[mk3]problemy z radiem i sygnalem ostrzegawczym świateł

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtus00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 09, 2005 21:38
Kontakt:

[mk3]problemy z radiem i sygnalem ostrzegawczym świateł

Post autor: wojtus00 » czw paź 05, 2006 18:19

Witam wszystkich mam prośbę o pomoc...

Mam mk 3 1,8 l 75 km dosc dobre wyposarzenie. Nie ma tylko okien otwieranych elektrycznie.

Ostatnio zlamala mi sie antena i postanowilem ja wymienic... wrciagnalem starą wkrecilem nową i pojawił się pewien problem (bardzo dziwny) otóż przestalo działać radio... byc moze to o czym napisze zaraz nie ma wspolnego z anteną ale i tak dla mnie to dziwne...

no wiec po wymianie anteny nie dziala radio,

zawsze mialem tak ze jak wyciagnalem kluczyk a swiatla sie swiecily to bzyczal alarm swiatel... teraz zrobilo sie tak ze jak tylko otworze dzwi (kluczyk jest w stacyjce) to wlacza sie bzyczek ale bzyczy niejednostajnie a raczej tak jakby cos go zaklócało.

Mamcie jakis pomysł co moglo sie stać? Sprawdzalem wszystkie bezpieczniki i nic nie pomoglo...



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » czw paź 05, 2006 18:43

ten bzyczek od świateł ma coś wspólnego z radiem. jak nie wyłącze radia to sie mi wcale nie włącza jak wyciagm kluczyk i nie gasze świateł. może to tez jest jakas usterka i u mnie



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw paź 05, 2006 19:07

to co u ciebie sie stało to jak wyciągałeś radio to musiałeś zrobić delikatne zwarcie na kabelku co masz napięcie jak włożysz kluczyk, na pewno podpaliłeś spręzynke która jest w kostce stacyjki i teraz Ci nie odbija , tak sie własnie dzieje bo ona jest delikatna ,pozostaje Ci wymiana albo naprawa kostki stacyjki

[ Dodano: 05 Paź 2006 19:12 ]
bo w wiązce kabli co idą do radia jest jeden kabelek co ma napięcie jak wsadzisz kluczyk , w niektórych autach on jest podpinany do zasilania radia ze włącza sie radio dopiero jak wlozysz kluczyk



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » czw paź 05, 2006 20:30

to może być bo mi kiedyś poszedl dymek ze stacyjki. a jak zrobic tak by radio było całkiem niezależne od staycyjki?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 05, 2006 20:48

masz fabryczne radio czy dokładane. Bo sa róznice w układzie kabli we wtykach kostkach ISO


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw paź 05, 2006 22:27

miś fazi pisze:to co u ciebie sie stało to jak wyciągałeś radio to musiałeś zrobić delikatne zwarcie na kabelku co masz napięcie jak włożysz kluczyk, na pewno podpaliłeś spręzynke która jest w kostce stacyjki i teraz Ci nie odbija , tak sie własnie dzieje bo ona jest delikatna ,pozostaje Ci wymiana albo naprawa kostki stacyjki
Mowisz ze to funkcja kostki stacyjki ? Hmm, ja mam w swoim Mk3 nowszy typ stacyjki z ruchomym blaszanym kolkiem... Trzeba przekrecic stacyjke na pierwsza pozycje, wtedy ta blaszka sie wciska, blokuje i radio gra... Mozna te kolko wcisnac i przytrzymac bez kluczyka palcem i tez gra.
W starszym typie jest troche inaczej, bo gra od razu po wlozeniu kluczyka, ale tak czy siak to chyba nie ma nic wspolnego z kostka stacyjki :-k



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt paź 06, 2006 07:49

ja mam taką samą kołek jest zaraz przy szczelinie gdzie wkładasz kluczyk masz racje ale właśnie te stacyjki mają orginalnie funkcje alarmu jak zostawisz na światłach oraz jak wkładasz kluczyk to ten bolec uruchamia drugi bolec w stacyjce który właśnie wciska taką małą blaszke w kostce stacyjki która jest podparta na 3 małych spręzynkach i one jak zrobisz nawet niewielkie zwarcie to momentalnie sie robią czerwone i tracą swoją elastyczność , nawet nie zdązy Ci wywalić bezpiecznika , i to właśnie jest odpowiedzialne za bzyczek do świateł i za kabelek który podaje napięcie do radia jak wkładasz kluczyk , wiem bo to ostatnio robiłem wystarczy wymienić jedną spręzynke i wszystko gra , tylko trzeba dobrać odpowiednią , taką jak dwie pozostałe



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt paź 06, 2006 10:59

miś fazi, dzieki za wytlumaczenie. :pub:



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt paź 06, 2006 11:57

Paweł Marek pisze:asz fabryczne radio czy dokładane. Bo sa róznice w układzie kabli we wtykach kostkach ISO
W ISO sa różnice? Ja wymieniłem radio podłączyłem i wszystko jest jak należy (tzn tak jak było). Oczywiście wcześniej sprawdzałem czy wszystko gra między kostkami.
miś fazi,
Czyli z tego wynika, że janprościej by było podłączyć radio pod stały + i pożegnać się z bzyczkiem... Czy jest jakiś łatwy sposób, żeby to naprawić nie wymieniając stacyjki?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt paź 06, 2006 13:11

nie ma szansy musisz zdjąć kostke więc i stacyjke . Nic nie tracisz jak podłączysz radio pod stałego plusa ,bzyczek działa niezaleznie , o ile masz dobry, a kolega PAWEŁ MAREK dobrze mówi ze są róznice między kostkami Tobie widocznie sie udało ze masz taką samą

[ Dodano: 06 Paź 2006 13:24 ]
bo nie musisz wymieniać stacyjki ,wystarczy samą kostke koszt orginału około 100 zł nie zakładaj podróby bo sie nie opłaca



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt paź 06, 2006 14:26

Grzesiekk1982 pisze:W ISO sa różnice?
Owszem. W ISO vw z Mk3 staly + i + po stacyjce sa odwrotnie niz w standardowej kostce ISO.
W niektorych radiodtwarzaczach producenci stosuja nawet przejsciowki z szybkozlaczkami ktore umozliwiaja zamiane odpowiednich kabelkow...



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt paź 06, 2006 15:17

inek01, Aaaaa faktycznie- to radio, które kupiłem (nowe) miało w instrukcji, żeby zamienić przewody dla niektórycm marek samochodów (na obu plusach byly właśnie szybkozłączki do zamienienia między sobą :) Ale ja posprawdzałem i wszystko było jak powinno być, mimo, że wcześniej była oryginalna Alpha. Nic nie musiałem przekładać na szczęście.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt paź 06, 2006 15:34

Grzesiekk1982, Ja kupilem nowe SONY i musialem przelozyc. W instrukcji tez bylo stosowne info o tym... Instalacja w aucie fabryczna w 100%.

[ Dodano: Pią Paź 06, 2006 15:35 ]
Inaczej poprostu gubilo pamiec po wyjeciu kluczyka. No bo wiadomo - pamiec na plusie stacyjki byla...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 182 gości