[mk2] problem z pradem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

[mk2] problem z pradem

Post autor: tauka » czw paź 12, 2006 00:00

Mam problem. otóż jakiś czas temu wysiadł mi akumulator. Jakoś w czerwcu to było. Kupiłem nowy 55Ah. Wszystko było ładnie pięknie. Autko odpalało na dotyk, nawet radio przy zapalaniu się nie wyłączało. W piątek po paru minutach słuchania muzy na postoju (wzmak blaupunkta + tuba 300) nie mogłem odpalić. Ale było to dziwne bo rozrusznik normalnie kręcił ale auto nie chciało zaskoczyć. Odpalało na pych, albo na kable. Parominutowa przejażdżka i wszystko ok. Aż do kolejnego słuchania muzy. Podładowałem go założyłem i wszystko gra. Po naładowaniu chodził już bez wzmaka bo sprzedałem. Aż dzisiaj znowu. Poszedłem do kumpla na 15 minut i zostawiłem na światłach. przyszedłem i już nie odpaliłem, a rozrusznik normalnie kręcił. i tak za każdym paro minutowym postojem. Po jakiejś godzince poszedłem do dziewczyny i z ciekawości też zostawiłem na światłach. Wychodzę po 1,5 godziny i odpalił na dotyk. Wieczorkiem przyuważyłem że jak stoje i mam włączone światła to podświetlenie słabiej świeci, dopiero jak odpale to po przygazówce wszystko wraca do normy. Dodam że ładowanie mam 13.8 a regulator był wymieniony razem z akumulatorem. Co może byc przyczyna takiego stanu rzeczy. Akumulator siadł, czy może cos innego?? Prosze o pomoc bo mnie trafi.


Obrazek

rav0910
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr sty 04, 2006 15:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rav0910 » czw paź 12, 2006 00:04

o własnie ja mam taki problem ze jak odpalam auto to radio przestaje na chwile grac? Wina akumulatora?


Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » czw paź 12, 2006 00:14

rav0910, jak ci przestaje grac na chwile to nic powaznego, jezeli ci normalnie odpala. To poprotu tak jest że jak jest za duże obciązenie to radio się wyłączy. Ja z takim wyłaczającym się radiem ponad rok jeździłem, i akumulator załatwiło dopiero wyschnięcie celi, którego nie zauważyłem w porę.


Obrazek

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » czw paź 12, 2006 20:34

Jesli jeździsz małe trasy to mozliwe ze nie masz doładowanego akumulatora. To sie zdarza i nawe w instrukcji obsługi czy ksiazkach gwarancji aku jest napisane ze jesli sie pokonuje małe trasy w miescie to moze wyniknac taki probem. Do tego dochodzi wilgoc. Napisz jakiej firmy masz aku. Natepnym razem jak nie bedzie chciał odpalic to najlepiej zmierzyc napiecie na zaciskach. Jego wartosc powie nam wszystko o stanie aku.

Pozdrawiam



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw paź 12, 2006 21:25

Atomic10 pisze:Natepnym razem jak nie bedzie chciał odpalic to najlepiej zmierzyc napiecie na zaciskach. Jego wartosc powie nam wszystko o stanie aku.
pomiar napięcia aku bez obciążenia nic nie powie. Do tego są specjalne mierniki z opornikiem. tauka, Aku możesz sprawdzić aerometrem. Jeśli jest z jakichś przyczyn padnięty to taki pomiar może to wykazać. Doraźnie możesz zmierzyć jakie jest napięcie w trakcie kręccenia. Miałem kiedyś podobny przypadek Kręcił, a nie zaskoczył. Na pych od kopa. Jeśli aku okaże się być w porządku, to prawdopodobnie masz ujemny bilans prądowy. Dużo pobierasz - muza, światła, a mało dajesz - krótkie odcinki.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pt paź 13, 2006 01:54

bodzio_j, Akume dzisiaj sprawdzałem i jest dobra. Od ostatniego naładowania wogóle nie pobieram bo mam tylko radio i dwa standartowe głosniczki w podszybiu podłazone. Tak myślę że może to brak iskry jest na jednym garku?? W każdym bądź razie jutro rozbieram rozrusznik, może coś z nim nie tak.


Obrazek

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt paź 13, 2006 04:40

tauka pisze:Tak myślę że może to brak iskry jest na jednym garku??
nie bardzo bo
tauka pisze:. Odpalało na pych, albo na kable
czyli zapłon jest.
tauka pisze:W każdym bądź razie jutro rozbieram rozrusznik, może coś z nim nie tak.
nie wiem czy to coś da skoro
tauka pisze: już nie odpaliłem, a rozrusznik normalnie kręcił
tauka pisze:Wieczorkiem przyuważyłem że jak stoje i mam włączone światła to podświetlenie słabiej świeci, dopiero jak odpale to po przygazówce wszystko wraca do normy
to w zasadie jest normalne. Napięcie na aku to ok. 12V, jak włączysz światła trochę spada, ale po zapaleniu i przegazowaniu masz 13,8V, więc świeci jaśniej.
Możesz jeszcze sprawdzić czy coś nie "kradnie" prądu. Miernik (amperomierz) między klemę a aku i zobaczysz. Wydaje mi się jednak, że to kwestia deficytu prądu. Zwłaszcza teraz kioedy jeździsz na światłach, czasem jakis korek...



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pt paź 13, 2006 09:31

bodzio_j pisze:tauka napisał/a:
Wieczorkiem przyuważyłem że jak stoje i mam włączone światła to podświetlenie słabiej świeci, dopiero jak odpale to po przygazówce wszystko wraca do normy
to w zasadie jest normalne.
No ja rozumem, ale nie az tak. Zegary są tak przygaśnięte jak by yły na maksa ściemnione.


Obrazek

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » pt paź 13, 2006 10:12

Jesli te zegary sa tak słabo podświetlone to wtedy zmierz napięcie. Teraz wam zacytuje kilka zdan z instrukcji obsługi aku EXIDE.
Zasady eksploatacji:
- zapewnic w napiecie łądowania w pojeździe (mierzone na końcówkach biegunowych akumulatora) na poziomie 14,0 - 14,4 V dal instalacji 12 V
-akumulatro wymaga doładowania jeżeli napiecie spoczynkowe spadnie ponizej 12,5 V. Akumulatro rozładowany nalezy natychmiast nałądowac aby nie dopuścic do jego zasiarczenia
- itp.

Njalepsza i najpostrza metoda stanu akumlatora to pomiar napieca wiem to z doswiadczenia bo w technikum elektrycznym robilismy takie doswiadczenia. Dlatego napiecie na aku powinno byc 14 -14,4V poniewaz przy tak malym poziomie napieca właczenie kazdego odbiornika pradu w auce spowoduje jego spadek do poziomu około 12 V. Z tego powodu producenci chca aby instalacja w przyszłych samochodach miałą napiece około 40V poniewaz w tym wartosc spadku napiecia nie była by tak duza chodzi tu o wartośc procentowa w stosunku o wartosci przed obciazeniem. A jak wiemy w nowych autach jest od groma urzadzeń elektrycznych/elektronicznych

Sprawdz jeszcze raz ładwanie oraz czy nie masz jakis lewych odbirnikow pradu. Czasami radio potrafi zabrac prad jesli jest źle podączone do instalacji.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt paź 13, 2006 10:46

Atomic10 pisze:Dlatego napiecie na aku powinno byc 14 -14,4V poniewaz przy tak malym poziomie napieca właczenie kazdego odbiornika pradu w auce spowoduje jego spadek do poziomu około 12 V.
tak dużo nie spada, od tego jest regulator napięcia. Po wączeniu świateł spadnie o ok. 0.2V
Atomic10 pisze:Z tego powodu producenci chca aby instalacja w przyszłych samochodach miałą napiece około 40V poniewaz w tym wartosc spadku napiecia nie była by tak duza chodzi tu o wartośc procentowa w stosunku o wartosci przed obciazeniem
nie jest ten spadek aż tak ważny. Chodzi o to aby zmniejszyć natężenie. Jeśli np. moc żarówki wynosi 55W, to przy 12V płynie prąd ok 4.6A, a przy 40V tylko 1.4A. W ciężarówkach jest 24V, i np. taki rozrusznik potrzebuje 2x mniejszego prądu, przy takiej samej mocy



Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » pt paź 13, 2006 20:36

To teraz ja jeżeli elektryka jak widzę jest ok,to sprawdziłbym,właściwie wymienił za dosłownie parę złotych tulejkę w skrzyni biegów (tą od rozrusznika).Wyciągasz rozrusznik,a w skrzyni zostaje ta tuleja.Pozdrawiam.
Ps.Przerabiałem to więc piszę.


no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 13, 2006 21:01

Jeśli jak twierdzisz aku kręci normalnie, to obejrzyj jeszcze dokładnie mocowanie kabli czerwonych przy klemie plusowej, nie tylko tego od rozrusznika, ale pozostałe odgałęzienia. Bo być może prąd na rozrusznik idzie, a kiepsko zasila pozostale odbiorniki, w tym zespoł wtryskowy z kompem.
Wyłączenie radia w chwili uruchomeinia rozrusznika to typowa sprawa, jeśli jest podłączone pod linię X (plus po przekręceniu kluczyka z przerwą przy zapalaniu).
Jak to nie pomoze to przyjrzyj się cewce, kablom zapłonowym i świecom.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » sob paź 14, 2006 02:41

bomberxl, wymienione 3 miechy temu :)
Atomic10 pisze:Sprawdz jeszcze raz ładwanie
mam między 13.75 a 13.8. było sprawdzane na strym i nowym rgulatorze. Ale problem nie drzemie w ładowaniu. Nawet jak miałem stary akumulator i się rozładował to odpalenie auta i przejazdżka paredziesiąt km naładowywała akume bez problemu.

Dziś rozebraliśmy rozrusznik i wszystko było ok, pozatym że skądś znalazło się tam trochę piachu.

Nowa teoria to kable WN. dzisiaj zostałem pokopany przez kabel przy czym było sucho. Więc na bank maja przebicie. Może być tak że iskra nie dochodzi i dlatego nie chce zapalić. Zaczne teraz poszukiwania od iskry.

[ Dodano: Sob Paź 14, 2006 02:43 ]
Paweł Marek pisze:Jak to nie pomoze to przyjrzyj się cewce, kablom zapłonowym i świecom.
no właśnie to zamierzam zrobić.

A radio mam podłączonę że gra cały cas nie tylko jak jest kluczyk,


Obrazek

Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Red Erik » sob paź 14, 2006 13:50

Witam

Jak mi siadł aku podjechałem do punktu Centry, tam kupiłem nowy goście pomierzyli prąd ładowania i był ok.
Ale jedno co mi tam powiedzieli, gdy chciałem kupić aku 55Ah to że do tego małego silnika to zbyt duża pojemność, alternatory przy małych silnikach mają mniejszą wydajność bo nie było potrzeby na większe, więc aby akumulator przy małych odcinkach był odpowiednio doładowany powinienem kupić 45 Ah max 50Ah ale tego mi nie polecają , zdecydowałem się na 50 Ah.
Może wina jest w tym że masz zbyt duży aku i alternator nie daje rady go naładować ?
Wydaje mi sie że coś w tym może być.


Jak się nie da jak się da

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 437 gości