Jaki olej,gdy nie wiemy jakim był zalany silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
levi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 17, 2005 20:46
Lokalizacja: ..:: 3MIASTO ::...
Kontakt:

Jaki olej,gdy nie wiemy jakim był zalany silnik

Post autor: levi » śr lut 23, 2005 10:29

Chce całkowicie spuscic olej i mam zamiarn oczywiście nowym zalać ,
tylko własnie nie wiem jakim czy takim jak podaje ksiazka serwisowa
Moj kolega wystraczył mnie bo powiedział ,ze jak takim zaleje a predzej był zalewany tanszy ,a ja zaleje tym to silnik zatre wiec co mam robić ? help



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr lut 23, 2005 10:37

Zapewne mineralny 15W40 będzie odpowiedni do twojego silnika.

Podaj co za motor oraz jego przebieg.

Może masz gdzieś informacje jaki tam olej był wlany(książka serwisowa, jakaś naklejka /kartka/ przy silniku.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
levi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 17, 2005 20:46
Lokalizacja: ..:: 3MIASTO ::...
Kontakt:

Post autor: levi » śr lut 23, 2005 12:33

1.6 no i przebieg jak mowił własciciel ok.160 tys ale wiesz czy to prawda to nie wiem ,no własnie dlatego pytam bo nic nie pisało



Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » śr lut 23, 2005 12:37

A na liczniku nie pokazuje przebiegu?

Jeśli chodzi o sam olej to zalej mineralnym. Ja też nie wiedziałem na czym jeździ mój golf i nalałem Mobil mineralny, wyszłem na tym dobrze bo popyhacze mniej słychać.



Awatar użytkownika
levi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 17, 2005 20:46
Lokalizacja: ..:: 3MIASTO ::...
Kontakt:

Post autor: levi » śr lut 23, 2005 13:11

wiesz na liczniku pokazuje 59139 bo wiesz jeden raz napewno juz przelaciał tylko pytanie czy jeden :rotfl:



Awatar użytkownika
GEORG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr gru 22, 2004 10:55
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: GEORG » śr lut 23, 2005 14:04

Mój golfik ma przejechane 185tyś i też nie wiedziałem na jakim oleju jezdżił. Pytałem tu i tam i najczęśie padała odpowiedż LOTOS PÓLSYNTETYK. Tak zrobiłem i jak na razie nie nażekam.
Pozdrawiam. :pub:



Awatar użytkownika
levi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 17, 2005 20:46
Lokalizacja: ..:: 3MIASTO ::...
Kontakt:

Post autor: levi » śr lut 23, 2005 14:40

no własnie tez sobie myslałem,zeby go zalać :),ale wole sie upewnić
bo łatwo tu popełnić bład:)



Awatar użytkownika
Szeli
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: czw sty 27, 2005 21:36
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Szeli » śr lut 23, 2005 14:46

Powiem szczerze, że według mnie powinieneś zalać go Castrolem GTX Magnatec 10W/40 Olej można powiedzieć uniwersalny i jak narazie nie spotkałem sie z negatywnymi opiniami na jego temat (półsyntetic).


6.7s 190HP VR6 2.9 by Szeli

maniack

Post autor: maniack » śr lut 23, 2005 14:56

IMHO jak masz trochę kasy i chcesz mu zrobić "dobrze", to bierz nalej mu półsyntetyka, z filtrem, przejedź góra 2000km, wymien, zalej, przejedz 8000km, wymien i potem zmiany jak tam uwazasz, co 10tys, lub co 15tys... :) jak nie masz kasy to lej mineralny, bo ten jest najpewniejszy. nie masz kasy - czytaj - w razie gdyby sie okazalo, ze silnik juz zuzyty i byl zalepiony nagarem, to bedzie remoncik zapewne...

te 2000km to taki przyklad, zalezy jak szybko olej zrobi sie syfiaty, od wyplukanego nagaru... a moze nagaru prawie w ogole nie bedzie? bo jezdzony byl na polsyntetyku... któż to wie... jednak jesli silnik bedzie juz dlugo jezdzil na mineralnym, to wszelakie wady jego beda 'ukryte' nagarem... wyplukasz nagar, moze zaczac cieknac... "jest ryzyko, jest zabawa"...



Awatar użytkownika
levi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 17, 2005 20:46
Lokalizacja: ..:: 3MIASTO ::...
Kontakt:

Post autor: levi » śr lut 23, 2005 15:24

heh no wiesz w moim przypadku kiedy jeszcze nie znam sie dobrze na silniku itd. remoncik byłby nie wskazany,bo nie dał bym rady ;) samemu
a zreszta to robota na lato wtedy sie przyjemnie grzebie :)
wiec czyli mineralny lać ??



Brzoza Krk
Turbo Inside
Turbo Inside
Posty: 119
Rejestracja: śr lut 16, 2005 15:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Brzoza Krk » śr lut 23, 2005 15:32

A mi się wydawało że wszyskie mk2 miały 6cio cyfrowy licznik przebiegu kilometrów??? :hmm:


T o M

Awatar użytkownika
levi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 17, 2005 20:46
Lokalizacja: ..:: 3MIASTO ::...
Kontakt:

Post autor: levi » śr lut 23, 2005 15:49

5 cyfr + 1 ktora jest w czerwonym polu = 6 :) no ,ale nie odchodzmy od tematu :-P



Brzoza Krk
Turbo Inside
Turbo Inside
Posty: 119
Rejestracja: śr lut 16, 2005 15:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Brzoza Krk » śr lut 23, 2005 15:58

sorry że odchodze od tematu ale u mnie jest 6 cyfr ale wszystkie czarno białe,a tą czerwoną to mam na liczniku tzw.dziennych kilometrów...masz inaczej?U mnie aktualny przebieg 210117


T o M

Awatar użytkownika
levi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 17, 2005 20:46
Lokalizacja: ..:: 3MIASTO ::...
Kontakt:

Post autor: levi » śr lut 23, 2005 16:05

oki spox, no mam inaczej u mnie jest taki dupny licznik ze nawet nie mam
obrotka i nawet tego wkaznika o ktorym piszesz ze masz tam czerwone to ja nie mam ,ale juz niedługo zmieniam licznik \:D/



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 369 gości