[Jetta 1.6] Jak podlaczyc Sygnalizator Akustyczny Swiatel?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[Jetta 1.6] Jak podlaczyc Sygnalizator Akustyczny Swiatel?
Witam. kupilem sobie takie male cos w TESCO za 5zl co nazywa sie SYGNALIZATOR AKUSTYCZNY SWIATEL i nie mam zielonego pojecia jak go podlaczyc w swojej Jettcie.
Jesli ktos mogly powiedziec tak na chlopski rozum gdzie te kabelki z bzyczka powciskac bylbym dozgonnie wdzieczny.
Sygnalizator ma przypominac o wylaczeniu swiatel. Jest to taki maly glosniczek z 2 kabelkami (CZERWONY i CZARNY) i jakimis *#cenzura#* w srodku zapewne:)
Na instrukcji jest napisane tak: ..Gwarantuje dlugi czas eksploatacji baterii sygnalizujac fakt pozostawienia wlaczonych swiatel i wylaczonego ukladu zaplonu. latwo laczy sie z wkladka bezpiecznikowtopikowych. Instrukcje: polaczyc czerwony kabel remindera z zaciskiem wkladki bezpiecznikow topikowych lub z zaciskiem bezpiecznika topikowego swiatel. polaczyc niebieski kabel (tu ciekawostka nie ma niebieskiego ale jest czarny kabel) remindera z zaciskiem bezpiecznika topikowego srerea / radia lub z zaciskiem bezpiecznika topikowego wycieraczek (nie kumam nawet co maja wycieraczki do moich swiatel).
Bezpieczniki w golfach sa ponumerowane od 1 do 22..
Pytanko proste, w ktore bezpieczniki wsadzic te 2 kabelki? jezeli gdzies indziej polecacie je powsadzac to gdzie? ale tak dokladnie napiszcie gdzie zeby nawet bladynka mogla znalezc:)))
ps.
Opis poprosze jak do MKII:)
Jesli ktos mogly powiedziec tak na chlopski rozum gdzie te kabelki z bzyczka powciskac bylbym dozgonnie wdzieczny.
Sygnalizator ma przypominac o wylaczeniu swiatel. Jest to taki maly glosniczek z 2 kabelkami (CZERWONY i CZARNY) i jakimis *#cenzura#* w srodku zapewne:)
Na instrukcji jest napisane tak: ..Gwarantuje dlugi czas eksploatacji baterii sygnalizujac fakt pozostawienia wlaczonych swiatel i wylaczonego ukladu zaplonu. latwo laczy sie z wkladka bezpiecznikowtopikowych. Instrukcje: polaczyc czerwony kabel remindera z zaciskiem wkladki bezpiecznikow topikowych lub z zaciskiem bezpiecznika topikowego swiatel. polaczyc niebieski kabel (tu ciekawostka nie ma niebieskiego ale jest czarny kabel) remindera z zaciskiem bezpiecznika topikowego srerea / radia lub z zaciskiem bezpiecznika topikowego wycieraczek (nie kumam nawet co maja wycieraczki do moich swiatel).
Bezpieczniki w golfach sa ponumerowane od 1 do 22..
Pytanko proste, w ktore bezpieczniki wsadzic te 2 kabelki? jezeli gdzies indziej polecacie je powsadzac to gdzie? ale tak dokladnie napiszcie gdzie zeby nawet bladynka mogla znalezc:)))
ps.
Opis poprosze jak do MKII:)
Ostatnio zmieniony śr paź 11, 2006 19:28 przez BanekX, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Moim zdaniem PAWEL89 nie masz racji. Lampka oświetlenia wnętrza sterowana jest masą, +12V na lampce jest stałe.
Uważam, że sygnalizator należy podłączyć tak:
- przewód czarny łączymy z przewodem od wyłącznika drzwiowego (tego przy drzwiach kierowcy, bo najbliżej bezpieczników);
- przewód czerwony można podłączyć na kilka sposobów, mniej lub bardziej eleganckich - przedstawie 2 najprostsze, bo BanekX chcesz jak dla blondynki
:
1. Podłączasz go pod bezpiecznik 7 lub 8 (obojętnie który). Tylko jest mały myk - aby sygnalizator był zabezpieczony, musisz podłączyć go za bezpiecznikiem. Jak to zrobić? Sprawdź najpierw, czy na bezpieczniku 7 (8) pojawia się napięcie, jak włączysz światła postojowe. Jak tak, to dalej - wyciągasz bezpiecznik 7 (8) i jeszcze raz włączasz postojówki. Sprawdzasz miernikiem, lub próbnikiem (a jak nie masz, to sprawdź tym swoim brzęcziem
- wtedy czarny do masy, a czerwonym sprawdzaj), na którym styku wyjętego bezpiecznika jest +12V. Przewód czerwony brzęczka podłącz tam, gdzie nie ma napięcia, włóż bezpiecznik i gotowe.
2. Sposób bardziej eleganki, bo nie będzie wiszących kabli w skrzynce z bezpiecznikami - podłącz czerwony kabelek pod styk w kostce zasilającej radio. Nie pamiętam który to styk, ale możesz sprawdzić brzęczkiem, gdzie jest napięcie, jak się zapala światła. Po prostu w tej kostce jest styk, używany czasami do podświetlenia radia, gdy włączy się śwaitła. Nie trzeba bezpiecznika, bo ten przewód w kostce jest już zabezpieczony, ale trzeba ciągnąć kabel przez pół deski rozdzielczej.
Do podłączania się pod kabelki polecam takie specjalne zaciski (do nabycia w sklepach elektrycznych, elektronicznych a może i samochodowych) - po prostu wkładasz do niego dwa przewody, zaciskasz kombinerkami, i już są połączone - szybko i kulturalnie, a w razie demontażu ściągasz i prawie nie ma śladu (oczywiście zaizolować i tak polecam)
Uważam, że sygnalizator należy podłączyć tak:
- przewód czarny łączymy z przewodem od wyłącznika drzwiowego (tego przy drzwiach kierowcy, bo najbliżej bezpieczników);
- przewód czerwony można podłączyć na kilka sposobów, mniej lub bardziej eleganckich - przedstawie 2 najprostsze, bo BanekX chcesz jak dla blondynki

1. Podłączasz go pod bezpiecznik 7 lub 8 (obojętnie który). Tylko jest mały myk - aby sygnalizator był zabezpieczony, musisz podłączyć go za bezpiecznikiem. Jak to zrobić? Sprawdź najpierw, czy na bezpieczniku 7 (8) pojawia się napięcie, jak włączysz światła postojowe. Jak tak, to dalej - wyciągasz bezpiecznik 7 (8) i jeszcze raz włączasz postojówki. Sprawdzasz miernikiem, lub próbnikiem (a jak nie masz, to sprawdź tym swoim brzęcziem


2. Sposób bardziej eleganki, bo nie będzie wiszących kabli w skrzynce z bezpiecznikami - podłącz czerwony kabelek pod styk w kostce zasilającej radio. Nie pamiętam który to styk, ale możesz sprawdzić brzęczkiem, gdzie jest napięcie, jak się zapala światła. Po prostu w tej kostce jest styk, używany czasami do podświetlenia radia, gdy włączy się śwaitła. Nie trzeba bezpiecznika, bo ten przewód w kostce jest już zabezpieczony, ale trzeba ciągnąć kabel przez pół deski rozdzielczej.

Do podłączania się pod kabelki polecam takie specjalne zaciski (do nabycia w sklepach elektrycznych, elektronicznych a może i samochodowych) - po prostu wkładasz do niego dwa przewody, zaciskasz kombinerkami, i już są połączone - szybko i kulturalnie, a w razie demontażu ściągasz i prawie nie ma śladu (oczywiście zaizolować i tak polecam)
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jeżeli podączy się pod wyłącznik świateł, to sygnalizator nie będzie zabezpieczony bezpiecznikiem. Bezpieczniki są za wyłącznikiem świateł.
Jednak ja też muszę przyznać się do błędu - nie można podłączyć się do kostki od radia - owszem, jest tam sygnał +12V po zapaleniu świateł, ale jest on połączony z regulatorem jasności podświetlenia deski rozdzielczej - jeżeli regulator ustawiony będzie na MN, to brzęczyk nie będzie działał prawidłowo.
Jednak ja też muszę przyznać się do błędu - nie można podłączyć się do kostki od radia - owszem, jest tam sygnał +12V po zapaleniu świateł, ale jest on połączony z regulatorem jasności podświetlenia deski rozdzielczej - jeżeli regulator ustawiony będzie na MN, to brzęczyk nie będzie działał prawidłowo.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Plus od postojówek prawych masz w bezpieczniku 7
Minus przy otwarciu drzwi w kablu brązowo białym idącym koło progu koło kierowcy do skrzynki bezpieczników. Wtedy zapiszczy przy otwarciu dowolnych drzwi przy zostawionych światłach postojowych lub obrysowych prawych. Przy zostawionych obrysowych lewych (częściej się używa) nie zapiszczy. Jak podłączysz pod bezpiecznik 8 to z obrysowymi będzie na odwrót, z postojowymi tak samo
Minus przy otwarciu drzwi w kablu brązowo białym idącym koło progu koło kierowcy do skrzynki bezpieczników. Wtedy zapiszczy przy otwarciu dowolnych drzwi przy zostawionych światłach postojowych lub obrysowych prawych. Przy zostawionych obrysowych lewych (częściej się używa) nie zapiszczy. Jak podłączysz pod bezpiecznik 8 to z obrysowymi będzie na odwrót, z postojowymi tak samo
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Można jesze wykorzystać bezpieczniki nr 3, 6 lub 20. Zależnie od roku produkcji samochodu, funkcje tych bezpieczników się zmieniały, i tak:
- bezpiecznik 3 lub 6 (kierując się schematami, widocznie różnie było w różnych samochodach) w samochodach po 1989r. jest bezpiecznikiem od podświetlenia deski rozdzielczej. Jest tam +12V niezależnie od tego, które światła się palą (lewe, prawe, czy wszystkie postojowe), potencjometr do regulacji jasności podłączony jest za tym bezpiecznikiem, więc napięcie nie jest zależne od jasności świecenia deski;
- jest jeszcze bezpiecznik nr 20 (nie wiem do czego), ale tam też w niektórych modelach jest napięcie dopiero po zapaleniu świateł, także tylko jednej strony.
- bezpiecznik 3 lub 6 (kierując się schematami, widocznie różnie było w różnych samochodach) w samochodach po 1989r. jest bezpiecznikiem od podświetlenia deski rozdzielczej. Jest tam +12V niezależnie od tego, które światła się palą (lewe, prawe, czy wszystkie postojowe), potencjometr do regulacji jasności podłączony jest za tym bezpiecznikiem, więc napięcie nie jest zależne od jasności świecenia deski;
- jest jeszcze bezpiecznik nr 20 (nie wiem do czego), ale tam też w niektórych modelach jest napięcie dopiero po zapaleniu świateł, także tylko jednej strony.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
A to ja zapomniałem dodać że tak jak napsiałem jest w tych nowszych dwójkach po sierpniu 89, ktore mają skrzynkę jak trójki. Sorki za nieścisłość, ale w sumie zasada ta sama
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 58 gości