[MK3 1.4] Bardzo ciepły silnik - jaka przyczyna?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
syngin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: czw paź 05, 2006 11:30
Lokalizacja: Śląsk

[MK3 1.4] Bardzo ciepły silnik - jaka przyczyna?

Post autor: syngin » czw paź 05, 2006 12:04

Problem w tym że silnik się bardzo nagrzewa a wskaźnik temp na liczniku w normie tj. 80st. C. Wczoraj padał deszcz a na masce było widać jak woda paruje z maski, pozatym po otworzeniu maski czuć że się bardzo nagrzał.
Zaznaczę, że było to po spokojnej jeździe w mieście.
Czasami włącza się wiatrak przy chłodnicy.
Płyn w chłodnicy jest w normie.

Jaka może być przyczyna? Jakieś sugestie?
Ostatnio zmieniony czw paź 05, 2006 19:43 przez syngin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ziolo115
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Post autor: ziolo115 » czw paź 05, 2006 12:15

to norma ze silnik ci sie nagrzewa i to bardzo ale niema sie czym przejmowac jesli włancza ci sie wentylator przy chłodnicy to znaczy ze zujnik pracuje poprawnie i trzyma wymaganą temp stwierdze nawet ze wskazówka powinna pokazywac ci 90 stopni bo przy tych silnkiach to norma wiec jesli ci nie gotuje układu chłodzenia to szerokiej drogi i niema sie czym martwic. mozesz wymienic czujnik temp płynu chłodzącego (ten przy termostacie) i bedziesz pewien czy temp jest dobra ale obstawiam ze wystko jest ok bo ja jak po spokojnej jezdze otworze mache to tez bucha goaco w twarz:) jesli pomoglem prosze o punkt:)



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » czw paź 05, 2006 12:25

syngin pisze:Problem w tym że silnik się bardzo nagrzewa a wskaźnik temp na liczniku w normie tj. 80st. C
Powinno być 90.
syngin pisze:Wczoraj padał deszcz a na masce było widać jak woda paruje z maski, pozatym po otworzeniu maski czuć że się bardzo nagrzał.
Ponieważ jest to silnik spalinowy a nie elektryczny (ten drugi też zresztą ciepło wydziela ale nie aż tyle...)
Nie ma wtym zupełnie nic dziwnego.
syngin pisze:Czasami włącza się wiatrak przy chłodnicy.
Chwała mu za to - od tego jest.
Skoro się włącza znaczy, że temperatura cieczy chłodzącej osiągnęła najprawdopodobniej 89 stopni.
syngin pisze:Płyn w chłodnicy jest w normie.
To dobrze ;)
syngin pisze:Jaka może być przyczyna? Jakieś sugestie?
Hehe - przyczyna czego :?:
Że silnik ciepły :?:
A więc przyczyną tego, że jest gorący jest to, że jest włączony.
Jakby go nie włączać to byłby zimny ;)

Podsumowując - wszystko wydaje się być w jak najlepszym pożądku :!:
Nie ma się chłopie absolutnie czym przejmować :D
Jakbyś otworzył maskę VR-a po katowaniu to dopiero byś zobaczył jaka temp. pod machą ;)
Nie ma co szukać dziury w całym - wszystko masz OK :bigok:


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw paź 05, 2006 13:13

Chmielu pisze:
syngin pisze:Problem w tym że silnik się bardzo nagrzewa a wskaźnik temp na liczniku w normie tj. 80st. C
Powinno być 90.
syngin pisze:Wczoraj padał deszcz a na masce było widać jak woda paruje z maski, pozatym po otworzeniu maski czuć że się bardzo nagrzał.
Ponieważ jest to silnik spalinowy a nie elektryczny (ten drugi też zresztą ciepło wydziela ale nie aż tyle...)
Nie ma wtym zupełnie nic dziwnego.
syngin pisze:Czasami włącza się wiatrak przy chłodnicy.
Chwała mu za to - od tego jest.
Skoro się włącza znaczy, że temperatura cieczy chłodzącej osiągnęła najprawdopodobniej 89 stopni.
syngin pisze:Płyn w chłodnicy jest w normie.
To dobrze ;)
syngin pisze:Jaka może być przyczyna? Jakieś sugestie?
Hehe - przyczyna czego :?:
Że silnik ciepły :?:
A więc przyczyną tego, że jest gorący jest to, że jest włączony.
Jakby go nie włączać to byłby zimny ;)

Podsumowując - wszystko wydaje się być w jak najlepszym pożądku :!:
Nie ma się chłopie absolutnie czym przejmować :D
Jakbyś otworzył maskę VR-a po katowaniu to dopiero byś zobaczył jaka temp. pod machą ;)
Nie ma co szukać dziury w całym - wszystko masz OK :bigok:
Jazda w mieście robi swoje, częste ruszania, jazda w korku ,postoje-a silnik pracuje i to ma niebagatelny wpływ na ilość cieplną silnika (praca mechaniczna podzespołów, tarcia tłoków ITP>) jeżeli temperatura nie przekracza magicznych 80-90 st. to jeździć spokojnie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 317 gości