Czujnik ciśnienia oleju GOLF II

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ledman
pssst
pssst
Posty: 1402
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 22:53

Czujnik ciśnienia oleju GOLF II

Post autor: ledman » czw lut 24, 2005 16:32

Siema,

Mam Golfa II 1,6 TD (60KM) i zaczela mi sie swiecic kontrolka cisnienia oleju. Sprawdzalem, na szczescie wadliwy jest tylko czujnik, przy filtrze oleju.
I teraz mam pytanie: sa dwa typy tych czujnikow, z plastykiem bialym i plastykiem brazowym, w zaleznosci od cisnienia ... i nie wiem ktory mam kupic. Moze ktos wie, ktory pasuje?

Z gory dziekuje za podpowiedzi.



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Re: Czujnik ciśnienia oleju GOLF II

Post autor: vorlog » czw lut 24, 2005 23:10

ledman pisze:Siema,

Mam Golfa II 1,6 TD (60KM) i zaczela mi sie swiecic kontrolka cisnienia oleju. Sprawdzalem, na szczescie wadliwy jest tylko czujnik, przy filtrze oleju.
I teraz mam pytanie: sa dwa typy tych czujnikow, z plastykiem bialym i plastykiem brazowym, w zaleznosci od cisnienia ... i nie wiem ktory mam kupic. Moze ktos wie, ktory pasuje?

Z gory dziekuje za podpowiedzi.
Witam, nie jestem super pewny, ale-
brązowy mam u siebie, działa itd, natomiast w MK II 1.8 (kumpla) widziałem dwa; brązowy wspólpracował ze wskaźnikiem ciśmienia na pulpicie (dioda), biały współpracował z brzęczykiem, taki system wczesnego ostrzegania, miał na pewno niższy próg zadziałania, czyli załączał przy niższym ciśnieniu.
A'propos, 1,6 TD to 70KM...
Pozdrawiam, V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

carrot

Post autor: carrot » pt lut 25, 2005 10:43

Brązowy czujnik (próg zadziałania 0,8bar) współpracuje z normalną kontrolką ciśnienia oleju. Jeśli po przekręceniu kluczyka kontrolka oleju miga, to masz w aucie dynamiczny kontroler ciśnienia oleju, współpracujący z 2 czujnikami: wspomnianym brązowym i białym (próg zadziałania 1,8 bar). Kontroler umieszczony w prędkościomierzu działa w ten sposób, że sprawdza czy powyżej 2000obr silnika zadziała drugi czujnik, jeśli nie to włącza alarm (brzęczyk i migająca lampka)
W dieslach, ze względu na problem z określeniem prędkości obrotowej silnika przeważnie był montowany tylko brązowy czujnik
Pzd



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 287 gości