[Passat B3] Jak zrobić z 4x4 przekładnie np na 1 oś

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

karol_kari
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt sty 31, 2006 21:21
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

[Passat B3] Jak zrobić z 4x4 przekładnie np na 1 oś

Post autor: karol_kari » ndz paź 08, 2006 10:42

»Witam wie może ktoś jak w pasacie b3 4x4 syncro g60 1989r zrobić żeby po przyciśnięciu guzika lub tam czegoś aby właczał się sam napęd na przód, bardzo prosze o odpowiedz i jak w g60 z 160 koni zrobić więcej bardzo dziękuje za odpowiedzi pozdrawiam
mój nr gg 3697100
Ostatnio zmieniony ndz paź 08, 2006 13:37 przez karol_kari, łącznie zmieniany 1 raz.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz paź 08, 2006 11:09

karol_kari pisze:wie może ktoś jak w pasacie b3 4x4 syncro g60 1989r zrobić żeby po przyciśnięciu guzika lub tam czegoś aby właczał się sam napęd na przód,
Z tego co wiem, to podczas normalnej jazdy ciągnie tylko przód. Tył załączany jest dopiero w momencie wystąpienia różnicy w prędkości obrotowej kół tył-przó. Uruchamia się wtedy sprzęgło wiskotyczne. Przeniesienie napędu jest tym większe, im większa jest różnica w obrotach. Nie bardzo wiem czy można to ot tak sobie wyłączać.



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » ndz paź 08, 2006 11:16

W tym napedzie co masz sie nie da, wszystko dziala mechanicznie bez ingerencji kierowcy. A zeby cos takiego zrobic musial bys przelozyc sobie caly napend typu Haldex i kombinowac z elektronika.



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » ndz paź 08, 2006 13:14

olozwirski pisze:W tym napedzie co masz sie nie da, wszystko dziala mechanicznie bez ingerencji kierowcy. A zeby cos takiego zrobic musial bys przelozyc sobie caly napend typu Haldex i kombinowac z elektronika.
No właśnie - w haldexie dołaczanie tyłu jest elektroniczne na podstawie sygnałów z czyjników ABS. W passacie B3 jest czysta mechanika i musiałbyć pewnie bardzo dużo kombinować.

Mogę natomiast szybko doradzić jak odłączyć tył przy jeździe na wstecznym. 1 kabelek i wyłącznik wystarczą i byle nie wciskać go podczas jazdy :)

Otóż w tylnym moście jest "wolne koło" co powoduje że tylne koła są napędzane tak jak w rowerze tzn ciągną ale hamować silnikiem już się nimi nie da. Żeby one jednak na wstecznym ciągły w środku jest blokada wolnego koła odpalana elektromagnesem podłączonym ze światłami cofania. Jedyne 2 kable idące do tylnego mostu to te. Ich przecięcie = na wtecznym nie napędzany jest tył.


Konto usunięte.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości