nawet przykręć do klemy z jednej strony, a z 2 do nadwozia czy silnika jakiąś dodatkową (może być plecionka miedziana od Malucha, można ją kupić za parę zeta w każdym sklepie, gdzie są częsci do kaszlaka. Jeśli to nie pomoże (a napewno lepsz masa nie zaszkodzi), to bierz się za rozrusznik.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 371 gości