[MK4] Uszkodzona tylna belka?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ad_32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw cze 29, 2006 21:28
Lokalizacja: warszawa

[MK4] Uszkodzona tylna belka?

Post autor: ad_32 » pt paź 13, 2006 14:18

Witam,
Parę dni temu jadąc poza obszarem zabudowanym wjechałem w dosyć dużą dziurę. Niestety była na zakręcie drogi i może to pogorszyło sprawę, bo trochę szarpnęło. Po pierwsze - uszkodzona felga, ale już udało się wymienić. A po drugie, okazało się to wczoraj jak pojechałem na sprawdzenie zbieżności, że zbieżność tego koła jest poza wartościami dopuszczalnymi (-0,41 stopnia) :grrr:, kąty pochylenia ok. Żadnych uszkodzeń ani na zawieszeniu, ani na belce nie widać. Zbieżność miesiąc temu po była sprawdzana i była ok.
Zaznaczam że przód teraz też jest ok, nawet nie trzeba było regulować.
Mechanik stwierdził, że tylnego zawieszenia w MK4 się nie reguluje i że niestety trzeba wymienić całą tylną belkę.

Czy miał ktoś z grupowiczów podobną sytuację i może podzielić się rozwiązaniem?



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt paź 13, 2006 16:10

Jedynie śroty a te sobie zyczą 700-1200zł o ile mówisz o belce którea idzie od koła do koła nie wiem kto by się podłoął ryzyka prostowania



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt paź 13, 2006 17:36

ad_32 pisze:echanik stwierdził, że tylnego zawieszenia w MK4 się nie reguluje i że niestety trzeba wymienić całą tylną belkę.
zgadza się ale mozliwe jest że tuleje tylniej belki się zerwały albo naderwały wówczs może byc kłopot ze zbieznością wątpię w to aby trak odrazu skrzywiła się belka (sprawdz tuleje na belce)



ad_32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw cze 29, 2006 21:28
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ad_32 » pt paź 13, 2006 18:18

Też podejrzewałem tuleje, ale jedno koło jest ok, a wymiana tulei miała by ponoć wpływ na całą belkę i ustawienie obu kół. A takiej różnicy na jednym kole nie da się (wg mechanika) wyciągnąć tuleją, i do tego jeszcze nie zmieniając parametrów drugiego koła. Nie wiem - brzmi wiarygodnie, ale czy tak jest?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt paź 13, 2006 18:22

wiesz co???????? nie patrz na mechaniora!!!!podjedz do jakiegoś diagnosty nie mówiąc mu o niczym co ci się przytrafiło zobaczymy czy coś będzie sugerował sam ! wtedy będziesz pewny co tak jest naprawdę grane :bigok:



ad_32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw cze 29, 2006 21:28
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ad_32 » pt paź 13, 2006 19:13

Właśnie to był taki mechanik a w zasadzie diagnosta do którego pojechałem sprawdzić geometrię. Wjechałem, wrzucił auto na przyrządy i właśnie takie wyniki wyszły. Dopiero po tym jak wydrukował te wyniki zaczęliśmy rozmawiać o przyczynach i możliwościach naprawy. Chyba nie kręci ani nie naciąga bo np wymiany ani samej naprawy się nie podejmie - mówi żebym naprawił i ew. przyjechał na sprawdzenie.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob paź 14, 2006 09:35

ad_32 pisze:Chyba nie kręci ani nie naciąga bo np wymiany ani samej naprawy się nie podejmie - mówi żebym naprawił i ew. przyjechał na sprawdzenie.
JASNE TO ZMIENIA POSTAć ZECZY !!!!!!!



ad_32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw cze 29, 2006 21:28
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ad_32 » sob paź 14, 2006 21:59

Ok. To teraz pozostaje jeszcze pytanie co kupić. Muszę wymienić chyba całą belkę, natomiast amortyzatory, tarcze, sprężyny zostawię i może inne - typu tuleje.
Nie wiem co z czujnikami ABS, czy jest to przekładane?
Z tego co widziałem to MK4 i bora mają to samo z tyłu. Zgadza sie?
Na jakie trudności mogę się natknąć, i na co powinienem zwracać uwagę przy kupnie drugiej belki? Będę chciał kupić z możliwością sprawdzenia i ew. oddania bo nie chcę kupić takiej samej belki która nie trzyma parametrów. A wizualnie się tego nie da ocenić. Nowa nie wiem ile kosztuje, ale chyba znacznie różni się od używanej. Czy ktoś wie może?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 209 gości