MK2 akumulator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

KORNIK

MK2 akumulator

Post autor: KORNIK » śr lut 23, 2005 00:35

WITAM!Mam golfa MK2 GTI(112)KM.Musze wymienic akumulator a nie wiem na jaki(wystarczy 55Ah czy musi byc wiecej?)-stary jest w takim stanie ze nic z niego nie idzie odczytac a ksiazki nie mam.musze jak najszybciej wiedziec bo nie mam czym jezdzic.DZIEKI ZA POMOC!



Awatar użytkownika
AEM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: pn lis 01, 2004 19:16
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: AEM » śr lut 23, 2005 00:54

55Ah w zupełności do benzyny wystarczy skoro 125p czy poltek ma 45Ah.


Jak jadę to nie piję - za dużo się rozlewa!

Awatar użytkownika
GEORG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr gru 22, 2004 10:55
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: GEORG » śr lut 23, 2005 13:53

Też tak uważam. 55Ah z w zupełności ci wystarczy chyba że masz jakąś potężną fabryke dżwięku w autku. Wtedy wskazane jest założyć troszke większy akumulator.
Przy kupnie nowego zwróć uwage na umiejscowienie klem. :chytry:
Pozdro :pub:



Awatar użytkownika
briano
Kozak
Kozak
Posty: 770
Rejestracja: wt gru 28, 2004 14:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: MK2 akumulator

Post autor: briano » śr lut 23, 2005 17:37

KORNIK pisze:WITAM!Mam golfa MK2 GTI(112)KM.Musze wymienic akumulator a nie wiem na jaki(wystarczy 55Ah czy musi byc wiecej?)-stary jest w takim stanie ze nic z niego nie idzie odczytac a ksiazki nie mam.musze jak najszybciej wiedziec bo nie mam czym jezdzic.DZIEKI ZA POMOC!
Śmiało 55 styknie kup tylko najzyklejszą polską Centrę a nie tam jakieś wynalazki



piglet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn lut 14, 2005 21:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: piglet » śr lut 23, 2005 20:03

ja mam identyczny silnik i akumulator 55 Ah Centry.Jeżdżę na takim już 3 lata i nie mam żadnych problemów..


EZG - Elegancki Zawsze Grzeczny

79Adam79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob lis 20, 2004 16:51
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 79Adam79 » śr lut 23, 2005 20:23

W swoim mk2 mam Centre 45 Ah ale to jest silnik 1.6-jestem z niej bardzo zadowolony juz pół roku, a kupiłem Centre przez to że moja Mama w Volvo już ma 2 lata taki sam aku (volvo stoi pod chmurką czasami po 2 tygodnie bez odpalania i gdy trzeba nim gdzies podjechać to nie odmawia posłuszeństwa i aku ładnie kręci rozrusznikiem)



Awatar użytkownika
collo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob sty 01, 2005 18:06
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: collo » śr lut 23, 2005 22:17

nie kupuj 55 wystarczy 45 alternator i tak nie bedzie w stanie naladowac 55 zawsze bedzie nie do konca naladowany



rakmk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lut 23, 2005 15:31
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: rakmk3 » czw lut 24, 2005 08:22

wg książki z częściami do vw do do silnika 1,8 niezależnie czy jest to zwykły 1,8 czy gti optymalny jest aku 50ah


MK III 1,8ABS full option

rakmk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lut 23, 2005 15:31
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: rakmk3 » czw lut 24, 2005 08:26

podyktowane jest to tym że jeśli kupisz aku powyżej tej wartości do tego silnika to nigdy go niedoładujesz i będzie miał krótszą żywotność tym bardziej przy warunkach zimowych, natomiast jeśli będzie mniejszy, np.45 to możesz go przeładować i szybciej zasiarczyć też go szlak może szybciej trafić a nawet na pewno.


MK III 1,8ABS full option

rakmk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lut 23, 2005 15:31
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: rakmk3 » czw lut 24, 2005 08:26

reasumująć przez producenta vw zalecany jest aku 50ah do silnika 1,8


MK III 1,8ABS full option

Bocian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 14:21
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Bocian » czw lut 24, 2005 10:25

Wedlug mojej wiedzy elektronika nieprawda jest, ze mniejszy akumulator od standardowego bedzie przeladowany a wiekszy niedoladowany. Kazdy bedzie naladowany do pelna z tym ze wiekszy bedzie ladowal sie dluzej (w praktyce nie ma to znaczenia). Alternator a wlasciwue regulator napiecia dziala w ten sposob, ze przestaje ladowac w momencie gdy napiecie na akumulatorze osiagnie okreslona wartosc, pojemnosc (pradowa) akumulatora nie ma tu znaczenia.
Ja mam akumulator 62 Ah i wiem ze na mrozie zawsze lepiej zakreci niz mniejszy.



rakmk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lut 23, 2005 15:31
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: rakmk3 » czw lut 24, 2005 13:36

tylko że jeśli kupisz do takiego silnika aku nie taki jak jest zalecany to w razie jakiejś nieoczekiwanej wady ten aku ci padnie w czasie okresu gwarancyjnego to nie masz prawa do reklamacji i gwaranacja idzie sie walić bo zastosowałeś nie odpowiedni akumulator do danego silnika jak zaleca producent bo producent dokładnie pisze jaki powinien być aku do danego silnika (mowa o producencie samochodu oczywiści) - i co ty na to - wywalisz ok 160 zł a za rok wydasz znowu 160 zł bo ci gwarancja nie będzie przysługiwać


MK III 1,8ABS full option

KORNIK

KORNIK

Post autor: KORNIK » pt lut 25, 2005 00:24

Dzieki wszystkim za pomoc!Czytajac wasze wypowidzi "wyposrodkowalem":) je i kupilem Centre 55Ah.Jak na razie jest git i mam nadzieje ze jeszcze dlugo bedzie.POZDRO!



Awatar użytkownika
KATO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: sob lis 13, 2004 02:46
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: KATO » pt lut 25, 2005 00:53

ja ma tez gti i kupiłem 55A ale cos mi sie wydaje ze troszke za duzy akku kupiłem ale jak robisz dłuzsze trasy to ok bo ja jezdze na krótkich odcinkach i wydaje mi sie ze akku jest nie doładowany a alternator mam 75A.


2001-2006 GTI WOLFSBURG EDITION http://www.vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1672
2006- A6 AVANT 2.5 TDI AEL KREMOWA SKÓRA KLIMATRONIC VOLL WYPAS

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 346 gości